TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Mašinų išregistravimas virsta audra

2014 10 01 6:00
Verslininko Gintaro Sajetos prabangus trejų metų visureigis "Audi Q7" buvo automatiškai išregistruotas jam pamiršus atlikti privalomąją techninę apžiūrą. Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Vakar toliau virė aistros dėl nuo rugsėjo 29-osios automatiškai išregistruotų automobilių. „Regitra“ pranešė, kad iš registro buvo išbraukta 850 tūkst. mašinų. Saugaus eismo specialistas Vigilijus Sadauskas pareiškė, kad šis išregistravimas nepadidins eismo saugumo – esą jis duos naudos tik draudikams ir privalomosios techninės apžiūros centrams.

Aistras kaitino ir Seimas. Vytautas Gapšys pateikė parlamentui Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų projektą ir pasiūlė nuo 90 dienų iki metų pratęsti terminą, per kurį, nepašalinus priežasčių, dėl kurių buvo sustabdytas leidimas motorinei transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme, ji būtų išregistruojama. Kaip tvirtino Seimo narys, 90 dienų laikotarpis neva esąs per trumpas, kad transporto priemonės savininkas įvykdytų visus įteisintus reikalavimus.

"Į mane kreipėsi Lietuvos vežėjų atstovai, kurie yra išsiuntę sunkvežimius už Lietuvos ribų. Tie sunkvežimiai retai grįžta į Lietuvą, todėl jie negali pereiti techninės apžiūros, kaip numatyta įstatyme, ir jiems grėstų išregistravimas", - sakė parlamentaras. Pataisoms po pateikimo Seimas pritarė bendru sutarimu, jas numatoma svarstyti spalio 21 dieną.

Aiškina naudą

Nors apie masinį išregistravimą tų transporto priemonių, kurios per 90 dienų nepereis techninės apžiūros ar neturės privalomojo civilinės atsakomybės draudimo, žinota dar liepos pradžioje, dabar akis bado visiškas chaosas statistikoje. Prieš kelis mėnesius „Regitra“ teigė, kad 2014 metų sausio 1 dieną Lietuvoje buvo registruotos 2 263 373 transporto priemonės, o iš jų net 913 tūkst. buvo vadinamos „mirusiomis“. Taip „Regitros“ valdininkai vadino 5 ir daugiau metų senumo automobilius, kurių didžioji dalis jau seniausiai parduotos bei išvežtos iš Lietuvos arba tiesiog surūdijo, tad šalies eisme nedalyvauja.

Pirmadienį jau skelbta, jog pasibaigus skirtam 90 dienų terminui buvo išregistruota 880 tūkst. transporto priemonių. Vakar šis skaičius sumažėjo iki 850 tūkstančių. Tačiau „Regitra“ oficialiai yra pareiškusi, kad iki rugsėjo 28-osios vidurnakčio, kai baigėsi terminas netvarkingų mašinų savininkams įvykdyti reikalavimus arba pratęsti automobilio registracijos galiojimą, tokia galimybe pasinaudojo tiktai 36 tūkst. transporto priemonių valdytojų. O vakar pateiktais duomenimis, jų turėtų būti 63 tūkstančiai.

Kur dingo dar beveik 30 tūkst. valdytojų?

Tikras liepsnas įžiebė ir per vieną televiziją pareikštos garsaus saugaus eismo specialisto Vigilijaus Sadausko mintys. „Pagrindinis akcentas priimant šį įstatymą buvo tai, kad esą pagerės eismo saugumas. Kaip jis pagerės, iki šiol nelabai galiu suprasti, nes iš „Regitros“ girdime, kad tų (išregistruojamų - aut.) transporto priemonių Lietuvoje tarsi ir nėra (...). Galbūt priimant šį įstatymą buvo siekiama kitų tikslų?“ - retoriškai klausė buvęs aukštas Susisiekimo ministerijos pareigūnas.

V. Sadauskas pareiškė manąs, jog naujieji reikalavimai naudingiausi „privačioms draudimo bendrovėms ir techninės apžiūros įmonėms“.

