Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Metų išradimai, aktualūs visiems eismo dalyviams

 
2016 12 26 6:00
„Eagle-360“./Gamintojo nuotrauka
„Eagle-360“./Gamintojo nuotrauka

Visomis kryptimis besisukančią sferinę padangą „Goodyear Tire & Rubber Company“ sukurtą koncepcinę padangą „Eagle-360“ žurnalas „Time“ pavadino vienu iš geriausių 2016 metų išradimų.

Be „Goodyear Eagle-360“ koncepcijos, šiame sąraše taip pat įvertinti naujos kartos elektromobilis, sulankstomas dviratininko šalmas ir kitos inovacijos.

Suteikia išskirtinį manevringumą

„Vis labiau mažinant vairuotojo įtaką ir įsikišimą vairuojant autonominius automobilius, padangos atlieka svarbų vaidmenį – tampa svarbiausia sąsaja su keliu,“ – sakė „Goodyear“ techninio skyriaus vadovas Joe Zekoski. Jo teigimu, „Goodyear“ koncepcinės padangos ateityje vaidins dvigubą vaidmenį – kaip kūrybinė platforma, išplečianti įprasto mąstymo ribas, ir kaip bandomasis modelis naujos kartos technologijoms.

„Goodyear Eagle-360“ yra sferinės formos koncepcinė padanga, suteikianti autonominiams automobiliams išskirtinį manevringumą, gebėjimą palaikyti sąveikas ir biologinę mimikriją (biologinių organizmų ir jų struktūrų savybėmis pagrįstą technologiją ir dizainą), kuri padidina saugumą. Išsami informacija apie koncepcijos technologiją:

„Nors „Eagle-360“ yra ateities koncepcija, ji ženklina pagrindinį „Goodyear“ inovacijų strategijos aspektą bei mūsų išmanaus ir saugaus mobilumo viziją“, – teigė J. Zekoski.

Tvirtas, bet sulankstomas

Kaip ir nemaža dalis dviratininkų, amerikietis Jeffas Woollfas buvo patekęs į rimtą avariją – tokią, kuri jį galėjo pražudyti, jei nebūtų dėvėjęs šalmo. Todėl jis svarstė: kodėl daugelis dviratininkų nenoriai dedasi šalmą, net jei puikiai suvokia apie galimas skaudžias pasekmes? Amerikietis, apklausęs pedalus minančius kolegas, priėjo išvados, jog nemaža dalis nedėvi šalmo, nes tipiškus šalmus nepatogu nešiotis nulipus nuo dviračio. Tai buvo problema, kurią inžinierius J. Woollfas suprato privaląs išspręsti.

„Morpher“. /Gamintojo nuotrauka
„Morpher“. /Gamintojo nuotrauka

Rezultatas – „Morpher“ dviratininko šalmas, pagamintas iš inovatyvaus austo plastiko. Šalmas yra toks pat tvirtas, kaip tradiciniai šalmai bei atitinka visus JAV ir Europoje taikomus saugumo reikalavimus, tačiau sulankstytas tampa kur kas kompaktiškesnis. Pirmuosius pavyzdžius J. Woollfas jau išsiuntė užsakovams ir gavęs teigiamus vertinimus ketina plėsti šiuo metu kiek daugiau nei 100 JAV dolerių kainuojančio šalmo gamybą.

„Neišvengiama, kad daugiau žmonių renkantis dviratį, kaip transporto priemonę, vis daugiau jų pateks į eismo įvykius, todėl saugumas yra ypatingai svarbus. Tikiuosi, jog mano šalmas padės išgelbėti gyvybes“, – pažymėjo „Morpher“ išradėjas.

Didesnė rida už mažesnę kainą

„Chevrolet Volt“./ „Scanpix“ nuotrauka
„Chevrolet Volt“./ „Scanpix“ nuotrauka

Dar viena svarbia eismo dalyviams inovacija „Time“ paskelbė šiemet „General Motors“ pristatytą atnaujintą elektromobilį „Chevrolet Volt“. Iki šiol elektromobilius vairuotojai dvejojo rinktis dėl dviejų priežasčių: šie arba per brangūs, kaip 66 tūkst. JAV dolerių kainuojanti „Tesla Model S“, arba jų viena įkrova įveikiamas atstumas yra per mažas. „General Motors“ taikosi ištaisyti šią problemą naujuoju „Volt“ modeliu. Šis viena įkrova realiomis eismo sąlygomis įveiks 300 kilometrų ir reliatyviai kainuos nedaug – apie 40 tūkst. JAV dolerių.

„Tai mūsų galimybė elektromobilius įvesti į masinę rinką“ – apie netrukus salonuose debiutuosiantį modelį sakė GM inžinierė Pamela Fletcher. Kai kurie rinkos analitikai svarsto, jog kompanija kitąmet JAV gali parduoti net 80 tūkst. naujo modelio automobilių ir tai taps dar vienu sėkmingu žingsniu, mažinant transporto priklausomybę nuo iškastinio kuro. Europoje jis bus parduodamas, kaip „Opel Ampera-e“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"