Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Logistai trina rankomis: užsidirbo iš Rusijos ir „Brexit“

 
2017 02 13 9:25
Logistikos bendrovių, vis daugiau sunkvežimių su kroviniais vėl suka į Rusijos kelius.   Alinos Ožič nuotrauka

Nors 2016 metais Lietuvos eksportas, Statistikos departamento duomenimis, smuko 1,3 proc, o importas susitraukė 2,2 proc., kai kurios šalies logistikos bendrovės skelbia, kad tai buvo geriausi metai jų istorijoje.  Gali būti, kad taip atsitiko dėl to, jog didelė tokių bendrovių verslo dalis plėtojama užsienyje.

Per spaudos pusryčius bendrovės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius pabrėžė, kad praėjusiais metais, palyginti su 2015-aisiais, vien šios įmonės krovinių vežimo mastas į Rusiją ir iš jos išaugo 15 procentų. Tai esą galėjo būti susiję su Rusijos rublio sustiprėjimu – didėjo rusų perkamoji galia ir augo vartojimas. Ypač tai buvo justi praėjusių metų pabaigoje. 2016-aisiais „Rhenus Svoris“ į Rusiją įvežė 24 proc. daugiau prekių nei 2015 metais.

Antras logistikos sektoriui svarbus praėjusių metų įvykis, turėjęs įtakos geriems šio verslo rezultatams, buvo Didžiosios Britanijos pradėtas atsiskyrimo nuo Europos Sąjungos procesas – „Brexit“. „Po „Brexit“ paskelbimo britų fabrikai tiesiog sprogsta nuo užsakymų dėl smukusio vietinės valiutos svaro sterlingo kurso. Anglų eksportuotojai nespėja vykdyti užsakymų. Lietuvos statistika rodo, kad praėjusiais metais prekių importas iš Didžiosios Britanijos į Lietuvą išaugo 24 proc., arba tiek pat, kiek Lietuvos eksportas į Rusiją“, – tikino A. Bertašius. Jo teigimu, iš viso įmonė pernai, palyginti su 2015 metais, į Lietuvą atgabeno 24 proc., išgabeno – 31 proc. daugiau prekių, o vietinėje rinkoje jų gabenta net 48 proc. daugiau. „Tai – dėl smarkiai didėjančio vartojimo mūsų šalyje“, – mano verslininkas.

Elektroninio deklaravimo klaidų nebebijo

Lietuvos valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) antroje 2016 metų pusėje diegė išmaniąją mokesčių administravimo sistemą i.MAS. Jos posistemių i.SAF (elektroninių sąskaitų faktūrų) ir i.VAZ (elektroninių važtaraščių), pradėjusių veikti 2016 metų spalio 1 dieną, bandomosios eksploatacijos laikas baigėsi šių metų pradžioje.

Mokesčių specialistai teigia, kad elektroninis PVM ir sąskaitų-faktūrų deklaravimas tiesiogiai, kai visą procedūrą internete gali stebėti Muitinės departamento pareigūnai, Valstybinės kelių transporto inspekcijos ir VMI inspektoriai, labai padeda kovoti su šešėline ekonomika. Tačiau verslininkai buvo nepatenkinti, kad automobiliams su kroviniais nebuvo leidžiama išvažiuoti tol, kol nebūdavo tiksliai užpildomi e.važtaraščiai.

„Pagrindinė problema ir baimė buvo ta, kad buvo reikalaujama deklaruoti teisingai, kitaip negali išvažiuoti. Dabar VMI leido – deklaruokit, netgi jei įvelsite klaidų, vežti krovinį vis tiek bus galima. Dėl kylančių problemų su VMI tariasi nacionalinė logistų ir ekspeditorių asociacija „Lineka“. Svarbiausias pasiekimas, kad perdavus krovinį tiekėjui tolesnis vežėjo kelias nebus stabdomas dėl e.važtaraštyje pastebėtų klaidų“, – pasidžiaugė „Rhenus Svorio“ plėtros direktorius Ramūnas Pilvelis.

Nuo sandėliavimo prie rūšiavimo

Pasaulį užkariaujanti ketvirtoji technologijų revoliucija kelia naujų iššūkių ir logistikos verslui. Vis dažniau bendradarbiaujama su pasaulio internetinės prekybos milžinais. Antai bendrovė „Rhenus Svoris“ užmezgė ryšius su tarptautine didmeninės prekybos internetine platforma „Amazon.com“. „Užsakovai prekes užsako per internetinės prekybos platformą, o mes jas nugabename į jų pasirinktus sandėlius, kur gabenamos per „Amazon.com“ užsakytos prekės. „Rhenus Svoris“ bendradarbiauja su visais sandėliais“, – pasakojo R. Pilvelis.

Jis tvirtino, kad internetinė prekyba Lietuvoje atsilieka nuo Vakarų Europos dešimtmečiais, todėl įmonė daugiausia dirba Vakaruose.

A. Bertašius atkreipė dėmesį, kad pastaruoju metu sandėliavimo įpročiai keičiasi ir Lietuvoje. „Užsakovai stengiasi atvežtų prekių nebelaikyti sandėliuose, o kuo greičiau jas išvežioti po prekybos centrus. Dėl to sandėlių darbuotojai vis dažniau užsiima ne prekių sandėliavimu, o jų rūšiavimu“, – atkreipė dėmesį verslininkas.

Šiais metais „Rhenus Svoris“ šalia Vilniaus planuoja atidaryti didžiulį sandėlį, su kuriuo siejama ir ambicinga tolesnė bendrovės veiklos plėtra.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"