TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Manieras išduoda automobilio markė

Pasakyk, kokį automobilį vairuoji, ir aš pasakysiu, kaip tu elgiesi kelyje. Tai ne iš piršto laužtas posakis - automobilio markė ir modelis neretai atskleidžia, kokių staigmenų iš vairuotojo galima tikėtis.

Vieša paslaptis, jog vairuotojai vieni kitus kelyje vertina ne tik pagal sugebėjimus vairuoti, bet ir pagal automobilius. Pagal nerašytas taisykles, brangios, prestižinės klasės mašinos šeimininkas gali sau leisti kelyje daugiau nei vairuojantysis seną kledarą.

Egzistuoja savotiška hierarchija, susiformavę stereotipai, skirtingų modelių vairuotojai atitinkamai sulaukia skirtingo dėmesio kelyje. 

LŽ domėjosi, kokių automobilių vairuotojai Lietuvoje laikomi saugiausiais, o kokių - pavojingiausiais? Kokie modeliai labiausiai atkreipia policijos dėmesį, o kokie leidžia išlikti gatvėse mažiau pastebimiems? Ar tikrai agresyviausi kelyje - mafiją "žaidžiantys" jauni BMW vairuotojai? 

Tiesa ar hipotezė?

Patikimų statistinių duomenų, kokių automobilių vairuotojai išsiskiria agresyviu vairavimu, Lietuvoje nėra, tačiau įprasta manyti, kad didžiausia tikimybė sutikti piktą ar pavojingai vairuojantį tautietį - prie BMW vairo.

Nors vairuojantieji šios markės mašinas karštligiškai įrodinėja, kad agresiją lemia ne automobilio markė, o kas jį vairuoja, tačiau tiek draudimo bendrovių, tiek policijos duomenys - ne BMW gerbėjų pusėje. Neoficialiai kalbama, kad būtent šios markės automobilių vairuotojai kelia daugiausia rūpesčių.  

Policijos pareigūnai teigė, jog šių vokiškų automobilių vairuotojai nėra patys mandagiausi ir mažiausiai problemų keliantys eismo dalyviai, tačiau kartu tvirtino, jog suplakti visus BMW vairuotojus į bendrą katilą būtų nesąžininga. Esą prie šių mašinų vairo galima sutikti ir išsilavinusių, taktiškų bei mandagių vairuotojų. 

Patrulių nuomone, daugiausia rūpesčių kelia ne naujų ir prabangių sedanų, bet senų ar labai senų modelių vairuotojai. Tai dažniausiai iki 30 metų jaunuoliai iš provincijos, kuriems BMW asocijuojasi su įtaka ir galia. Gali būti, kad įžūlų vairuotojų elgesį išprovokuoja šio automobilio reklama. BMW dažniau pristatomas kaip veržlus sportinis automobilis, todėl jį įsigiję žmonės neakivaizdžiai užprogramuojami kelyje elgtis agresyviau. 

Nors tai tik viena iš hipotezių, tačiau ir saugaus eismo specialistai pripažįsta, kad šie automobiliai magiškai traukia nelaimes. Tiesa, specialios statistikos policija nekaupia, bet eismo įvykių suvestinėse BMW vardas linksniuojamas palyginti dažnai. Kad ir Aleksandrijos tragedija, kai prieš ketverius metus tris ketvirtokus mirtinai suvažinėjo girtas policininkas Saulius Paulikas, pašėlusiu greičiu lėkęs sena 5 klasės BMW mašina. 

Draudikų galvos skausmas

Draudimo bendrovės "PZU Lietuva" Produktų ir rizikos valdymo departamento direktorius Edvardas Skupas patvirtino, kad nelaimės nešėjų sąraše pirmauja ne kas kitas, o BMW automobiliai. "Mūsų turima statistika leidžia teigti, kad BMW markės automobiliai yra didžiausias galvos skausmas ne tik policijai, bet ir draudikams. Matyt, šio automobilio techninėms galimybėms sunku atsispirti, todėl juos vairuojantys asmenys kur kas labiau linkę rizikuoti, taigi dažniau už kitus patenka į eismo įvykius. Iš tiesų visuomenėje susiklostęs požiūris į BMW automobilius turi pagrindo", - teigė E.Skupas.

