TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Mobilusis bilietas: patogu, bet ne be trūkumų

2014 07 23 6:00
Programėlę m. Ticket naudoti paprasta, bet yra ir keli trūkumai. LŽ archyvo nuotraukos

Prieš tris savaites pristatytą viešojo transporto bilietą išmaniajame telefone m. Ticket jau išbandė nemažai naujoms technologijoms neabejingų vilniečių. Nors turint išmanųjį telefoną už kelionę tokiu būdu atsiskaityti iš tikrųjų paprasta, tačiau kol kas neištaisyta ir keletas esminių šios paslaugos minusų.

Užtrunka kelias minutes

Sėkmingai naudotis mobiliuoju bilietu prireiks išmaniojo telefono, kuriame veikia užsakyta mobiliojo interneto paslauga, ir elektroninio prisijungimo prie savo banko sąskaitos. Pirmiausia, iš svetainės m-Transportas.lt reikia atsisiųsti nemokamą m.Ticket programėlę. Ją galima atsisiųsti iš „Google Play“ ar „Apple iTunes“ e. parduotuvių.

Pažymima, kad programėlė veikia tik įrenginiuose, turinčiuose „Android“ arba „iOS“ operacinę sistemą. Tad Lietuvoje gana populiarių „Nokia“ telefonų su „Windows Phone“ operacine sistema naudotojams mobiliuoju bilietu naudotis nepavyks.

Įdiegę m. Ticket programėlę, įjunkite ją ir rinkitės funkciją „Pirkti bilietą“. Pasirinkę norimą bilietų rūšį ar kelias rūšis ir kiekį, spustelėkite nuorodą banko, kurio paslaugomis naudojatės. Programa automatiškai nukreips jus į e. bankininkystės svetainę, prie kurios prisijungę apmokėsite už bilietus.

Beje, bilietai į m. Ticket programėlę „įkrinta“ ne iš karto. Išbandę mobilųjį bilietą pastebėjome, kad nuo bankinio pavedimo akimirkos iki tol, kol bilietai atsiranda išmaniajame telefone, praeina dvi trys minutės. Taigi tokį bilietą reikėtų įsigyti kelias minutes prieš kelionę, o ne skubėti pirkti įsėdus į autobusą ar troleibusą. Pradėję kelionę, bilietą vienu spustelėjimu programėlėje aktyvinate.

Mobilusis bilietas leidžia atsiskaityti už kelionę be kortelių ir popierinių bilietų.

Derasi su operatoriais

Be pranašumų, tokia mobiliojo bilieto paslauga kol kas turi keletą trūkumų. Juos šio bilieto kūrėjai artimiausiu metu žada ištaisyti. „Pavyzdžiui, mokestis už vilniečių ir miesto svečių labai aktyviai naudojamą analogišką apmokėjimo už automobilio stovėjimą paslaugą m. Parking atkeliauja su mobiliojo ryšio operatoriaus sąskaita, o už mobilųjį bilietą galima sumokėti tik per elektroninės bankininkystės sistemą. Tai gerokai pabrangina paslaugą, todėl tam, kad bilietai būtų pigesni, jų tenka pirkti daugiau“, – teigė IT žurnalo „Naujoji komunikacija“ vyr. redaktorius Adomas Rutkauskas.

Atlikus pavedimą už du mobiliuosius bilietus, bankas iš sąskaitos nurašo vieno lito aptarnavimo mokestį. Taigi perkant du 2,20 Lt kainuojančius bilietėlius, kiekvienas jų pabrango puse lito. Kad aptarnavimo mokestis nebūtų toks skaudus, iš karto reikėtų pirkti daugiau bilietų arba įsigyti mėnesinį bilietą. Beje, racionaliai skaičiuojant, vilniečio kortele vadinamas e. bilietas taip pat nėra dalijamas už dyką.

„Sutinku, kad nepatogu traukti kodų generatorių arba kortelę, juo labiau kad gali patikrinti kontrolė. Mes tai puikiai žinome, todėl pradėjome derybas su mobiliojo ryšio operatoriais, tačiau turime sutvarkyti tam tikrus formalumus“, – situaciją paaiškino „Smart Vilnius“ projekto iniciatorė ir koordinatorė Indrė Jakaitytė.

Dėl patogumo taip pat galima priminti, kad kodų generatoriaus ar kortelės neprireikia tiems, kurie naudojasi operatorių teikiama nemokama mobiliojo e. parašo paslauga.

Kontrolieriai pasiūlys įkrauti

A. Rutkauskas taip pat pažymėjo, kad mobiliojo bilieto paslaugą kol kas teikia ne visi bankai, pavyzdžiui, „Danske“ banko klientams per e. bankininkystę už mobilųjį bilietą atsiskaityti nepavyks. Projekto koordinatorės teigimu, kol kas bendradarbiaujama tik su keturiais bankais – SEB, „Swedbank“, DNB ir „Nordea“, tačiau galvojama apie kitus, taip pat – apie mobiliąsias pinigines ir kredito korteles.

„Naujosios komunikacijos“ vyr. redaktorius pagyrė m. Ticket kūrėjus už tai, kad programėle lengva naudotis, tačiau ne vienam kyla klausimas, ką reikėtų daryti, jei, tikrinant kontrolei, telefonas išsikrautų.

„Kiekvienas kontrolės autobusiukas turi skirtingų rūšių įkroviklius, nes puikiai suprantame, kad išmanieji telefonai dažnai ir greitai išsikrauna. Tik reikia turėti omenyje, kad bilietas turi būti aktyvintas dar prieš telefonui išsikraunant“, – problemos neįžvelgė I. Jakaitytė.

Vilniaus viešąjį transportą administruojanti SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovė Modesta Gusarovienė pažymėjo, kad savivaldybės transporto specialistai nuolat ieško būdų, kaip supaprastinti keliones viešuoju transportu ir bilietų įsigijimą. Taip siekiama paskatinti keleivius dažniau rinktis viešąjį transportą.

„Programėlė m.Ticket – viena iš daugelio priemonių siekiant kurti Vilniaus transportą patogesnį. Tikimės, kad šią programėlę savo telefonuose turės ir tie, kurie dažniau renkasi keliones automobiliu“, – pažymėjo M. Gusarovienė.

Beje, m. Ticket programėle taip pat galima patogiai planuoti greičiausią kelionės viešuoju transportu maršrutą, matyti autobusų ir troleibusų tvarkaraščius bei įvertinti pačią kelionę ar jus aptarnavusį vairuotoją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"