TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

LŽ testas: taupymo žaidimas

2013 05 28 7:50
Kad naujajame automobilyje "Volkswagen Jetta" sumontuota hibridinė sistema, išduoda tik nedidelis ženklas ant priekinių grotelių. Gamintojo nuotrauka

Hibridinių automobilių rinkoje daugiau kaip 15 metų tvirtai dominuoja Japonijos gamintojai. Šįkart prie jų nusprendė prisidėti ir "Volkswagen", pristatęs plačiam vartotojų būriui skirtą pirmąjį savo hibridinį modelį "Jetta".

Nedidelis sedanas iš tiesų nėra pirmasis hibridinis folksvagenas, bet rimtas vokiečių kompanijos bandymas pasivaržyti su "Toyota" ir "Honda" - neabejotinai pirmas. Prieš dvejus metus "Volkswagen" buvo išleidusi hibridinę visureigio "Touareg" versiją, bet jis netapo populiarus - Lietuvoje nenupirkta nė vieno tokio automobilio.

Maža dalis elektros

Hibridinio automobilio "Jetta" perspektyvos atrodo kur kas geresnės. 2010 metais pasirodęs šeštos laidos modelis su tradiciniu vidaus degimo varikliu iki šiol laikosi tarp perkamiausių automobilių mūsų šalyje, o hibridinė versija pristatoma kaip natūralus variklių gamos papildymas. Modelio išorėje, kaip įprasta "Volkswagen", nepadaryta jokių svarbesnių pakeitimų. Pakoreguota tik kėbulo apačia. Dėl naujos dugno formos automobilio "Jetta" pasipriešinimo orui koeficientas pagerėjo nuo 0,3 iki 0,28. Tai turėtų padėti dar labiau taupyti degalus.

Hibridinė "Volkswagen Jetta" nuo benzininių ar dyzelinių mašinų skiriasi labai mažai, todėl ją sunku lyginti su "Toyota Prius" ar kitais modeliais, kurie iš esmės buvo sukurti mąstant apie ramų, taupų važinėjimą. Hibridinio automobilio važiuoklė ir daugelis kitų detalių tokios pačios kaip tradiciniais degalais varomų mašinų. Dėl šios priežasties "Jetta" išliko dinamiška ir itin stabili kelyje. Be to, automobilyje sumontuota neįprastai galinga hibridinė sistema. Bendra 1,4 litro darbo tūrio benzininio variklio ir elektrinio jėgos agregato galia - net 170 AG. Bet iš elektrinio variklio "Jetta" gauna labai nedidelę dalį energijos, tik 27 AG.

Tenka stebėti sąnaudas

Daugiausia galios automobiliui suteikia naujas keturių cilindrų 150 AG benzininis variklis su turbina. Jis montuojamas kartu su septynių laipsnių automatine pavarų dėže. Turint galvoje, kad daugumoje kitų nedidelių hibridinių automobilių elektrinis variklis sukuria beveik pusę visos sistemos galios, nieko keista, jog hibridinio "Jetta" dinamika labai panaši į įprastų modelių dinamiką. Apie sistemą, skirtą degalams taupyti, primena tik 80 kg padidėjęs automobilio svoris ir "minkščiau" sureguliuota važiuoklė bei stabdžiai.

"Jetta" lengvai įsibėgėja ir didžiąją kelionės dalį neapsieina vien su elektriniu varikliu. Per salone esantį ekraną galima stebėti, kada automobilis naudoja vien elektrą, vien benziną arba kada įjungia abu variklius. Todėl greitai užvaldo azartas, kiek degalų galima sutaupyti. Jų sąnaudos važinėjant įprastu stiliumi mieste ir nežvilgčiojant į ekraną nenudžiugino - automobilis sudegino apie 8,2 litro degalų 100 km kelio. Tačiau stengiantis važiuoti taupiau ir elektros gamybai išnaudojant riedėjimą bei švelnų stabdymą benzino sąnaudas mieste pavyko sumažinti beveik perpus, iki 4,6 l/100 km.

LŽ bandyta hibridinė "Jetta" kainuoja apie 115 tūkst. litų, beveik dvigubai brangiau negu pigiausias modelis. Vairuotojui lengva prisitaikyti automobilį prie savo nuotaikos - kartais važinėti taupiai, kartais smarkiau spustelėti. Bet jei nėra būtinybės ant priekinių grotelių demonstruoti magišką ženklą "hybrid", vertėtų apžiūrėti ir ne mažiau taupią bei smagią šio modelio dyzelinę versiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"