TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Mokymo kainas didina naujovės

Nuo sausio 1 dienos įsigaliojo griežtesnė vairuotojų rengimo tvarka vairavimo mokyklose. Nors valdžia naujoves giria, dauguma mokyklų nešykšti priekaištų, o kai kurios vairuotojų "kalvės" jau ėmė kelti kainas.

Nuo šių metų pradžios visos vairavimo mokyklos, egzaminuodamos būsimų vairuotojų įgytus įgūdžius visą procesą privalo filmuoti, o sukauptus vaizdo įrašus saugoti metus. 

Mokyti vairuoti privačios įstaigos nuo šiol gali ne senesniais nei 15 metų automobiliais, o praktinių užsiėmimų aikštelė, nuo patalpos, kurioje mokoma teorijos, negalės būti nutolusi daugiau nei 20 kilometrų. Tiesa, reikalavimas dėl aikštelės nuotolio nebus taikomas, jeigu mokant vairuotoją bus daromas viso praktinio vairavimo mokymo kurso vaizdo ir garso įrašas arba vairavimo mokykla iki nustatytos datos bus įsigijus specialų žemės sklypą ir užsakius vairavimo mokymo aikštelės techninį projektą. 

Griežtėja reikalavimai ir vairavimo instruktoriams - jiems kas 5 metus teks kelti kvalifikaciją "Regitroje".

Tačiau labiausiai vairavimo mokyklų atstovus išgąsdino valdžios užmojis tikrinti visas mokyklas, kurias baigę būsimieji vairuotojai egzaminus "Regitroje" išlaikys prasčiausiai. Jei išlaikomumas bus mažesnis nei 45 proc., mokyklos bus audituojamos neeiliniu patikrinimu. 

Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas LŽ sakė nesuprantantis tokių valdžios žingsnių. "Kai paklausėme, ką tikrinsite, valdininkai atsakė - dokumentus. Žodžiu, jie tikrins ne kaip vyksta mokymo procesas, o tik kaip dokumentai pildomi. Ką tai turi bendra su mokymo kokybe? Būsimieji vairuotojai iš tiesų prastai išlaiko "valstybinius" egzaminus iš pirmo karto, tačiau ar dėl to kaltos mokyklos? Privalomo praktinio vairavimo valandų skaičius mokyklose padidėjo trečdaliu, nuo 20 iki 30 valandų, tačiau egzamino išlaikymo rodikliai "Regitroje" kasmet krenta ir dabar siekia vos 37 procentus", - piktinosi pašnekovas. 

D.Lesickas tvirtino, kad dėl nuo sausio taikomų naujovių kai kurios būsimų vairuotojų kalvės mokymo programos kainą jau pakėlė keliais šimtais litų. "Čia ne gandai - žinau mokyklų, kurios vairuotojų parengimą pabrangino maždaug 200 litų. Tai suprantama, nes sąnaudos dėl naujovių išaugo, kainuoja ir filmavimas, ir duomenų saugojimas", - LŽ tvirtino Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas.

Pakeitimus inicijavusi Susisiekimo ministerija LŽ patvirtino, kad imtis griežtesnių priemonių paskatino dažni vairavimo mokyklų veiklos trūkumai, prastesni nei kitose Europos Sąjungos valstybėse vairavimo egzaminų laikymo rezultatai bei eismo įvykių statistika, rodanti, kad daugiausia eismo nelaimių sukelia pradedantieji vairuotojai. Ministerijos teigimu, naujovės nėra nukreiptos prieš vairavimo mokyklas, o skirtos tam, kad būsimieji vairuotojai būtų geriau ruošiami.  

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"