Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Minsko konkurencija – prieš Vilnių

 
2017 06 27 6:00
Didelė dalis pasiturinčių Baltarusijos vairuotojų atlikti savo naujų automobilių garantinės priežiūros vyksta į Vilnių. Vytauto Pilkausko nuotrauka

Populiarus Baltarusijoje vairuotojų portalas abw.by paskelbė publikaciją „Vilnius prieš Minską: kas pigiau prižiūri automobilius?“, kurioje palygino naujų automobilių garantinės priežiūros kainas dviejose kaimynių sostinėse. Abw.by tyrime apstu netikslumų, tikslas – įtikinti baltarusius, kad neapsimoka garantinės mašinų priežiūros atlikti Lietuvoje.

Jokia paslaptis, kad didelė dalis pasiturinčių Baltarusijos vairuotojų atlikti savo naujų automobilių garantinės priežiūros vyksta į Lietuvos sostinę. Dauguma žino, kad Vilniuje priežiūra bus atlikta kruopščiau, kokybiškiau, pigiau.

„Techninės priežiūros darbai, kurie turi būti atliekami tam tikriems automobilių modeliams, yra reglamentuoti ir aprašyti gamintojų. Galutinė automobilio techninės priežiūros kaina priklauso nuo darbų apimties, automobilio ridos, variklio specifikacijų (benzininis ar dyzelinis), agregato darbinio tūrio, keičiamų tepalų kiekio, nuo automobilio transmisijos (mechaninė ar automatinė) ir darbo laiko sąnaudų“, – „Lietuvos žinioms“ aiškino Justė Šataitė, oficialios „Ford“, „Hyundai“, „Mazdos“ ir kitų gamintojų mašinų importuotojos Lietuvoje UAB „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė. Žinoma, baltarusiams kainuoja kelionė į Vilnių. Bet netgi tokiu atveju atlikti savo mašinų techninę priežiūrą Lietuvos sostinėje jiems labiau apsimoka, juolab kai šis kelionės tikslas neretai derinamas su kitais. Pavyzdžiui, apsipirkimu prekybos centruose.

Magiška trauka

Abw.by teigimu, jei Baltarusijos vairuotojas planuoja savo naujo automobilio garantinę priežiūrą atlikti Vilniuje ir tuo pat metu apsipirkti, jam vykti į Vilnių tam tikrais atvejais apsimoka net tada, jei garantinės priežiūros mūsų sostinėje įkainiai yra didesni nei Baltarusijoje. O tiems baltarusiams, kurie nuspręstų vykti į Vilnių vien dėl garantinės priežiūros, abw.by siūlo gerai pagalvoti. Esą netgi jei tokios pat autoservisų meistrų paslaugos Vilniuje yra pigesnės nei Minske, kratytis į Lietuvą beveik 200 km neapsimoka. Portalas savo tautiečiams perša mintį, kad prie lietuviškų priežiūros tarifų pridėjus pinigus, išleistus degalams, priežiūra Minske kainuotų pigiau.

Bet „Lietuvos žinios“ išsiaiškino, kad iš 5 automobilių modelių – „Škodos Octavios 1.4 TSI MT“, „Ford Focus 1.6 AT“, „Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT 4WD“, „Nissan Qashqai 1.2 6MT DIG-T 2 WD“ ir „Volkswagen Touareg 3.0 TDI 8-AT“, kurių priežiūros tarifus dviejose šalyse nurodė baltarusiai, daugmaž teisingai yra atspindėti tik poros modifikacijų garantinės priežiūros įkainiai. Pats abw.by savo skaitytojus tikino, kad šiuos duomenis Lietuvoje gavo tiesiai iš mūsų firminių autoservisų. „Pirmiausia parašėme laiškus oficialiems atstovams, bet atsakė tik „Ford“ importuotojai Lietuvoje. Štai tau ir europietiškas paslaugumas! Tada skambinome ir išklausėme tai, ko mums reikia“, – rašoma publikacijoje „Vilnius prieš Minską: kas pigiau prižiūri automobilius?“

„Norime atsakingai pareikšti, kad į „Škodos“ atstovybę Lietuvoje ar įgaliotuosius servisus jokie Baltarusijos žiniasklaidos atstovai oficialiai nesikreipė ir jokių oficialių užklausų dėl techninės priežiūros kainų nesame gavę“, – dienraščiui baltarusių žurnalistų teiginius komentavo Čekijos gamintojo atstovės Lietuvoje bendrovės ARX rinkodaros vadovas Linas Barščevičius. Jam pritarė ir kiti naujų automobilių salonų, kurių mašinas mini abw.by, atstovai. Vis dėlto kai kurie baltarusių portalo skelbiami garantinės priežiūros tarifai apytikriai atitinka tuos, kurie buvo pateikti „Lietuvos žinioms“.

Neaiškumas

Pavyzdžiui, abw.by tvirtina, kad pirmoji, antroji ir trečioji „Škodos Octavios 1.4 TSI MT“, turinčios 1,4 l darbinio tūrio benzininį variklį ir mechaniną pavarų dėžę, garantinės apžiūros Vilniuje kainuoja po 100 eurų, taigi, iš viso – 300 eurų. Modelį į apžiūras, kaip teigia baltarusiai, reikia nuvežti kaskart jam nuvažiavus 15 tūkst. kilometrų.

