TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Monako ruletė lėmė sėkmę "Renault"

2006 06 01 0:00
Fernando Alonso nujautė savo pergalę.
F-1 nuotrauka

Monako lenktynės vyko po skandalo, kurį šeštadienį sukėlė nesportinis Michaelio Schumacherio elgesys. Per kvalifikacijos važiavimą jis skriejo greičiausiai, tačiau užgesus bolido varikliui vokietis paliko mašiną stovėti trasoje. Be abejo, ji trukdė kitiems lenktynininkams.

Pradžia

Specialiai susirinkusi komisija ilgai svarstė situaciją ir nustatė, jog Schumacheris sustojo tyčia. Septyniskart pasaulio čempionas buvo nubaustas. Jam teko startuoti paskutiniam iš techninės priežiūros juostos.

Prie starto linijos komandų lenktynininkai išsirikiavo be M.Schumacherio. Pirmi stovėjo Fernando Alonso, Markas Webberis, Kimi Raikkonenas, Juanas Pablo Montoya. Toje grandinėje Nickas Rosbergas buvo 8-as, Ralfas Schumacheris - 10-as, Jensonas Buttonas - 13-as, Jecques'as Villeneuve'as - 14-as.

Monako trasa ypatinga tuo, kad joje lenkti beveik neįmanoma. Lenktynės vyksta vingiuotomis miesto gatvėmis, kuriose dar specialiai sukuriami lėtai įveikiami posūkiai. Šioje trasoje tik varžovų klaidos, avarijos ar automobilių gedimai gali leisti juos aplenkti.

Sekmadienį tokia situacija pasitaikė jau per pirmą ratą. Antras startavęs Webberis ties gatvės pakilimu šiek tiek sumažino greitį ir to pakako, kad iš paskos važiavęs Raikkonenas jį aplenktų. Ši netikėta sėkmė lenktynininkui, matyt, suteikė pasitikėjimo savo jėgomis, nes antrą ratą jis įveikė greičiausiai - skriedamas 275 km/h greičiu. Tokia konkurento sparta privertė nerimauti ir pirmaujantį Alonso.

Beje, vos prasidėjus lenktynėms technikų paslaugų prireikė Tiago Monteirai - lūžo jo bolido priekinis sparnas (atsirėmė į kitą mašiną).

Per pirmus du ratus Villeneuve'as aplenkė Buttoną (13-14 vietos). Jų priešakyje važiavo Jarno Trulli (9), Christianas Klienas (10), Nickas Heidfeldas (11), Vitantonio Liuzzi (12). Po dviejų ratų pirmą ketvertuką lenktynininkų, kurie dar pretendavo į taškus, sudarė: Rubensas Barrichello (5), Rosbergas (6), Davidas Coulthardas (7), Giancarlo Fisichella.

Kai sportininkai įveikė 7 ratus, M.Schumacheris jau riedėjo 16-as. Paskui jį išsirikiavo Scottas Speedas (17), Christijanas Albersas (18), Felipe Massa (19) ir dar 3 paskutiniai startavę lenktynininkai.

Situaciją pakeitė taktiniai manevrai

Po 7 ratų Alonso pirmavo 0,548 sekundės. Jam iš paskos važiavo Raikkonenas. Dar po 5 ratų Alonso automobilio spidometras parodė 280 km/h greitį, tačiau jam vis tiek nepavyko atsiplėšti nuo persekiotojo. Priešingai, po 13 ratų laiko skirtumas tarp lenktynininkų sumažėjo iki 0,490 sekundės. Tiesa, kiek vėliau jis vėl šiek tiek padidėjo - iki 0,663 sekundės.

Tuo metu M.Schumacheris nuo Buttono, kuris važiavo prieš jį, buvo atsilikęs 0,702 sek. (14 ratas), netrukus - 0,784 sekundės. Tačiau sukdamas 20-ą ratą vokietis Buttoną aplenkė. Priekyje jo, pirmaudamas 3,064 sek., važiavo Vielleneuve'as.

