Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Modernus automobilis „sugeria“ kelio duobes

 
2017 09 06 6:00
Naujos laidos krosoveris "Peugeot 5008". Vidmanto Užusienio nuotraukos

Dar prieš dešimtmetį aukštos klasės automobilių, pavyzdžiui, vokiškų „Mercedes-Benz“, BMW, ar „Audi“, važiavimo kokybė buvo kur kas geresnė nei antai „Chevrolet-Daewoo“, „Peugeot“ ar „Fiat“. Tačiau šiandien, jei reikėtų važiuoti užrištomis akimis, kartais jau sunkiai atskirtum, ką vairuoji.

2016 metų rugsėjo pabaigoje debiutavusį naujos laidos prancūzišką krosoverį „Peugeot 5008“ bandžiau vaizdingose Lyduvėnų (Raseinių r.) apylinkėse. Tai kalvota, miškais apaugusi vietovė, per kurią sraunius vandenis plukdo Dubysa. Lyduvėniškiai didžiuojasi ir aukščiausiu bei ilgiausiu Lietuvoje geležinkelio tiltu, kuris gal kiek darko vietos kraštovaizdį, bet atokioje vietovėje „atstovauja“ civilizacijai.

Priminė vokišką limuziną

Šiame Lietuvos krašte nuošaliais keliukais vairuodamas naująjį „Peugeot 5008“ krosoverį noromis nenoromis prisiminiau vokišką limuziną. 2004 metais šoką automobilių bandytojams sukėlė prestižinis „Audi A8“: įjungus važiavimo režimą „Comfort“, automobilis „sugerdavo“ net ir labai gilias kelio duobes. Tada, pristatydami naujieną, vokiškų mašinų atstovai leido „Comfort“ režimu nuvažiuoti keletą kilometrų verslininkams Dainai ir Antanui Bosui priklausančiame elnyne Klaipėdos rajone Karklės kaime. Prisimenu, kaip stebėjausi, kad įveikdama žvėrių kanopomis išdaužytas miško kelio duobes „Audi A8“ pakaba visiškai apsaugojo mane salone nuo kratymo ar kitų nemalonių pojūčių.

Dabar tą patį efektą jutau ir sukiodamas vairą vietos žvėrių pamėgtu keliuku šalia Dubysos. Tik vairavau ne „Audi A8“, o kur kas žemesnės klasės „Peugeot 5008“ krosoverį. Jo važiavimo kokybę aiškiai gerina ne vien gausybė elektroninių pagalbinių sistemų, bet ir didžiausia savo klasėje 23,6 cm prošvaisa.

Jėgos pritrūksta bekelėje

Išsukus į gausaus vasaros lietaus išmirkytą pievą, prancūziškas krosoveris jau nebuvo toks miklus. Kažkodėl „Peugeot“ strategai nutarė, kad „5008“ vairuotojams užteks dviejų priekinių varančiųjų ratų, nes kompaktinis krosoveris pirmiausia skirtas važinėti po miestą. Tačiau daugumai modelio gerbėjų, matyt, būtų visai ne pro šalį visureigio savybių turinti mašina, nes jei jų ir neprireikia važinėjant mieste, tai gali prireikti grįžtant pažliugusiais kaimo keliukais į užmiestyje esančius namus.

Važinėjant asfaltuotu keliu „Peugeot 5008“ demonstravo tokią pat dinamiką, kokią teko patirti sėdint prie silpnesnių versijų „Mercedes-Benz“, „Maserati“ ar „Bentley“ vairo. Tiesa, bandyto prancūziško modelio ratus irgi suko ne monstras, o taupus (vidutinės jo degalų sąnaudos – 6 l/100 km) 1,6 l darbinio tūrio ir 165 AG benzininis variklis. Tačiau ir su juo galima įsibėgėti iki 206 km/h maksimalaus greičio, o 100 km/h greitį pasiekti per 9,9 sekundes.

Krosoverio "Peugeot 5008" viduje - 7 vietos.

Sunkus pasirinkimas

Krosoveris – darbinė mašina. Todėl labai svarbu, kiek ir ko į ją galima sutalpinti. Naujos laidos vidutinės klasės „Peugeot 5008“, palyginti su pirmtaku, ilgesnis 19 centimetrų, beveik tiek pat (18 cm) ilgesnis ir naujojo krosoverio atstumas tarp ašių. Į jo bagažinę telpa nuo 520 iki 1482 litrų krovinys.

Bandytame modelyje gausu prabangiems automobiliams būdingos papildomos elektroninės įrangos. Pavyzdžiui, 8 padėčių elektra valdoma vairuotojo sėdynė su atminties funkcija, automatinis nugaros ir galvos atlošų išlenkimo reguliavimas, beraktė krosoverio atrakinimo ir paleidimo sistema su distanciniu bagažinės atidarymu kojos mostu, parkavimo pagalbininkas su vaizdo kamera (kuri rodo ir vaizdą aplink automobilį 360 laipsnių kampu), atidaromas panoraminis stoglangis su elektra valdoma uždanga ir t. t.

Tačiau šis „Peugeot 5008“ modelis kainuoja beveik du kartus daugiau nei bazinis jo variantas. Prabangi įranga ir pačią mašiną pabrangina tiek, kad ji atsiduria kainų kategorijoje, kurioje rasi tokių prabangių modelių kaip „Land Rover Discovery Sport“ ar BMW X3. Tiesa, už tokią kainą galima įsigyti tik standartinės įrangos anglišką ar vokišką prabangų visureigį. Ir tik pačiam vairuotojui teks spręsti, ką rinktis: laiko patikrintą modelį, kuriame sumontuota standartinė įranga, ar naują ir turtingai sukomplektuotą prancūzišką.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"