TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Metų pradžios prakeiksmas - daugiau tragedijų keliuose

2015 03 17 6:00
Oro temperatūrai svyruojant apie nulį barstytuvai naktį dažnai nespėja barstyti visų staiga apledėjusių kelių ruožų. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad nuo metų pradžios iki kovo 13-osios jos prižiūrimuose valstybiniuose keliuose žuvo net 33,3 proc. daugiau eismo dalyvių nei per tą patį laikotarpį 2014-aisiais.

Pasak direkcijos tinklalapio lakd.lt, nuo sausio 1 dienos iki praėjusio penktadienio valstybiniuose keliuose įvykusių avarijų aukomis tapo 36 eismo dalyviai, o pernai per tą patį laiką – 27.

Tiesa, prie tragiškų įvykių valstybiniuose keliuose pridėjus žūtis miestų gatvėse ir tuose keliuose, kurie nepatenka į LAKD prižiūrimų transporto arterijų sąrašą, vaizdas darosi ne toks bauginantis. Lakd.lt duomenimis, nuo sausio 1-osios iki praėjusio penktadienio apskritai Lietuvoje įvyko 496 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 48 žmonės, arba 2,1 proc. daugiau nei pernai per tą patį laiką (47). Kitaip tariant, Lietuvos keliuose ir gatvėse nuo metų pradžios iki kovo 13-osios žuvo net 40 proc. mažiau žmonių (12) nei pernai tuo pačiu metu – priešingai, daugeliu ankstesnių laikotarpių daug geresne statistika pasižymėdavo būtent valstybiniai keliai.

Pablogėjo ir sužalojimų avarijose duomenys. 2015-aisiais iki praėjusio penktadienio visose be išimties Lietuvos transporto arterijose buvo sužaloti 634 eismo dalyviai, arba net 10,5 proc. daugiau nei 2014 metų sausio 1 - kovo 13 dienomis.

Nemunas Abukauskas: „Daugėja vairuotojų, kurie ne tik ryžtasi sėstis prie vairo neturėdami vairuotojo pažymėjimo, bet dar ir būdami neblaivūs." /LŽ archyvo nuotrauka

Be pažymėjimų ir be diržų

Lietuvos kelių policijos tarnyba savo tinklalapyje lkpt.lt skelbia dviejų pirmųjų metų mėnesių – sausio ir vasario – statistiką, šalia jos nurodo ir detalesnes skaudžių avarijų priežastis. Anot naujausios lkpt.lt ataskaitos, nuo sausio 1-osios iki vasario 28 dienos šalies keliuose ir gatvėse žuvo 31 ir buvo sužaloti 246 eismo dalyviai, arba atitinkamai 10,7 proc. (28) ir 15 proc. (214) daugiau nei per tą patį laikotarpį 2014-aisiais.

Detalesnė lkpt.lt atlikta įvykių analizė rodo, kad šiemet nuo metų pradžios iki vasario 28-osios, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ypač padaugėjo tragiškai pasibaigusių eismo įvykių, kuriuos sukėlė asmenys, neturintys teisės vairuoti. 2015 metų sausio ir vasario mėnesiais tokiose avarijose žuvo 2, pernai – nė vieno vairuotojo (augimas, kaip nurodoma lkpt..lt ataskaitoje, sudarė 100 proc.).

Šiemet per du pirmuosius mėnesius keliuose apvirto 44 automobiliai, palyginti su 19 pernai sausį ir vasarį (+131,6 proc.). Dar baisiau, kad tokiose avarijose, teigia Lietuvos kelių policijos tarnyba redakcijai atsiųstame raštiškame atsakyme, nuo metų pradžios iki vakar žuvo 9 žmonės.

Neturintys teisės vairuoti asmenys, kurių valdomi automobiliai dėl nepatyrimo ir nemokėjimo vairuoti vertėsi keliuose, smarkiai blogino ir bendrą ilgesnio laikotarpio – nuo metų pradžios iki kovo 13-osios - statistiką.

