TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Medininkuose jau „pakvipo“ Kalėdomis

2013 11 18 5:35
Manoma, kad artėjant šventėms Medininkų pasienio kontrolės postą tiesiog užkiš krovininio transporto srautas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nuo lapkričio vidurio prie Medininkų pasienio kontrolės posto ėmė tįsti krovininių automobilių vilkstinės, primenančios, kad artėja didžiosios metų šventės. Po pusdienį, parą ar net ilgiau eilėje priversti gaišti vilkikų vairuotojai dėl kasmet besikartojančios situacijos keiksnoja valdininkus ir prognozuoja, kad gruodį "bus dar baisiau“.

Prie Medininkų pasienio kontrolės posto beveik niekada neišnykstanti krovininių automobilių eilė vėl pradėjo ilgėti. Joje kone visuomet rikiuojasi apie 100 vilkikų. „Gyva“ automobilių virtinė driekiasi kelio į Medininkų postą kelkraštyje. Dėl to jų vairuotojai yra priversti pažeisti darbo ir poilsio režimą, nes tenka nuolat įjungti variklį ir pavažiuoti po keletą metrų į priekį. „Būtų gerai, jei atsirastų koks nors terminalas, į kurį įvažiavęs galėtum pailsėti ir nepraleisti laiko, kai jau reikės atlikti patikrą“, - kalbėjo vairuotojai.

Dideli nemalonumai - priešakyje

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius LŽ teigė, jog kol kas vairuotojų Medininkų poste patiriami nepatogumai yra nedideli, palyginti su tuo, kas jų laukia artimiausiu metu. Mat Rusija nuo lapkričio 19-osios žada apriboti krovininių automobilių su TIR knygelėmis judėjimą per Latvijos ir Rusijos bei Estijos ir Rusijos sienas. Važiuoti per Baltarusiją į Rusiją su TIR knygelėmis bus galima.

„Neabejojame, kad didelė dalis vežėjų į Rusiją siunčiamus krovinius, kurie iki šiol buvo gabenami per Latviją, kreips į Medininkus ir veš per Baltarusiją. Todėl eilės prie šio posto tikrai bus ilgos. Vairuotojai patirs didelių nepatogumų, nes čia nėra tinkamai išplėtotos infrastruktūros“, - aiškino G.Vincevičius.

Rengiasi antplūdžiui

Muitinės departamento vyriausioji inspektorė Gintarė Vitkauskaitė-Šatkauskienė LŽ informavo, kad muitininkai jau ruošiasi galimam krovinių antplūdžiui Medininkų poste. Ir pernai gruodį per šį postą vyko kur kas daugiau krovininio transporto, nei leidžia jo pralaidumas. Todėl šiemet dar labiau padidėsiantys srautai gali tapti tikru išbandymu.

„Rugpjūtį buvo patvirtinta valstybės institucijų ir įstaigų, vykdančių veiklą pasienio kontrolės punktuose bei jų prieigose, bendradarbiavimo ir operatyvaus reagavimo į susidarančias kritines situacijas tvarka. Tačiau pati muitinė tokiais atvejais gali nedaug - tik pasiųsti dirbti daugiau pareigūnų, perkelti juos iš kitų pasienio ir vidinių postų. Į darbą „karštuosiuose taškuose“ būtų nukreipti ir mobiliųjų grupių pareigūnai“, - pabrėžė Muitinės departamento atstovė. Tačiau ji pridūrė, kad papildomi muitininkai gali būti nukreipiami daugiausia tikrinti lengvuosius automobilius. Mat krovininių mašinų patikrą galima atlikti tik specialiai įrengtose kompiuterizuotose vietose.

Anot G.Vitkauskaitės-Šatkauskienės, transporto eilių problemą prie Medininkų posto išspręstų tik jo plėtra. Postas rekonstruotas prieš 15 metų. Tačiau tada, 1998-aisiais, automobilių srautai buvo nedideli. Tais metais per jį vyko 276 tūkst. transporto priemonių, o 2012-aisiais - 1,2 milijono.

Atsiras naujų galimybių

Kad Medininkų posto infrastruktūrą būtina plėsti, pripažino ir Pasienio kontrolės punktų direkcijos (PKPD) vadovas Arnoldas Tvaronavičius. Pasak jo, jau baigiamas rekonstruoti privažiuojamasis kelias, reguliuojamos eilės, dar šių metų pabaigoje planuojama pradėti diegti transporto priemonių, laukiančių kirsti valstybės sieną, eilių valdymo informacinę sistemą.

Kitų metų viduryje priešais Medininkų postą bus įrengtos privačios aikštelės. Jose ir ketinama formuoti eiles. „Jau dabar dešinėje kelio pusėje yra išlyginta aikštelė, kurioje bus kuriamas privatus terminalas. Be jo, planuojama įrengti dar du ar tris terminalus, kurie bendradarbiaus su mumis. Taip kelyje neliks eilių, o vairuotojams bus suteikti maksimalūs patogumai“, - pasakojo A.Tvaronavičius. Jis priminė, kad plėtojant infrastruktūrą susiduriama su opia problema - reikia visuomenės reikmėms paimti iš privačių savininkų žemę.

A.Tvaronavičiaus teigimu, Medininkų posto apkrovą turėtų sumažinti šalia esančio Šumsko pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimas į tarptautinį. Per jį būtų leista važiuoti lengviesiems ir be krovinio vykstantiems krovininiams automobiliams. Be to, dar šiemet tikimasi parinkti rangovą, kuris rekonstruos Tverečiaus pasienio kontrolės postą. Kai bus įrengta reikiama infrastruktūra, jis taip pat taps tarptautinis. Dėl to su Baltarusija jau susitarta. Kitąmet bus pradėtas rekonstruoti ir Adutiškio postas, jam taip pat bus suteiktas tarptautinio statusas.

Permainos ir Baltarusijoje

Šį mėnesį Medininkų pasienio kontrolės poste vykusiame Muitinės konsultacinio komiteto posėdyje dalyvavęs Baltarusijos valstybinio muitinės komiteto Muitinės kontrolės organizavimo valdybos viršininkas Vladimiras Orlovskis sakė, kad valstybės sieną kertantys vairuotojai, kaip rodo baltarusių atlikti stebėjimai, du trečdalius laiko sugaišta ne pildydami dokumentus, o laukdami, kada bus pradėta kontrolė. Todėl jau kitais metais žadama įgyvendinti sistemą, kad pasienyje dirbtų tik dviejų struktūrų pareigūnai - muitininkai ir pasieniečiai. Nuo sausio muitininkams ketinama pavesti atlikti krovininių transporto priemonių ir krovinių sanitarinę karantino kontrolę. Fizinius asmenis tikrins pasienio tarnyba. Nuo 2015 metų muitininkams teks imtis ir fitosanitarinės bei veterinarinės kontrolės.

Be to, Baltarusija planuoja dalį darbuotojų iš vidinių muitinės institucijų perkelti dirbti į muitinės postus. Ne tik prie Lietuvos, bet ir prie Lenkijos bei Latvijos sienų. Plečiant infrastruktūrą numatoma, kad postų Kamienij Log ir Privalka pralaidumas jau nuo kitų metų pradžios turėtų padidėti trečdaliu, nuo 2015-ųjų - padvigubėti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"