TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Maršrutinius taksi išvaro iš Šiaulių

2014 01 13 11:08
V.Šliažas neabejojo, kad Šiaulių savivaldybė „Busturo“ interesus gina nesąžiningai. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Šiaulių miesto savivaldybė nutarė iš miesto išguiti penkias privačių vežėjų įmones, kurios keleivius veždavo mikroautobusais, vadinamais maršrutiniais taksi.

Šiaulių miesto valdžia paskelbė, kad nuo vasario 1 d. privatininkai galės tik talkinti savivaldybės valdomam „Busturui“ – atvežti keleivius privežamaisiais maršrutais iki miesto. Konkurso būdu jiems pasiūlyti septyni maršrutai, tačiau, vežėjų tikinimu, tai tik trupiniai nuo vaišių stalo, o savivaldybė akivaizdžiai proteguoja savo įmonę.

Sutaupytų milijonus

Privatūs Šiauliuose veikiantys vežėjai nepatenkinti ne tik naujais savivaldybės užmojais, bet ir tai, kaip paskubomis jie įgyvendinami. Nors savivaldybė privežamiesiems maršrutams aptarnauti rengia supaprastinto viešojo pirkimo (iki 500 tūkst. litų be PVM) konkursą, Šiauliuose ir Vilniuje keleivius vežančios įmonės „Ridvija“ vadovas Vidmantas Šliažas suskaičiavo, kad konkurse paslaugos perkamos už per pusę didesnę, nei maksimali leidžiama, sumą. Pasak V.Šliažo, savivaldybė taip kiša koją sąžiningai konkurencijai. Vežėjai netikėtai informuoti apie naujas žaidimo taisykles, per savaitę nespėja net reikiamų dokumentų iš Valstybinės mokesčių inspekcijos ar kitų įstaigų gauti.

„Pikčiausia, kad nepaisoma taisyklėmis patvirtintos praktikos, nei ES normų, kai kiekvienam maršrutui, ne tik privežamiesiems, turi būti organizuojamas konkursas, apie kurio sąlygas žinoma iš anksto. Paskiriamas savas vežėjas ir taip kuriamas monopolis. Kodėl savivaldybė neskelbia konkurso, kurį laimėtų pigiausiai paslaugą galintis teikti vežėjas? Kai vyksta akivaizdi protekcija – kieno čia interesai ginami?“, - klausė „Ridvijos“ direktorius.

V.Šliažo įsitikinimu, kasmet „Busturui“ 9-10 mln. litų kompensacijų už lengvatomis besinaudojančius keleivius mokanti savivaldybė, pasirinkusi kur kas pigesnes paslaugas galinčias pasiūlyti privačias įmones, sutaupytų bent pusę tos sumos. Taupymas ypač aktualus šiemet, kai Vyriausybė prieš euro įvedimą apkarpė savivaldybėms skirtas lėšas.

Vietoj to bandoma išstumti privačius vežėjus ne tik skubotais konkursais, bet ir, pasak pašnekovo, su logika prasilenkiančiomis jų taisyklėmis. Pavyzdžiui, jose pažymima, kad už kiekvieną be bilieto važiuojantį keleivį, įmonei skiriama 1000 litų bauda. Bauda gali būti skirta tiek kontrolieriams užfiksavus pažeidimą, tiek ir gavus pačių keleivių skundą. Taip privatų vežėją galima nesunkiai sužlugdyti. Juolab kad suinteresuotų asmenų kovos metodai ne visada panašūs į etiškus veiksmus.

„Per mėnesį trukusius reidus buvo sučiuptas bilietų keleiviams nedavęs vienas mūsų vairuotojas. „Busturas“ tai iki šiol naudoja kaip argumentą, kad neva neduodame bilietų, vengiame mokesčių. Tačiau ką reikia galvoti, kai tas pats vairuotojas, kurį atleidau, kitą dieną gavo darbą „Busture“? O pakaktų paprasčiausio pokyčio – kad už važiavimą be bilieto atsakomybė kliūtų keleiviui. Žmonės patys būtų suinteresuoti gauti bilietėlį ir vairuotojas privalėtų jį išduoti“, - sakė V.Šliažas.

Maršrutų turi nusipelnyti

Tačiau Šiaulių savivaldybės įmonės „Busturas“ eksploatacijos direktorius Vilius Laužikas įsitikinęs, kad privatūs vežėjai dedasi kur kas šventesni nei elgiasi iš tikrųjų. Pasak V.Laužiko, beveik du dešimtmečius mieste veikiantys maršrutiniai taksi dirba „šakališkais metodais“ ir esą niekada neužtikrino pagrindinių reikalavimų viešajam transportui – reguliarumo, patikimumo ir patogumo.

„Tai vienas paskutinių šešėlinės ekonomikos bastionų. Pasižiūrėkite, kiek jie mokesčių sumoka. Mūsų 60 žmonių bendrovė į valstybės biudžetą kasmet sumoka 1,2 mln. litų įvairių mokesčių, jų tokio pat dydžio kolektyvas – 300 tūkst. litų. Be to, vieša paslaptis, kad pirmadienio-penktadienio vakarais, kai baigia darbą kontrolieriai, ir savaitgaliais bilieto maršrutiniame taksi negausi. Ar dar kyla klausimais, kaip jie dirba ir uždirba?“, - aiškino V.Laužikas.

Anot V.Laužiko, privatūs vežėjai visų pirmiausia turėtų įrodyti, kad gali veikti pagal taisykles, aptarnaudami privežamuosius maršrutus. Vėliau jų maršrutų geografija galėtų plėstis ir į miestą. Privežamieji maršrutai driekiasi per priemiesčiuose esančius individualių namų rajonus, o ten daug vaikų ir paauglių, kuriuos vežioti tėvams dažniausiai nepatogu. Maršrutiniai taksi galėtų ir uždirbti, ir pasitarnauti miestiečių labui.

„Mikroautobusai tiesiog akiplėšiškai važiuodavo pirma mūsų autobusų ir susirinkdavo keleivius. Tegu išmoksta normaliai dirbti, tada nematau kliūčių jiems ir Šiaulių mieste, ne vien tik priemiesčiuose keleivius vežti“, - pabrėžė V.Laužikas.

Bet „Ridvijos“ vadovas V.Šliažas nuogąstauja, kad privežamuosiuos maršrutus privatininkams palikusi savivaldybė, tiesiog siekia, jog įmonės bankrutuotų. Tada ir galvos skausmo neliktų. Dirbti tokiomis sąlygomis, kai per dieną vienas mikroautobusas nuvažiuoja tik 50 kilometrų ekonomiškai nelogiška, o nuostoliai neišvengiami.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"