Anot lkpt.lt, pats skaudžiausias praėjusios savaitės eismo įvykis, kai žuvo net 3 žmonės, buvo užfiksuotas kovo 11-osios vakarą Prienų rajono Mažųjų Zariškių kaime. Automobilį BMW 325 vairuojantis neturintis teisės vairuoti 16 metų paauglys kelio vingyje į dešinę jo nesuvaldė, dėl to automobilis nulėkė nuo kelio, įkrito į tvenkinį ir jame apvirto. Įvykio metu žuvo vairuotojas ir 17 bei 42 metų keleiviai. Ataskaitoje pažymima, kad vairuotojas ir keleiviai nebuvo užsisegę saugos diržų.

Lietuviškos kasdienybės atspindys

Nemunas Abukauskas, LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas, pripažino, kad '“direkcija stebi situaciją keliuose ir mato, jog tendencijos nėra geros“. LAKD atstovas siūlė pagal pustrečio mėnesio rezultatus kol kas nedaryti išsamesnių išvadų apie smarkiai pablogėjusią eismo situaciją valstybiniuose keliuose.

„Labai trumpo laikotarpio statistika toli gražu ne visada atspindi realią situaciją. Tarkime, neduok Dieve, Lietuvoje įvyktų tokia pat avarija, kokia įvyko praėjusį šeštadienį Brazilijoje, kai į tarpeklį nusiritus autobusui aukomis tapo 42 žmonės. Mūsų šalies statistika rodytų, kad tiktai dėl vieno eismo įvykio iki tos pačios kovo 13-osios žuvusiųjų skaičius išaugo beveik 100 procentų. Todėl darant išvadas vertėtų palūkėti“, - sakė LŽ pašnekovas.

Kalbėdamas „apie negatyvias pastarojo meto avarijų tendencijas Lietuvos keliuose“, N. Abukauskas atkreipė dėmesį, kad daugėja vairuotojų, kurie ne tik ryžtasi sėstis prie vairo neturėdami vairuotojo pažymėjimo, bet ir būdami neblaivūs. „Tai ypač pavojinga šiemet, kai oro temperatūra svyruoja apie nulį, o kelias kartais net ne ištisai, tik vietomis (tai eismo saugumui kelia dar didesnį pavojų) būna padengtas leduku. Valstybiniuose keliuose, palyginti su žvyrkeliais ar miestų gatvėmis, greitis yra santykinai didelis. Ir jeigu mašiną valdo apsvaigęs nuo alkoholio vairuotojas, važiuojant vietomis apledėjusiu keliu pavojus patekti į tragišką eismo įvykį išauga keliskart. Aš jau nekomentuosiu tų atvejų, kai prie vairo sėda girtas ir dar nemokantis vairuoti žmogus“, - sakė LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas.

N. Abukausko nuomone, dabarties situacija Lietuvos keliuose tam tikra dalimi atspindi ir bendrą vaizdą Lietuvoje, ypač mūsų šalies kaimuose ir vienkiemiuose. „Pernai pastebėjome, kad labai padaugėjo žuvusių pėsčiųjų (jų kraujyje rastas didelis kiekis alkoholio), kurie eidami iš pasilinksminimo vietų namo paprasčiausiai atsigulė važiuojamoje kelio dalyje „pailsėti“. Vargu ar žmonės, gyvenantys „blaivesnėje“ nei dabar aplinkoje, šitaip elgtųsi“, - pažymėjo saugaus eismo specialistas.

Kartu N. Abukauskas nurodė, kad tragiškų avarijų nedaugėjo arba net mažėjo tose valstybinių kelių vietose, kur sumontuota šiuolaikinė inžinerinė saugaus eismo įranga – tamsiuoju paros metu kelius apšviečiantys žibintai, saugaus eismo salelės, iškiliosios pėsčiųjų perėjos ir t. t. „Tokių vietų kiekį privalu didinti“, - sakė LAKD Eismo saugumo skyriaus vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"