Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Mašinos rusams dar pabrango

 
2017 07 27 15:00
Važinėti prastais Rusijos keliais dažnai yra sunku netgi lyg specialiai tam pritaikytiems vietinės gamybos automobiliams "Lada".  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Rusijoje naudoti automobiliai vidutiniškai kainuoja 2,6 karto daugiau nei Lietuvoje, o pastaruoju metu rusai skundžiasi, kad naudotos mašinos jų šalyje brangsta.

Portalas auto.ru pranešė, kad 2017 metų pirmąjį pusmetį Rusijos vairuotojai pirko vidutiniškai 2 proc. brangesnius naudotus automobilius nei 2016 metų sausį-birželį. Per pirmus šešis šių metų mėnesius rusai naudotą lengvąjį keleivinį automobilį pirko vidutiniškai už 580 tūkst. Rusijos rublių, arba 8453 eurus. Tai – net 2,6 karto daugiau nei Lietuvoje, kur 2017 metų pirmąjį ketvirtį vidutinė naudotos mašinos kaina buvo 3,3 tūkst. eurų.

Naujausi – Tatarstane

Be to, kaip atkreipė dėmesį auto.ru, Rusijos sostinėje Maskvoje, kurioje pragyvenimo lygis yra kur kas aukštesnis nei visoje šalyje, 2017 metų sausį-birželį naudoti lengvieji automobiliai buvo perkami už vidutiniškai 4 proc. didesnę kainą nei tuo pačiu laiku pernai, o vidutinė naudotos mašinos kaina siekė 820 tūkst. rublių (apie 12 tūkst. eurų). Lietuvoje už tokią sumą galima įsigyti beveik visus ne prabangios klasės pačius mažiausius naujus automobilius, tik keliais šimtais eurų daugiau kainuoja ir kai kurie nauji kompaktiniai arba golfo klasės modeliai.

Vargu ar Lietuvos vairuotojai sutiktų keistis su rusais savo automobiliais.

Tiesa, Rusijos naudotų automobilių parkas yra naujesnis nei Lietuvos. Pasak auto.ru, 2017-ųjų viduryje Rusijoje buvo važinėjama vidutiniškai 10 metų, Maskvoje – 8 metų senumo naudotomis mašinomis. Įdomu, kad pačiu naujausiu naudotų automobilių parku galėjo pasigirti pakeliui į Sibirą esanti autonominė Tatarstano respublika, kur vietos gyventojai važinėja vidutiniškai 7 metų ir 7 mėnesių senumo mašinomis. Pačiame Sibire besiglaudžiančiame Novosibirsko mieste naudotos mašinos yra pačios seniausios – vidutinis jų „amžius“ siekia 12 metų ir 5 mėnesius.

„Lados“ markės šalis

Lietuvos rezultatai daug kuklesni net lyginant su Rusijos Novosibirsko miestu. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2017 metų sausio 1 dieną mūsų vairuotojai važinėjo vidutiniškai 16 metų senumo lengvosiomis mašinomis. Vis dėlto vargu ar Lietuvos vairuotojai sutiktų keistis su rusais savo automobiliais. Mat Rusijos naudotų automobilių rinkoje pačios populiariausios yra senutėlaitės vietinės gamybos „Lados“ markės mašinos, kurių kokybę sunku būtų nusakyti net vartojant pačius blogiausius žodžius. Šios markės mašinos užima beveik penktadalį, apie 18 proc., Rusijos naudotų automobilių rinkos.

„Lados“ markės mašinos dominuoja ir modelių varžytuvėse. Pavyzdžiui, balandį iš 10 populiariausių Rusijoje lengvųjų mašinų modelių net 8 buvo „Lada“. Tai – 2114, 2107, 2110, „4x4“, 2170, 2112, 2115 modeliai, kurių daugumą Lietuvos vairuotojai jau seniausiai pamiršo. Populiariausiųjų balandį Rusijoje naudotų automobilių modelių sąraše buvo trik trys ne rusiškos kilmės mašinos – „Ford Focus“ (3-ioji vieta), „Toyota Corolla“ (5-oji vieta) ir „Hyundai Solaris“ (10-oji vieta).

Lietuvoje populiariausi naudotų automobilių modeliai 2017 metų pirmąjį ketvirtį, autoplius.lt duomenimis, buvo „Volkswagen Passat“, „Audi A6“ ir „Opel Zafira“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"