TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Metų automobilio rinkimuose nugalėjo racionalumas

2013 12 11 6:00
"Škoda Octavia" geriausiu Lietuvos metų automobiliu tampa antrąkart. "Visus Bonus" nuotraukos

Pirmadienį Lietuvos žurnalistų autoklubo sudaryta komisija iš septynių pretendentų išrinko Metų automobilį 2014 - juo tapo čekų „Škoda Octavia“. Kai kuriems automobilių ekspertams komisijos sprendimas buvo netikėtas.

Abejonių dėl pasirinkimo gali kilti palyginus, tarkime, svarbiausius standartinę įrangą turinčių automobilių techninius duomenis. Jei mašinas vertintume pagal devynis kriterijus, į kuriuos dažniausiai atsižvelgia pirkėjai įsigydami automobilį, iš buvusių penkių pirmąsias vietas užėmusių pretendentų į geriausio metų automobilio karūną „Škoda Octavia“ penkiose pozicijose užima antrąją vietą, dviejose - trečiąją, vienoje - ketvirtąją.

Metų automobilio 2014 konkurso vedėjas Audrius Giržadas prie scenos privažiavo kabrioletu "Jaguar".

Pirmauja vienu parametru

Pagal vieną svarbiausių kriterijų - degalų sąnaudas - Čekijoje vokiečių koncerno gaminamas ir standartinę įrangą turintis automobilis tarp penkių geriausių finalo dalyvių yra priešpaskutinis. 100 kilometrų nuvažiuoti „Octavia“, kuriame įmontuotas 1,2 l darbinio tūrio ir 85 AG variklis, sudegina vidutiniškai 5,2 litro benzino, t. y. daugiau nei kiti standartinę įrangą turintys konkurentai - hibridinis „Lexus IS 300h“ (4,3 l/100 km) ir benzininiai „Nissan Note“ (4,7 l/100 km) bei „Peugeot 308“ (5 l/100 km). Metų automobilis 2014 pagal šį rodiklį lenkia tik benzinu varomą „Toyota Corolla“ (5,6 l/100 km). Tad kodėl „Škoda Octavia“ tapo geriausia metų mašina?

„Jei apie automobilių gerumą būtų galima spręsti tik iš skaičių, nereikėtų jų bandymų. Tačiau tokios savybės kaip valdymas, važiuoklės darbas, ergonomika ir komfortas neįvertinamos jokiais apčiuopiamais mato vienetais. "Octavia" nėra nei galingiausias, nei gražiausias konkurso modelis, bet jame optimaliai suderinta daugybė reikalingiausių automobilio savybių. Mano pasirinkimą lėmė racionalus požiūris į automobilį ir jo funkcijas“, - dienraščiui LŽ tvirtino viena komisijos narių Ilona Steponėnė, davusi daugiausia balų – aštuonis - iš Čekijos atkeliavusiai mašinai „Škoda Octavia“.

Bagažinės faktorius

Metų automobilio 2014 patrauklumą pirmiausia išduoda didžiausias iš geriausių mašinų penketuko bagažinės tūris - jos erdvė, kai sėdynės nėra sulankstytos, sudaro 590 litrų. Tai net dvigubai (!) daugiau nei antrojoje vietoje likusio japoniško „Nissan Note“ bagažo skyriaus tūris.

Įspūdį daro ir automobilio ilgis (4660 mm), pagal šį parametrą antras po „Peugeot 3008“ (4665 mm). Tačiau standartinę įrangą turintis prancūziškas hečbekas atsilieka nuo „Octavia“ pagal visus kitus svarbiausius techninius duomenis.

Trumpiau tariant, rinkoje praktiškų pirkėjų simpatijas užkariauja smulkmenos – tarkime, kad ir didelė bagažinė, nes kiti Metų automobilio 2014 rinkimuose dalyvavusių mašinų parametrai yra beveik vienodi.

Pagrindiniai standartinės įrangos "Škoda Octavia", turinčios 1,2 l darbinio tūrio benzininį variklį, techniniai duomenys

Kėbulo ilgis (mm)4660
Bagažinės tūris (l)590
Didžiausias galingumas (AG)85
Didžiausias sukimo momentas (Nm/min.)160
Didžiausias greitis (km/h)181
Pagreitėja iki 100 km (sek.)12
Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km)5,2
Kaina (Lt)nuo 47 960

*Standartinės įrangos modelis.

Šaltinis: skoda.lt.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"