TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

LŽ testas: grynakraujis automobilis

2012 08 01 8:43
Gamintojo nuotrauka/"Toyota GT86" nėra nei praktiškas, nei ekonomiškas, tačiau vairavimą paverčia malonumu.

Mažas, manevringas ir dinamiškas naujasis "Toyota GT86" yra visai kitoks nei dauguma šiuo metu parduodamų vidutinės klasės automobilių. Jis visiškai nepraktiškas, tačiau akceleratoriaus spustelėjimas sukelia nevalingą šypseną.

Specialiai LŽ iš Pernu (Estija)

"Toyota" labiausiai garsėja kaip paprastų, ekonomiškų ir ekologiškų automobilių gamintoja, bet per visą įmonės gyvavimo laikotarpį ji buvo nustebinusi ne vienu sportišku "perliuku". Kurdami GT86 įmonės inžinieriai įkvėpimo sėmėsi iš praeities modelių - opozicinio variklio ir užpakalinių varomųjų ratų derinį jie nusižiūrėjo iš klasikinio "Sports 800", kėbulo linijas - iš 2000GT, o lengvo ir paprastai perdaromo automobilio koncepciją - iš "Levin AE86". Kone visi mašinos "viduriai" buvo sukurti "Subaru", taigi netrukus pasirodys ir analogiškas šiuo prekės ženklu pažymėtas modelis.

Vejasi brangiausius

Vos sėdus prie vairo akivaizdu, kad automobilis skirtas vairuotojui. Geriausiu atveju šalia jo tilptų dar vienas keleivis, nes patogiai įsitaisius tarp priekinių ir užpakalinių sėdynių neįmanoma nė rankos užkišti. Bagažinė taip pat ankšta - kaip įmonės atstovai pusiau juokais sako, į automobilį telpa vairuotojas, komplektas sportinių ratų, šalmas ir degalų bakas. Toks pasakymas geriausiai atspindi tai, kad GT86 labiausiai tinka žmogui, kuris labiau nori ne transporto priemonės, galinčios patogiai nuvežti iš taško A į tašką B, o automobilio, teikiančio vairavimo džiaugsmą.

GT86 beveik nėra vairavimo pagalbos. Dėl opozicinio variklio mašinos svorio centras yra itin žemai, vos 46 cm nuo žemės (žemiau nei "Porsche Cayman" ar "Nissan GT-R"). Svorio pasiskirstymas taip pat puikus, 53/47, todėl automobilis yra itin stabilus ir tiksliai reaguoja į kiekvieną vairuotojo veiksmą. Be abejo, geriausiai jo savybės atsiskleidžia lenktynių trasoje, nes galima spausti akceleratoriaus pedalą iki dugno ir leisti motorui suktis daugiau nei 6 tūkst. aps./min. Tiksliai veikianti 6 laipsnių pavarų dėžė dar labiau padidina vairavimo malonumą, tačiau automatinė pavarų dėžė gana vangi.

Vienas pasirinkimas

Kol kas automobilis siūlomas tik su dviejų litrų, 200 AG varikliu, įmonė neskelbia apie galimybę vėliau pasirinkti kitokį variklį. Tačiau mašinos važiuoklė ir stabdžiai, regis, galėtų atlaikyti ir gerokai didesnę galią, taigi greičiausiai ne vienas GT86 savininkas bandys padidinti automobilio galią perdarymo dirbtuvėse.

Automobilio kaina Lietuvoje turėtų prasidėti nuo 104 tūkst. litų, tačiau jau standartinės komplektacijos GT86 montuojamos sportinės sėdynės, mažas sportiškas vairas, 17 colių lengvo lydinio ratlankiai, riboto praslydimo diferencialas, LED bei "bi-xenon" žibintai, taigi prie bazinės sumos pirkėjui greičiausiai nereikės pridėti nė cento.

"Toyota GT86" tarsi prieštarauja gamintojo vertybėms - 100 km vidutiniškai sunaudoja net 7,8 l benzino ir išmeta 181 g/km CO2, tačiau būsimiesiems šio automobilio vairuotojams tokios detalės greičiausiai nerūpi. Svarbiausia - tikro vairavimo pojūtis, kokį galėdavo suteikti 1986-aisiais pagaminti sportiniai automobiliai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"