Iš ARX atsakymo „Lietuvos žinioms“ paaiškėjo, jog Baltarusijos portalas dėl intervalų nemelavo, bet techninės priežiūros tarifai yra ne visai tikslūs. „Škodos“ atstovų tvirtinimu, už pirmąją apžiūrą naujų čekiškų mašinų vairuotojai moka 95,55 euro, už antrąją – 109,71 euro, už trečiąją – 95,55 euro. Vis dėlto galutinė visos garantinės priežiūros suma yra beveik tokia pat, kokią mini ir baltarusiai – 300,81 euro.

Abw.by atskleidė, kad Minske pirmoji garantinė „Škodos Octavios 1.4 TSI MT“ apžiūra kainuoja 116 eurų, antroji – 143, trečioji – 116 eurų, visos garantinės priežiūros programos kaina – 368 eurai. Minske už garantinę „Škodos“ priežiūrą prašoma šiek tiek daugiau, ypač – už antrąją jos dalį.

Abw.by skelbė, kad už tris „Nissan Qashqai 1.2 6MT DIG-T 2 WD“ apžiūras Vilniuje reikia pakloti atitinkamai 190, 240 ir 260 eurų (iš viso – 690 eurų), Minske – atitinkamai 122, 277 ir 127 eurus (iš viso – 512 eurų). Tiesa, portalo teigimu, Lietuvos sostinėje naujos korėjietiškos mašinos garantinės apžiūros yra atliekamos kaskart jai nuvažiavus 20 tūkst. km, Baltarusijoje – kas 15 tūkst. kilometrų. Vis dėlto varyti mašiną iš Minsko į Vilnių atlikti garantinės priežiūros portalas nepataria. Kadangi savo raštiškame atsakyme oficiali „Nissan“ atstovė Lietuvoje UAB „Fakto“ autocentras duomenų nepateikė, tai leidžia manyti, jog įvardydamas garantinių „Nissan Qashqai 1.2 6MT DIG-T 2 WD“ apžiūrų įkainius portalas abw.by jais nemanipuliavo.

Justė Šataitė: "Techninės priežiūros darbai, kurie turi būti atliekami tam tikriems automobilių modeliams, yra reglamentuoti ir aprašyti gamintojų."

Konkurencija verčia skleisti netiesą

Dėl likusių trijų modelių, kurie yra labai populiarūs Baltarusijoje, abw.by, atrodo, nepersistengė aiškindamasis tiesą. Anot portalo, Vilniuje „Volkswagen Touareg 3.0 TDI 8-AT“, kurio ratus suka 3 l darbinio tūrio dyzelis, o sukimo momentas ratams yra perduodamas per 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, visos trys garantinės apžiūros kainuoja vienodai – po 280 eurų, iš viso – 840 eurų. Tuo metu Minske, portalo duomenimis, visureigio garantinė priežiūra kainuoja pigiau – 753 eurus (trijų apžiūrų tarifai yra atitinkamai 220, 328 ir 220 eurų).

Vokiečių gamintojo importuotoja Lietuvoje UAB „Moller Auto Vilnius“ dienraštį informavo, kad iš tikrųjų mūsų šalyje yra atliekamos 7, o ne 3 garantinės apžiūros. Pirmoji jų kainuoja 283,76, antroji – 466,64, trečioji – 283,76, ketvirtoji – 460,64, penktoji – 283,76, šeštoji – 466,64, septintoji – 283,76 euro. Viso garantinės priežiūros paketo kaina – 2534,99 euro.

Gerai nors tiek, jog abw.by paminėjo, o „Moller Auto Vilnius“ patvirtino, kad vokiško visureigio garantinės apžiūros Lietuvoje atliekamos ne jam nuvažiavus 15 tūkst. kilometrų kaip Baltarusijoje, o kas 30 tūkst. kilometrų.

Baltarusijos portalas savo vairuotojus informavo, kad atlikti „Ford Focus 1.6 AT“ garantinę priežiūrą Vilniuje kainuoja 830 eurų (už pirmą garantinę apžiūrą esą prašoma 159, antrą – 203, trečią – 468 eurų), o Minske – 606 eurus (atitinkamai 186, 206, 225 eurus). Bet J. Šataitė, UAB „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė, „Lietuvos žinioms“ tvirtino, kad už tokią sumą, kokią paminėjo abw.by, Vilniuje galima prižiūrėti daug galingesnį „Ford“. „Pateiktos „Ford Focus“ techninės priežiūros kainos atitinka 2 l darbinio tūrio turbo dyzelinio variklio su automatine transmisija priežiūros kainas“, – tvirtino „Inchcape Motors“ atstovė.

Abw.by savo skaitytojus tikino, kad duomenis apie penkių modelių garantinės priežiūros įkainius Lietuvoje gavo tiesiai iš firminių autoservisų.

Abw.by smarkiai padidino garantinės korėjietiško visureigio „Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT 4WD“ priežiūros tarifą, Vilniuje jis neva siekia 670 eurų. Matyt, baltarusiai pasirinko tokį didelį įkainį ir dėl to, kad jų šalyje jis dar didesnis – 731 euras. Tačiau „Hyundai“ atstovas Lietuvoje „Fakto“ autocentras „Lietuvos žinias“ patikino, kad „Tucson“, turinčio 1,6 l darbinio tūrio benzininį variklį, priežiūra kainuoja tik 478 eurus, o apžiūra atliekama kaskart jam nuvažiavus 15 tūkst kilometrų. „Pirma apžiūra kainuoja 128 eurus (keičiamas tepalas, filtras, atliekama diagnostika), antra – 222 eurus (keičiamas tepalas, degalų filtras, salono filtras ir stabdžių skystis), trečia – 128 eurus (keičiamas tepalas, filtras, atliekama diagnostika)“, – teigiama „Fakto“ autocentro atsakyme dienraščiui.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"