TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Mašinų pardavimą didina loterijos

2011 01 05 0:00
Naujų automobilių pardavėjams dar teks palaukti, kol atsigaus žmonių perkamoji galia, o mašinų pardavimas pasieks prieškrizinį lygį.
LŽ archyvo nuotrauka

Pirmą kartą po dvejų metų sąstingio 2010-aisiais naujų automobilių pardavimas pasistiebė aukštyn. Ir nors rinkos augimas fiksuojamas jau pusmetį, naujų mašinų pardavėjai dideliu optimizmu kol kas netrykšta.

Po kelerius metus trukusio nuosmukio naujų mašinų pardavimas Lietuvoje nuo 2010-ųjų liepos ėmė atsigauti, tai tęsėsi iki pat metų pabaigos. Tačiau nors statistika ir rezultatai gerėja, naujų automobilių pardavėjai pernelyg nesidžiaugia. Mat jiems teks gerokai pasistengti, kad pardavimo apimtis pasiektų prieškrizinį lygį, kai per mėnesį parduodavo per 3 tūkst. naujų mašinų.

Kalėdinis pirkimo vajus

Pernai Lietuvoje buvo užregistruota 8911 naujų lengvųjų automobilių - 7 proc. daugiau nei 2009 metais, kai buvo užregistruotos 8303 naujos mašinos. Praėjusiais metais iš salonų išriedėjo 7975 asmeninės paskirties ir 936 komercinės paskirties automobiliai. Tai atitinkamai 6 proc. ir 21 proc. daugiau nei 2009-aisiais. Vien gruodžio mėnesį, palyginti su 2009-ųjų gruodžiu, naujų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje išaugo 50 proc. - iki 998 automobilių.

Asmeninės paskirties automobilių rinka augo 45 proc. iki 858 vienetų, komercinių automobilių rinka padidėjo 87 proc. - iki 140 vienetų. Tarp asmeninės paskirties automobilių pernai populiariausi buvo "Volkswagen" (1004), antrojoje vietoje rikiavosi "Peugeot" (893), o trečiojoje - "Toyota" (853) markių modeliai.

Komercinių mašinų rinkoje pirmoji vieta atiteko taip pat "Volkswagen" automobiliams (148), po jų atsidūrė "Toyota" (136) transportas. Pagal degalų tipą gruodį tarp asmeninės paskirties transporto priemonių dyzelinu varomi automobiliai sudarė 66 proc., benzinu - 34 procentus. Tarp užregistruotų komercinės paskirties automobilių gruodžio mėnesį 98 proc. mašinų buvo varomos dyzelinu.

Pardavėjų ramstis - lošėjai

LŽ kalbinti prekybininkai vienbalsiai tvirtino, kad žmonės vis dar riboja savo išlaidas ir apie asmeninio transporto parko atnaujinimą mąsto gana nedrąsiai. Pardavėjai neslėpė, jog sunkmečiu pirkėjai pirmenybę teikė daugiausia ekonominės ir vidutinės klasės automobiliams, o į brangesnes ar prabangias mašinas žvalgėsi atsargiai.

Kita vertus, pernai į Lietuvos kelius išriedėjo ir tokių automobilių, kurių vertė viršija kelis šimtus ir daugiau tūkstančių litų. Beje, pastaruoju metu į naujų automobilių salonus įžengę pirkėjai gali pasijausti tarsi prieš 5-7 metus. Mat užsisakę asmeninės komplektacijos mašinas jie neretai priversti laukti 2-3 mėnesius ar net pusmetį, kol norimas automobilis bus pristatytas į Lietuvą. Tai rodo, jog kol žmonių perkamoji galia neišsivadavo iš krizės gniaužtų, tol pardavėjai nedrįsta arba neišgali laikyti pilnus naujų mašinų sandėlius.

Rinkos apžvalgininkai juokauja, esą naujų mašinų pardavėjai už galimybę išgyventi per krizę turėtų būti dėkingi ne tik drąsesniems pirkėjams ar turtingesnėms įmonėms, bet ir loterijos "Teleloto" organizatoriams. Mat skaičiuojama, kad sunkmečiu jie nuperka maždaug dešimtadalį visų naujų mašinų Lietuvoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"