TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Mašinų pardavimą gerino ir išskirtinės prabangos siekis

2014 10 20 6:00
Pasak Renaldo Gineikos, pernai Lietuvoje pristatytas visiškai naujas "Maseratti Ghibli" jau spėjo užkariauti vietos rafinuotą skonį turinčių vairuotojų palankumą. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Per tris šių metų ketvirčius Europos Sąjungos (ES) šalyse buvo įregistruota 9 572 259 naujais automobiliais, arba 6,1 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu (9 023 451). Registravimas augo ir visose trijose Baltijos valstybėse.

Kaip skelbia naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita, Lietuvoje sausį-rugsėjį buvo įregistruota 11 071 lengvoji mašina, o rinkos augimas sudarė net 24,5 proc. Latvijoje naujų automobilių registravimo rinka ūgtelėjo 19 proc. (iki 9239 naujų mašinų), Estijoje - 4,7 proc. (iki 15 874).

Vien rugsėjį, palyginti su pernai rugsėju, automobilių registravimas Lietuvoje išaugo 29,4 proc. (iki 1276 naujų automobilių), Latvijoje - 4,3 proc. (iki 980), Estijoje - 17,7 proc. (iki 1841). Visoje ES rugsėjį naujų lengvųjų mašinų rinka pasistiebė 6,4 proc. - iki 1,2 milijono.

Per pirmus devynis šių metų mėnesius kol kas lygių sau pagal registravimo rezultatus neturėjo simpatiškas italų mažylis "Fiat 500"./LŽ archyvo nuotrauka

Prabangos bumas

Iš LŽ turimų duomenų matyti, kad Lietuvoje tarp automobilių markių, per du metų ketvirčius registravusių daugiau nei 100 naujų automobilių, labiausiai nesisekė „Citroen“ (palyginti su praėjusių metų sausiu-rugsėju šios markės modelių buvo įregistruota 44,33 proc. mažiau), „Honda“ (-43,46 proc.), „Chevrolet“ (-34,04 proc.), „Hyundai“ (-21,68 proc.), „Peugeot“ (-11,49 proc.) gamintojų atstovams ir importuotojams.

Labiausiai augo „Suzuki“ (+189,8 proc.), „Fiat“ (+72,4 proc.), „Ford“ (+54,45 proc.), „Škoda“ (+43,09 proc.), „Volvo“ (+38,52 proc.), „Nissan“ (+33,54 proc.), „Opel“ (+31,06 proc.) registravimas.

Tarp mažiau kaip 100 automobilių per devynis mėnesius registravusių naujų mašinų markių dėmesį atkreipia įspūdinga brangių išskirtinių sportinių automobilių sėkmė. Net 400 proc. augimą fiksavo „Bentley“ markė (pernai Lietuvoje šio modelio limuzinų buvo įregistruotas 1, šiemet – 5). 200 proc. pasistiebė „Rolls-Royce“, „Bugatti“ ir „Maserati“ registravimas. Šiemet per du metų ketvirčius buvo įregistruoti po 2 „Rolls-Royce“ ir „Bugatti“, pernai – nė vieno. Itališkų „Maserati“ registravimas nuo 2 pernai per devynis mėnesius pašoko iki 6 per tą patį laiką šiais metais.

Vis dėlto minėtų išskirtinių automobilių registravimo rezultatai nė iš tolo nepalyginami su tais, kuriuos fiksavo „Porsche“ ir „Land Rover“ markės. Nuo sausio iki rugsėjo Lietuvoje buvo registruoti 67 „Porche“, o augimas palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu sudarė 157,69 proc. „Land Rover“ pernai per du ketvirčius buvo registruoti 78 visureigiai, šiemet per tą patį laiką – 143 (+83,33 proc.).

Kaina svarbi ir turtingiesiems

Tiek pat, kiek ir pernai, nuo sausio iki rugsėjo buvo įregistruota „Ferrari“ (po 1), krito „Fiskar“ (pernai buvo registruotas vienas šios išskirtinės markės automobilis, šiemet – nė vieno), „Jaguar“ registravimas (-22,5 proc.).

Ar galėjo atsitikti taip, kad vienos išskirtinės automobilių markės po truputį išstumia kitų markių išskirtinius modelius? Renaldas Gineika, itališko „Maseratti“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse, tai neigia. Jo tvirtinimu, išskirtinių automobilių pardavimas Lietuvoje pirmiausia suaktyvėjo dėl to, kad pernai mūsų šalyje buvo atidarytos „Maseratti“ ir „Porsche“ atstovybės, o antra – atpigo ir tapo pirkėjams patrauklesni kai kurių išskirtinių mašinų modeliai.

„Ūgtelėjusiems “Maserati“ registravimo rezultatams daug įtakos turėjo naujo „Ghibli“ modelio populiarumas. Tai kasdieniam naudojamui tinkamas „Maseratti“ už prieinamą kainą. Be to, galima versija ir su dyzeliniu varikliu, o tai yra reta išskirtinių automobilių kategorijoje. Nors prabangų sportinį automobilį galima įsigyti už 240 tūkst. litų, klientai dažniau renkasi modelį su turtingesne įranga, kuris kainuoja maždaug 40 tūkst. litų brangiau. Stebime augantį „Maseratti Gran Turismo“ ir „Maseratti Gran Cabrio“ populiarumą – šie modeliai skirti vairuotojams, kurie nori aukščiausios vertės ir rafinuoto išskirtinumo, tačiau subtiliai demonstruojančiais prabangą“, - pastebėjo „Maseratti“ ženklo vadovas Baltijos šalyse.

Populiariausios automobilių markės Lietuvoje 2014 m. I-III ketv.

VietaModelisParduota (vnt.)
1."Volkswagen"1803
2."Fiat"1774
3."Škoda"1335
4."Toyota"1255
5."Nissan"848
6."Ford"573
7."Renault"557
8."Kia"466
9.BMW447
10."Opel"346

Šaltinis: LŽ

Populiariausi automobilių modeliai Lietuvoje 2014 m. I-III ketv.

VietaModelisĮregistruota (vnt.)
1."Fiat 500"1219
2."Nissan Qashqai"504
3."Škoda Octavia"535
4."Volkswagen Golf"339
5."Volkswagen Passat"318
6."Volkswagen Jetta"286
7."Škoda Yetti"259
8."Volkswagen Caddy"246
9."Toyota RAV4"234
10."Fiat Punto"218

Šaltinis: LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"