TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Masinis išregistravimas rinkos neapvertė

2015 08 25 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos privalomosios techninės apžiūros įmonės iš to, kad pernai įsigaliojus naujoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms vairuotojai prieš registruodami mašinas yra verčiami iš pradžių atlikti jų techninę apžiūrą (TA), neišlošė beveik nieko.

Pataisos, kuriomis prieš registruodami valstybės įmonėje (VĮ) „Regitra“ naujai įsigytą automobilį vairuotojai yra įpareigoti pateikti galiojančios TA kortelę ir draudimo polisą, įsigaliojo 2014 metų liepos 1 dieną. Kadangi buvo iš anksto žinoma, kad šalyje yra šimtai tūkstančių seniai nenaudojamų mašinų, kurių per vieną dieną techninei apžiūrai neparengsi, vairuotojams buvo suteikta 90 dienų, iki 2014 metų spalio 1-osios, savo automobiliams ir jų dokumentams susitvarkyti, o vėliau grėsė automatinis netvarkingų transporto priemonių išregistravimas. VĮ „Regitra“ duomenimis, praėjusių metų pradžioje Lietuvoje buvo įregistruoti net 1 829 997 lengvieji automobiliai, tačiau TA turėjo vos 1 171 678 šios kategorijos transporto priemonės, o net 658 319 buvo be jos. Dėl to buvo pradėta netgi kalbėti, jog Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus inicijavo galbūt netgi TA įmonės, kurios tikėjosi papildomų pajamų.

Centrams darbo padaugėjo nedaug

Tačiau vėlesni įvykiai parodė, kad tokia versija neatspindi tikrovės. Netvarkingos lengvosios transporto priemonės automatiškai buvo išregistruotos 2014 metų rugsėjo paskutinėmis dienomis ir pirmąją spalio savaitę. Paaiškėjo, kad iš 658 319 „vaiduoklių“ naujam gyvenimui buvo prikelti vos 41 208. Net 617 111 lengvųjų automobilių buvo automatiškai pašalinti iš kelių transporto registro, nes per nustatytą 90 dienų terminą jiems nebuvo atlikta nei TA, nei įsigytas draudimo polisas.

Tiesa, vėliau Seimas nusprendė, kad vairuotojams buvo duota per mažai laiko „pasitaisyti“, ir terminą pratęsė iki 2015 metų gegužės 12 dienos. Iki šios datos atlikus netvarkingo ir jau išregistruoto automobilio TA ir jį apdraudus, jo registracija būtų buvusi sugrąžinta automatiškai. Bet tokia teise pasinaudojo tik labai maža vairuotojų dalis.

Dienraštis LŽ iš privalomosios techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ gavo duomenis, kad nuo šių metų sausio 1 iki liepos 1 dienos, t. y. tada, kai Seimo suteikta malone Lietuvos vairuotojai lyg ir turėjo bent jau teoriškai naudotis aktyviausiai, privalomųjų TA padaugėjo vos keliais tūkstančiais.

Tiesa, nuo sausio iki birželio šiek tiek daugiau lengvųjų automobilių techninė apžiūra atlikta iš pirmo karto – 2015 metų pirmąjį pusmetį tokių lengvųjų automobilių buvo 316 tūkst., arba vos 2 tūkst. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2014-aisiais. Kaip dienraščiui LŽ teigė „Transekstos“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus, vairuotojai į techninės apžiūros centrus atvažiuoja geriau parengę savo automobilius ir dėl to, kad laiku neatlikus TA dėl pernai įsigaliojusių Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų jiems gresia leidimo dalyvauti eisme sustabdymas.

Išstumia „ne vokiečius“

Iš „Transekstos“ pateiktos naujausios statistikos matyti, kad pernai įsigaliojusios naujos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos mažai pakeitė Lietuvos automobilių parko vaizdą. Kaip ir 2014 metų pirmąjį pusmetį, šiemet per tą patį laiką į techninę apžiūrą daugiausia buvo pristatyta 15 ir 16 metų senumo lengvųjų mašinų.

Šiais metais šiek tiek pasikeitė į TA atvarytų modelių užimamos vietos populiariausiųjų dešimtuke. Pasak „Transekstos“ ataskaitos, pernai ir šiemet pirmąjį pusmetį populiariausi Lietuvoje privalomąją TA perėję lengvieji automobiliai buvo vokiški „Volkswagen“, „Audi“ ir „Opel“ markių. Tarp jų dar įsiterpė prancūziškas „Renault Megane Scenic“ ir amerikiečių „Ford Focus“. Skirtumas tik tas, kad pernai nuo sausio iki liepos geriausiųjų dešimtuke šie modeliai užėmė atitinkamai 8 ir 10 vietas, o šiemet – 9 ir 10.

Populiariausias automobilių, kuriems TA buvo atlikta 2014 m. ir 2015 m. pirmąjį pusmetį, amžius ir jų užimama rinkos dalis

VietaAutomobilio amžius (metais)Užimta rinkos dalis 2015 m. (proc.)Užimta rinkos dalis 2014 m. (proc.)
1.167,407,06
2.157,196,43
3.176,755,98
4.146,486,95
5.136,016,43

Šaltinis: „Transeksta“.

Populiariausi automobilių modeliai, kuriems TA buvo atlikta 2015 m. I pusm.

VietaModelisDalis nuo atlikusių TA (proc.)
1 (1)*Volkswagen Passat“7,3
2 (2).„Volkswagen Golf„5,3
3 (3).„Audi 80„3,3
4 (4).„Opel Astra„2,7
5(5).„Opel Vectra„1,9
6(6).„Opel Zafira„1,8
7(7).„Audi A4„1,7
8(9).„Renault Megane Scenic„1,6
9(8).„Audi A6„1,5
10(10).„Ford Focus„1,5

*Skliausteliuose pažymėta užimta vieta 2014 m. I pusm.

Šaltinis: „Transeksta“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"