TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Mašiną gali konfiskuoti po pirmo pasivažinėjimo

2014 02 25 6:00
Teigiama, kad nuo sausio 1-osios įsigaliojusios griežtesnės bausmės vairuotojams sumažins eismo įvykių, ypač - skaudžių, skaičių. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotraukos

Nuo metų pradžios įsigaliojo griežtesnės Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) nuostatos - numatyta daugiau atvejų, kai už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus gali būti konfiskuojami automobiliai. Bet sulaikymo aikštelėse kol kas mašinų nepadaugėjo.

„Tikrai nepastebėjome, kad į mūsų administruojamą aikštelę po Naujųjų būtų atvežta daugiau konfiskuotų automobilių nei prieš įsigaliojant naujoms ATPK nuostatoms. Nors dėl to gali būti kalta ir žiema - sausį ir vasarį eismas paprastai nėra intensyvus, taigi ir pažeidėjų sugaunama mažiau. Viskas gali pasikeisti jau kovą“, - sakė Vilniaus verslininkas Saulius Kundrotas.

Jo vadovaujama įmonė “Sauda“ administruoja šalia sostinės, prie Minsko plento, esančią automobilių aikštelę, į kurią pagal sutartį su policija atvežamos sulaikytos mašinos. Tarp jų yra ir tos, kurias teismas vėliau gali konfiskuoti.

Pasak S.Kundroto, kas mėnesį, nelygu sezonas, sulaikoma nuo 50 iki 100 automobilių. Iš jų nuo 10 iki 20 proc. vėliau yra konfiskuojama ir parduodama arba bandoma parduoti per viešą aukcioną. Dauguma konfiskuotų mašinų anksčiau naudojosi kontrabandininkai, automobilių ar kitos "specializacijos" vagys. Tik nedidelė dalis konfiskuotų transporto priemonių priklauso vairuotojams, pažeidusiems įstatymus padarius tyčines kriminalines veikas.

Kelsi taurelę – liksi be automobilio

Iki 2014 metų sausio 1-osios konfiskuoti automobilius iš Kelių eismo taisykles pažeidusių vairuotojų valstybė galėjo tik tuo atveju, jei sėdintys prie vairo žmonės nepaklusdavo teisėtiems policininkų reikalavimams, pabėgdavo iš eismo įvykio vietos arba būdavo sulaikomi pakartotinai vairuojantys transporto priemones apsvaigę nuo alkoholio, narkotinių ar psichotropinių medžiagų.

Dabar net pirmąkart prie vairo sėdantys neblaivūs, nuo narkotikų, psichotropinių medžiagų apsvaigę ar vairuotojo pažymėjimų neturintys asmenys jau negali būti tikri, ar jų valdoma transporto priemonė nebus konfiskuota.

Jeigu apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų bei teisės vairuoti neturintis vairuotojas sulaikomas pirmąkart, gali būti ne tik konfiskuotas jo automobilis, bet ir grėsti bauda nuo keturių tūkstančių iki penkių tūkstančių litų ar administracinis areštas nuo dvidešimties iki trisdešimties parų. Tokiu atveju pažeidėjas neišvengs ir mašinos konfiskavimo.

Konfiskuoja bet kokiu atveju

S.Kundrotas: "Didelis sulaikytų mašinų antplūdis į aikšteles jas administruojančioms bendrovėms būtų sunki papildoma našta."

Seimui padarius pakeitimus, ATPK atsirado ir daugiau punktų, kuriuos pažeidusių vairuotojų automobiliai konfiskuojami, nepaliekant jokių kitų variantų. Konfiskavimas pirmiausia smogs piktybiniams pažeidėjams, pakartotinai darantiems tuos pačius sunkius pažeidimus.

Pakartotinis vairavimas išgėrus, apsvaigus nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų užtraukia vairuotojams teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo trejų iki penkerių metų su transporto priemonės konfiskavimu. O vairuotojo pažymėjimų neturintiems asmenims – baudą nuo keturių tūkstančių iki penkių tūkstančių litų su transporto priemonės konfiskavimu arba administracinį areštą nuo dvidešimties iki trisdešimties parų su transporto priemonės konfiskavimu. Jei šiems pažeidėjams administracinis areštas negali būti skiriamas, skiriama bauda nuo keturių tūkstančių iki penkių tūkstančių penkių šimtų litų su transporto priemonės konfiskavimu.

Sankcijos galioja ir tikrinti blaivumą atsisakiusiems asmenims, jei jie neblaivūs sėdo prie vairo nebe pirmą kartą.

Baiminasi antplūdžio

Kodėl sulaikytų ir vėliau konfiskuojamų automobilių padaugėja ne anksčiau kaip kovą? S.Kundrotas tai aiškino paprastai. „Didžiųjų švenčių, kurios trunka maždaug nuo gruodžio pradžios iki Naujųjų metų, laikotarpiu žmonės išleidžia daug pinigų, todėl joms pasibaigus tenka smarkiai susiveržti diržus. Taupoma taip pat ir degalams. Žmonės mažiau važinėja, o tai atspindi net ir mašinų sulaikymo statistika – sausio ir vasario mėnesiais jų sulaikoma daug mažiau“, - dėstė „Saudos“ vadovas.

Lietuvos kelių policijos tarnybos vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius LŽ tvirtino, jog kol kas policija neturi duomenų, kaip pasikeitė statistika, pakeitus ATPK. „Praėjo dar labai mažai laiko“, - sakė pareigūnas.

S.Kundrotas pažymėjo, kad sulaikytų ir konfiskuotų automobilių aikšteles administruojančioms bendrovėms didelis sulaikytų mašinų antplūdis būtų sunki papildoma našta. Anot jo, tokios aikštelės jau dabar yra perpildytos. Savininkai neatsiima mašinų todėl, kad neturi iš ko sumokėti už jų nutempimą ir saugojimą. Dėl pernelyg painių teisinių normų administratorėms tik retai leidžiama prasiskolinusių klientų automobilius parduoti iš varžytinių – dažniausiai stovėdamos jos paprasčiausiai surūdija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"