TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Merdinčią rinką gelbėjo nuolaidomis

2009 12 16 0:00
Šiandien prekybos salone įsigyti naują automobilį su nuolaida - įprastas dalykas.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Po sėkmingų ir pelningų 2007-2008 metų šįmet naujų automobilių pardavėjai suko galvas, kaip išgyventi nuosmukį ir prisivilioti sunkmečio vėzdu išbaidytus pirkėjus. Dar didesnio automobilių kainų kritimo pardavėjai neprognozuoja, tačiau nuolaidų bei akcijų žada pasiūlyti ir kitąmet.

Prieš kelerius metus naujos mašinos iš salonų buvo graibstomos masiškai, o šie metai automobilių pardavėjus varė į neviltį. Nors katastrofiškai kritusį pardavimą buvo bandyta gelbėti akcijomis ir nuolaidomis, išjudinti sustingusią rinką sekėsi sunkiai. Metų pradžioje pesimistiškiausios prognozės skelbė, kad naujų automobilių rinka smuks 80 procentų. Toks scenarijus nepasitvirtino - per metus rinka susitraukė mažiau, apie 70 procentų. Pardavėjai viliasi, kad dugnas jau pasiektas, tačiau mano, jog kitais metais ryškesnio atsigavimo laukti neverta. Tuo metu potencialūs pirkėjai tikisi, kad naujų automobilių kainos dar labiau mažės.

Po kilimo - staigus kritimas

Pirmas šių metų pusmetis automobilių pardavimo įmonėms tapo savotišku išbandymu. Dar neseniai kai kurios jų nespėdavo tenkinti paklausos, dabar priverstos kovoti dėl kiekvieno kliento. Per pirmus šešis šių metų mėnesius Lietuvoje buvo parduota 5 tūkst. naujų mašinų, o pernai per tą patį laikotarpį į gatves išriedėjo per 16 tūkst. automobilių. Nuosmukis atsiliepė visoms bendrovėms, kai kurioms - itin skaudžiai.

Vidurvasarį Lietuvos naujų automobilių rinka smuko į dar gilesnę duobę - pardavimas sumažėjo 74 procentais. Pardavėjai ėmė graudžiai juokauti, jog tokiu metu bent vienas parduotas automobilis jau yra stebuklas.

Pernykštė tendencija, kad dauguma naujų mašinų perkama išsimokėtinai, šiemet apvirto aukštyn kojomis. Antrąjį ketvirtį smarkiai krito ir išperkamąja nuoma parduodamų automobilių rinka: rugsėjį - 9 kartus, spalį - 6,5 karto. Smarkiai prisukę pardavimo išsimokėtinai čiaupą, bankai šiuo metu retai finansuoja automobilio įsigijimą.

Rinkos analitikai sako, kad jau dabar aišku, jog 2009-aisiais, palyginti su praėjusiais metais, naujų automobilių Lietuvoje bus parduota dviem trečdaliais mažiau. Mat per 11 mėnesių Lietuvoje buvo įregistruoti 7626 nauji lengvieji automobiliai - 68 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu pernai, kai buvo parduota beveik 24 tūkst. naujų mašinų.

Grįžimas atgal

Automobilių pardavėjai pajuto skirtingą smukimą - vieniems šie metai buvo blogi, kitiems - labai blogi. Bendrovės "Mototoja", prekiaujančios "Toyota" ir "Lexus" automobiliais, rinkodaros vadybininkė Simona Valikonytė LŽ teigė, kad 2009-uosius galima vadinti pakilimų ir nuopuolių metais. "Kai jau atrodė, jog pasiekėme dugną, kažkas vis iš apačios pabelsdavo ir krisdavome dar žemiau. Rinka susitraukė stebėtinai greitai, tačiau metų pradžioje eskaluota 80 proc. kritimo prognozė nepasitvirtino. Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, pardavėme 40 proc. mažiau automobilių. Norėtųsi tikėti, jog kitąmet niekas iš apačios nebepabels, o rinka daugiau nesitrauks", - LŽ pasakojo S.Valikonytė.

"Nissan" automobilių atstovės, bendrovės "Fakto autocentras" rinkodaros vadovas Mindaugas Plukys LŽ neslėpė, kad šie metai pateikė nemalonią staigmeną, tačiau pridūrė, kad to buvo galima ir tikėtis. "Po didelio augimo dažniausiai būna staigus kritimas. Todėl susitraukusi rinka pernelyg nenustebino. Pagal naujų automobilių pardavimo apimtį grįžome į 2006 metus. Kaip klostysis kitais metais, prognozuoti sudėtinga. Antra vertus, tokio didelio kritimo, koks buvo šiemet, apie 60 proc., nebesitikime", - akcentavo M.Plukys.

