TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

LŽ testas: dar vienas prancūziškas galvosūkis

2012 07 25 8:15
Gamintojo nuotrauka/Vienąkart pasipildęs baką naujasis "Peugeot 208" gali nuvažiuoti apie 1300 kilometrų.

Šešiasdešimt tūkstančių litų už tai, kad vienąkart pasipildęs degalų baką galėtum nuvažiuoti apie 1300 kilometrų. Ar verta? Tokį klausimą noromis nenoromis sau užduodi vairuodamas naująjį "Peugeot 208" su 1,6 l dyzeliu.

Kuo "krizinės mašinos" skiriasi nuo tų, kurios buvo gaminamos ekonominio pakilimo laikais?

Visų pirma krizė reikalauja, kad mašinos būtų ekonomiškos. Bet tam reikalingos brangios naujausios technologijos. Iš čia ir kyla nesutaikomi prieštaravimai.   

Taupus variklis

Naujasis "Peugeot 208" pirmiausia yra taupus dėl savo variklio, kuriame sumontuota mikrohibridinė technologija e-HDI. Riedant laisva eiga mažesniu nei 20 km/h greičiu ji atjungia variklį. Esą šitaip sutaupoma iki 15 proc. degalų.

Juos taupo ir dar vienas įdomus Prancūzijos inžinierių sprendimas. Palyginti su šio hečbeko pirmtaku 207-uoju "Peugeot", naujoji mašina yra vienu centimetru mažesnė ir net septyniais centimetrais trumpesnė. Todėl LŽ žurnalisto bandytas modelis sveria tiktai 1080 kilogramų, o lengvesnei mašinai varyti reikia ir mažiau dyzelino.

Gamintojai skelbia, kad "Peugeot 208" su 1,6 litro darbinio tūrio dyzeliu ir 92 AG šimtui kilometrų nuvažiuoti sunaudoja vos 3,8 litro degalų. Kadangi į šio modelio mašinos baką telpa 50 litrų dyzelino, išeitų, jog vienąkart pripildęs baką gali sukarti net iki 1300 kilometrų.

Krizinis variantas

Sukurti taupų variklį sunku. Tačiau dar sunkiau krizės įkarštyje automobilio kainą padaryti tokią, kad ji būtų konkurencinga. Juolab kad investicijos, sudėtos į modernų motorą ir kitas taupų važiavimą užtikrinančias aukštąsias technologijas, smarkiai padidina mašinos savikainą.

Gamintojai surado sprendimą - jie tik nežymiai keičia nauju vadinamo automobilio išorę ir vidų, mažai tobulina mašinos transmisiją ir pakabą, nedaro investicijų automobilio valdymui pagerinti.

Tad nuo konvejerio rieda mišrūnai, kuriuose sena sujungta su nauja, o tokią kombinaciją neapsiriksi pavadindamas ir krizine.

Naujasis "Peugeot 208" irgi yra neabejotinai krizinių automobilių kategorijos. Galbūt dėl to važiavimas prastesniais keliais prancūzišku hečbeku labai didelio malonumo nekelia. Pirmiausia dėl ganėtinai netiksliai perjungiamų 5 pavarų mechaninės dėžės pavarų. Kai prie jų pripranti, aiškėja, jog gana erzinančiai veikia mažojo hečbeko pakaba, kuri reaguoja net ir į mažiausią duobutę po ratais. Trukdyti ima ir stipresnis vėjas - lengvasvorį automobiliuką pradeda mėtyti į šonus.

Vis dėlto ramiu oru lygiame kelyje važiavimas naujuoju "Peugeot 208" yra visai pakenčiamas. Hečbekas stabilus, saikingai dinamiškas - šimto kilometrų greitį pasiekia per 10,9 sek., dėl gana didelio 230 Nm sūkio momento jaučiami ir eržiliško žvalumo protrūkiai.

Tačiau net ir sutaupius kėbulo ilgio, pakabos ir valdymo sąskaita, bandytasis geros komplektacijos "Peugeot 208" kainuoja gana daug - net 54 772 litus. Žodžiu, rinktis teks pirkėjui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"