BMW vairuotojai dažniau už kitus kreipiasi dėl žalos atlyginimo pagal kasko draudimą - pranešimai apie jiems įvykusias nelaimes sudaro daugiau nei pusę visų pranešimų. Tai LŽ patvirtino bendrovės "Lietuvos draudimas" Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas. Tačiau jis pridūrė, kad eismo įvykio tikimybė priklauso ne nuo mašinos markės, bet nuo kitų veiksnių: vairuotojo amžiaus, vairavimo patirties, regiono, kuriame dažniausiai važinėja automobilis, jo naudojimo pobūdžio. "Didžiausią riziką sukelti avariją turi vairuotojai iki 25 metų, neturintys 5 metų stažo, gyvenantys didmiestyje ir vairuojantys automobilius su galingesniais nei 2,5 litro darbo tūrio varikliais", - patikslino A.Gimbickas.

Vilioja nusikaltėlius

Stebintieji automobilių madų tendencijas nepaneigs, kad BMW mašinos paliko itin ryškų pėdsaką posovietinių šalių kriminalinėse struktūrose. Rytų Europoje šiuos automobilius tradiciškai pamėgsta su kriminaliniu pasauliu siejami asmenys. Toks bruožas itin stiprus Rusijoje - čia apie tai net kuriami kriminalinio turinio filmai.

Lietuvoje nusikaltėliai taip pat neabejingi BMW. Kriminalistai LŽ pasakojo, jog prieš penketą metų visureigis BMW X5 buvo neatsiejamas banditų atributas ir kiekvieno pagal nusikalstamo pasaulio taisykles gyvenusio jaunuolio svajonė.

Operatyviniai policijos pareigūnai yra užfiksavę, kad šiais automobiliais važinėjo ir žiaurumu pagarsėjusios Lapino gaujos nariai, šiuo metu teisiami už narkotikų platinimą itin stambiu mastu, senosios Daktarų gvardijos atstovai, kitų kriminalinių grupuočių "torpedos".

Neišsiskiriantys iš minios

BMW ar kitos panašių "formų" ir dinaminių savybių mašinos dažniau atkreipia policijos dėmesį. Tačiau yra ir kita automobilių grupė - modeliai, kurie nekelia jokio įtarimo ir kurie priskiriami vadinamųjų saugiausių automobilių kategorijai. Pavyzdžiui, iš minios neišsiskiriantys ekonomiški sedanai arba šeimyniniai vienatūriai policijos dėmesio sulaukia mažiau, taigi jų vairuotojai rizikuoja rečiau susidurti su keliuose budinčiais pareigūnais. Šiuo principu esą vadovaujamasi net tada, kai vykdomi įvairūs policijos patikrinimai ar reidai keliuose.

"Patruliuodami naktį visada dažniau atkreipiame dėmesį į kokį nors juodą visureigį ar brangesnį sedaną tamsintais stiklais negu į kuklų, įtarimo nekeliantį hečbeką. Mūsų praktika rodo, kad tam tikrų modelių "piktos" išvaizdos automobilių vairuotojai dažniau linkę pažeisti Kelių eismo taisykles ir elgtis kelyje nekultūringai. Tai ne stereotipas, o realybė", - tvirtino LŽ kalbinti kelių patruliai.

Savo ruožtu draudikai teigia, kad į eismo įvykius rečiausiai patenka vienatūriai "Ford Galaxy', "Opel Zafira", Opel Meriva", "Renault Scenic", "Renault Espace" ir "Volkswagen Sharan" bei vadinamieji šeimyninės klasės sedanai "Škoda", "Nissan" bei "Volvo".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"