Pirkėjų įpročiai pasikeitė

Ekonominio pakilimo ir visuotinio pirkimo metu naujų automobilių pirkėjai mašinas rinkosi pagal kitus kriterijus nei dabar, užklupus sunkmečiui. Didelės galios ir daug degalų sudeginantys automobiliai vietą užleido vidutinės bei ekonominės klasės atstovams. Anot M.Plukio, šiemet vadinamieji prestižinės klasės automobiliai atsidūrė tarp nepopuliariausiųjų, nes pirkėjai labiau domisi pigesnėmis, mažiau degalų naudojančiomis mašinomis.

Bendrovės "Sostena", prekiaujančios "Renault" automobiliais, vyriausiasis vadybininkas Paulius Gaurilčikas LŽ taip pat tvirtino, kad šiuo metu pirkėjų mėgstamiausieji yra ekonomiškesni, dyzelinius variklius turintys automobiliai, kurių galia 100-150 AG. "Rinktis ekonominės klasės mašiną pirkėjus privertė ekonominiai veiksniai, kurie šiuo metu ypač aktualūs, todėl nenuostabu, kad ekonomiški modeliai šiuo metu sparčiai populiarėja", - pabrėžė P.Gaurilčikas.

BMW automobiliais prekiaujančios įmonės "Krasta Auto" pardavimo skyriaus vadovė Rasa Klimavičiūtė LŽ teigė nepastebėjusi pasikeitusių pirkėjų įpročių. Pasak jos, palyginti su praėjusiais metais, naujų automobilių pasirinkimas pagal variklio galingumą išliko toks pats kaip ir 2007-2008 metais. "Mūsų klientai dažniausiai renkasi modelius su 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniais varikliais. Tiesa, pirkėjų motyvai anksčiau buvo siejami su dyzelinio variklio dinamiškumu ir sportiškumu, o dabar kaip vienas pagrindinių motyvų yra ekonomiškumas", - pasakojo R.Klimavičiūtė.

Pirkti ar palaukti?

Šiais metais visos naujus automobilius parduodančios įmonės, ieškodamos išeities, tam tikrus mašinų modelius pardavinėjo su nuolaida. Kai kurios įmonės prabangius automobilius siūlė įsigyti net 50 tūkst. litų pigiau.

Anot S.Valikonytės, pastaruoju metu tapo įprasta, kad pirkėjai drąsiau nei anksčiau pradėjo prašyti ar net reikalauti nuolaidų, nes kaina tapo vienu svarbiausiu automobilio pasirinkimo kriterijumi. "Manau, kiekvienas pardavėjas sunkmečiu pasiūlė nuolaidų - vieni didesnių, kiti mažesnių. Tačiau viskam yra ribos, o pirkėjų lūkesčiai, kad nauji automobiliai kitąmet dar labiau pigs, yra nepagrįsti", - tikino bendrovės "Mototoja" atstovė.

Panašios nuomonės yra ir M.Plukys. Jo teigimu, Lietuvoje naujų automobilių kainos pasiekė žemiausią ribą ir daugiau nekris, o išpardavę sandėlių likučius pardavėjai grįš prie normalių įkainių. "Sandėliuose užsilikusių naujų automobilių kiekis nėra begalinis, atsargos anksčiau ar vėliau vis tiek baigsis. Kai tai atsitiks, nuolaidų ir akcijų mastai gerokai sumažės. Žinoma, kai kurie modeliai ir kitąmet bus pardavinėjami su nuolaida, tačiau tikėtis, kad naują ir gerą automobilį pavyks įsigyti už savikainą, nevertėtų", - įsitikinęs M.Plukys.

Ar pardavėjai sako tiesą, bus galima sužinoti jau kitąmet. LŽ primena, kad ir pirmąjį šių metų pusmetį kai kurie naujų automobilių pardavėjai tikino, jog kainos pasiekė dugną, o geresnio laiko įsigyti naujus "ratus" gali ir nebebūti. Vis dėlto kol rinka atsigaus, pirkėjai toliau turi daugiau galimybių derėtis dėl mažesnės kainos ir drąsiai reikalauti nuolaidų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"