Tiesa, kiti ekspertai teigia, jog didžiausia nauda iš naujos procedūros buvo tiems automobilių valdytojams, kurie kadaise pardavė mašinas pirkėjams iš Rytų, bet patingėjo jas išregistruoti. Dabar už juos šį darbą atliko valstybė.

Eilės – ne dėl perregistravimo

LŽ vakar pasiekė informacija, kad Vilniuje, Lentvario gatvėje, prie „Regitros“ centrinio biuro, „nutįso automobilių eilės“. Buvo spėjama, kad iš naujo įregistruoti automobilių atskubėjo Vilniaus vairuotojai, kurių mašinos užvakar buvo automatiškai išregistruotos.

Prie "Regitros", Vilniuje, Lentvario gatvėje, automobilių eilės driekiasi jau du mėnesius iš eilės. / Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

LŽ žurnalistams nuvykus į Lentvario gatvę, informacija pasitvirtino tik iš dalies. Prie „Regitros“ vakar iš tikrųjų laukė ne mažiau kaip pusė šimto mašinų. Tačiau iš jų radome tik dvi, kurių šeimininkai atvyko iš naujo įregistruoti išvakarėse automatiškai išregistruotų savo plieninių žirgų. Dauguma mašinų valdytojų registravo naujai nupirktas mašinas, nes, kaip teigė jie patys, „prieš įvedant eurą labai pagyvėjo prekyba naudotais automobiliais“.

Paradoksas, tačiau iš naujo įregistruoti savo mašinų buvo atvykę dviejų visiškai naujų 5 serijos BMW ir „Audi Q7“ savininkai. Prabangus visureigis - vos trejų metų senumo. „Pirkau visiškai naują automobilį, todėl jo techninė apžiūra galiojo trejus metus. Tačiau pamiršau terminą, kada ją turiu pereiti iš naujo. Tai pirmadienį man priminė mūsų pasieniečiai Lietuvos ir Kaliningrado (Rusija) pasienyje. Sako, tu negali dalyvauti eisme, nes dėl pradelstos techninės apžiūros tavo automobilis yra išregistruotas. Nedelsdamas perėjau techninę apžiūrą, o dabar atvykau iš naujo visureigio registruoti“, - atvirai kalbėjo verslininkas iš Vilniaus Gintaras Sajeta.

Jis neslėpė, esą rizikavęs neregistruotu automobiliu vykdamas į privalomosios techninės apžiūros stotį, o vėliau – į „Regitrą“, nes galėjo gauti baudą.

Laimutis Skersinis, "Regitros" Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vadovas, svarstė, kad galbūt naujos „Audi Q7“ savininkas supainiojo sąvokas. „Arba privalomosios techninės apžiūros šis žmogus nebuvo atlikęs dar iki liepos 1-osios. Tik tokiu atveju, praėjus 90 dienų terminui, jo automobilis galėjo būti išregistruotas. Kitu atveju galėjo būti tiktai sustabdytas jo leidimas dalyvauti eisme“, - spėliojo pareigūnas.

Paklaustas, koks skirtumas tarp tų dviejų procedūrų, L. Skersinis aiškino, jog „sustabdžius leidimą užtenka pašalinti jo priežastį, pavyzdžiui, apdrausti mašiną, ir leidimas automatiškai per kompiuterines duomenų bazes atnaujinamas“. Priežasčių nepašalinus per ilgai ir „kai mašina jau išregistruota, būtina perėjus privalomąją techninę apžiūrą ir apdraudus mašiną atvykti iš naujo jos registruoti „Regitroje“. Būtina turėti ir transporto priemonės autentiškumą patvirtinantį dokumentą“, - sakė LŽ pašnekovas.

Jis teigė, kad baudos už važiavimą keliu išregistruota mašina galima išvengti iš anksto susitarus su privalomosios techninės apžiūros įmone, kuri turi teisę suteikti leidimą tą dieną, kai yra tvarkomi dokumentai, mašinai dalyvauti eisme.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"