TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

LŽ testas: elektrinė šeima

2012 08 08 8:57
Gamintojo nuotraukos/Ieškantiesiems hibrido atsirado galimybė išleisti mažiau ir įsigyti kompaktinės klasės modelį.

Hibridiniai automobiliai mūsų šalyje vis dar retai aptinkami, tačiau "Toyota" tikisi elektrinius variklius paversti būtinybe. Įmonė pristatė net tris naujus hibridinius modelius, kuriuos visus LŽ ir išbandė.

Naująją "Toyotos" hibridų šeimą sudaro trys modeliai - miesto mažylis "Yaris" su hibridine sistema bei dvi "Prius" versijos: septynvietis "Prius +" ir papildomai įkraunamas "Prius Plug-In".

Iš to, kaip mažai visų trijų modelių dinamikos rodiklių gamintojas pateikia, ir kaip gausiai automobiliai aprūpinti įvairiomis vairavimo pagalbos sistemomis, akivaizdu, kad vairavimo malonumas į didelę jų kainą neįskaičiuotas. Bet šiais laikais, kai be mašinos sunku išsiversti, tokie automobiliai yra gera išeitis nemėgstantiems vairuoti ir norintiems pasiekti tikslą kuo paprasčiau.

Elektromobilis su atsarga

Vairuojant hibridinį automobilį būtina atkreipti dėmesį į visiškai kitus dalykus, nei bandant automobilį su vidaus degimo varikliu. Itin daug dėmesio reikia skirti aplinkiniams stebėti, nes elektra varomo automobilio beveik negirdėti, tad mažose gatvėse pėstieji tiesiog puola po ratais. Tai aktualiausia riedant "Prius Plug In", mat šis modelis su visiškai įkrauta baterija gali įveikti 25 km vien elektra varomas, o baterija įkraunama per 1,5 valandos per įprastą elektros lizdą. Per bandymus paaiškėjo, kad tai nėra tuščias pažadas - šitaip taupiai važiuojant pavyko nuriedėti daugiau nei 28 km. Iš tiesų dauguma miestiečių per vieną kelionę tokio atstumo neviršija, taigi jei būtų pakankamai įkrovimo stotelių, mašiną būtų galima naudoti vien kaip elektromobilį, be to, važiuojant į ilgesnę kelionę nereiktų bijoti, kad pasibaigus elektrai automobilis sustos.

Vairuotojui net suteikiama galimybė pasirinkti, kada jis norėtų panaudoti elektros atsargas. Pasirinkus HV programą automobilis visiškai nenaudoja iš tinklo įkrautų atsargų ir veikia kaip įprastas hibridinis automobilis. Perjungus į EV programą automobilis taip pat veikia kaip hibridas, bet kartu naudoja ir energiją iš įkraunamos baterijos. Įdomiausia programa - "EV-City", ją įjungus mašina naudoja vien elektros energiją, tačiau prireikus galima stipriai spūstelėti akceleratorių - iš karto įsijungia benzininis motoras. Šio automobilio kaina Lietuvoje turėtų prasidėti nuo 130 tūkst. litų.

Septynvietis "Prius +" vizualiai nedaug skiriasi nuo įprasto "Prius", tačiau erdvės jame gerokai daugiau.

Vairuotojas beveik nereikalingas

Vienu mygtuko paspaudimu elektromobiliais gali virsti ir "Prius +" bei "Yaris", tik jie vien elektra varomi gali nuvažiuoti vos apie 2 km. Tačiau tai gali praversti važinėjant itin aplinka susirūpinusių Europos didmiesčių gatvėmis, kur jau ėmė rastis kelio ženklų, draudžiančių įvažiuoti visiems automobiliams, išskyrus elektrinius.

"Prius +" - tai didesnė įprasto "Prius" versija. Naujasis modelis - kol kas vienintelis rinkoje hibridinis septynvietis vienatūris. Dėl papildomos sėdynių eilės automobilis pailgėjo tik 13,5 cm ir užpakalyje buvo paaukštinta stogo linija, taigi jis vizualiai neatrodo didelis ir neprimena šeiminio miniveno. Todėl gana netikėta tai, kad užpakalinėje sėdynių eilėje pakanka vietos vidutinio sudėjimo žmonėms, ne tik ikimokyklinio amžiaus vaikams. Tiesa, naudojant visas sėdynes erdvės bagažui beveik nebelieka.

Vietos "Prius +" kūrėjai sutaupė netikėtu sprendimu - kompaktišką, tik 34 kg sveriančią ličio jonų bateriją jie įtaisė tarp priekinių sėdynių. Automobilis varomas 1,8 litro darbo tūrio 73 kW galios benzininiu varikliu bei 60 kW elektriniu motoru, bet kartu jie gali pasiekti daugiausia 136 AG. 100 km jis vidutiniškai sunaudoja 4,1 litro degalų. "Prius +" prikimštas įvairios vairavimą palengvinančios įrangos (pradedant ant priekinio stiklo projektuojama borto kompiuterio informacija, baigiant apsauga nuo susidūrimų bei automobilio statymo pagalba), kuri pati įvairuoja mašiną į laisvą vietą. Bazinė modelio versija Lietuvoje turėtų kainuoti apie 111,5 tūkst. litų, bet jei norėsis aukščiausio lygio įrangos, kaina gali pakilti daugiau nei 20 tūkst. litų.

Baterijų slėptuvė

"Yaris", mažiausias ir kartu pigiausias hibridų "šeimos narys",  nustebino erdvumu. 3,9 metro ilgio automobilis nė kiek ne mažiau talpus nei versija su įprastais varikliais, mat baterijos paslėptos po užpakalinėmis sėdynėmis. 100 km jis sunaudoja tik 3,1 l benzino mieste ir išmeta 79 g CO2. Hibridinė versija ir iš išorės skiriasi nuo savo pirmtako. Elektrinis "Yaris" papuoštas agresyviai atrodančiomis trapecijos formos priekinėmis grotelėmis bei padailintais žibintais. Jo kaina Lietuvoje turėtų prasidėti nuo maždaug 58 tūkst. litų, tačiau į ją jau įskaičiuota nemažai komforto ir saugumo įrangos - dviejų zonų oro kondicionierius, LED žibintai, pagalbos sistema pajudant įkalnėje (HAC), septynios oro pagalvės ir kita.

"Toyota" nenusiteikusi hibridinių automobilių laikyti nišiniais produktais. Visų trijų kartų "Prius" automobilių parduota apie 2,6 mln., o tai per 15 metų yra lašas jūroje, palyginti su tradiciniais degalais varomais automobiliais. Ambicinguose įmonės planuose numatyta Baltijos šalyse šįmet parduoti kaip niekad daug hibridinių modelių, tačiau visi modeliai kainuoja gerokai daugiau nei panašių savybių konkurentai. Lietuvoje smūgio piniginei nesušvelnina jokios mokesčių lengvatos, taigi įsigyti tokias mašinas greičiausiai ryšis vien pasiturintys entuziastai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"