Tada prasidėjo komandų taktiniai manevrai - lenktynininkai vienas paskui kitą ėmė važiuoti į techninės priežiūros juostą. Pirmas ten įsuko Montoya. Jis užtruko 9,9 sekundės. Po 22 ratų tą patį padarė Raikkonenas (10,3 sek.). Paskui sustojo Rosbergas (10,3 sek.). Kai jei išriedėjo į trasą, pirmaujančiųjų trejetas atrodė taip: Alonso, Webberis, Raikkonenas.

Po 24 ratų į techninės priežiūros juostą įsuko lenktynių lyderis Alonso (7,9). Jo vietą iškart užėmė Webberis. Kai sugrįžo į trasą, Alonso buvo 3-ias. Jam iš paskos važiavo Raikkonenas, Montoya.

Tuoj pat į techninės priežiūros juostą įriedėjo Webberis. Alonso vėl tapo pirmas. Sugrįžęs Webberis atsidūrė trečiojoje vietoje. Alonso ir Raikkoneną skyrė 0,471 sek.

Po 27 ratų technikų paslaugų prireikė Fisichellai (10,7 sek.), po 29 ratų - Coulthardui (12,6 sek.). Pastarasis į trasą įvažiavo prieš pat M.Schumacherio automobilį.

Po 31 lenktynių rato lyderių grandinė atrodė taip: Alonso, Raikkonenas, Webberis, Montoya, Barrichello, Trulli, Klienas, Heidfeldas. Alonso ir Raikkoneną skyrė 0,455 sek., Coulthardą ir M.Schumacherį - vos 0,284 sekundės. Pastarąjį nuo pirmaujančio Alonso skyrė 1.02,082 sekundės. M.Schumacheris į techninės priežiūros juostą įsuko važiuodamas 37-ą ratą. Netrukus ten sustojo ir jo komandos draugas Massa (12,2 sek.).

Įpusėjus lenktynėms (39-as ratas) Fisichella rizikingu manevru aplenkė Coulthardą. Tuo metu lyderiai prisivijo ratu atsiliekančius kolegas ir pradėjo juos lenkti. Susidarė situacija, kai tapo sunku pastebėti ar net suvokti, kas ką lenkia - lyderis ar tik iš užnugario nuolat persekiojantis varžovas (pirmąjį reikia nedelsiant praleisti, o su varžovu galima galynėtis toliau). Dėl šios maišaties greitai ir netikėtai pasikeitė jau nusistovėjusi eilė: 9-as atsidūrė Liuzzi, 10-as - Fisichella, 11-as - Villeneuve'as. Pastarasis vienas paskutinių pasuko į techninės priežiūros juostą - likus 33 ratams iki lenktynių pabaigos. Kai sugrįžo į trasą, buvo 17-as. Jam iš paskos važiavo Takuma Sato.

Tuo metu į taškus dar pretendavo Klienas (7) ir Fisichella (8). Juos skyrė 0,506 sekundės.

Nesėkmių zigzagas

Likus 30 ratų iki lenktynių pabaigos prasidėjo nesėkmių zigzagas. Pirmiausia juodų dūmų kamuolius "išspjovė" Webberio bolido variklis. Šis lenktynininkas važiavo trečias. Mašina sustojo pavojingoje trasos vietoje, todėl saugos automobiliui teko lenktynes pristabdyti. Ta neplanuota situacija pasinaudojo Alonso ir Raikkonenas - abu pasuko į techninės priežiūros juostą. Pirmaujančias jie išsaugojo. Lyderiams iš paskos važiavo Montoya, Barrichello.

Likus 28 ratams iki finišo mašinos vėl skriejo visu greičiu. Tačiau netrukus ir iš Raikkoneno automobilio išsiveržė juodi dūmai. Suomiui teko palikti trasą.

Tai, kad du pirmaujantys lenktynininkai pasitraukė iš tolesnės kovos, varžovams buvo tik į naudą. M.Schumacheris atsidūrė 7-ojoje vietoje. Lyderiai išsirikiavo tokia tvarka: Alonso, Montoya, Barrichello, Trulli, Klienas, Coulthardas. Alonso nuo jį persekiojančio Montoyos atitrūko per 10,082 sekundės.

Klieną ir Coulthardą skyrė 0,362 sek., tačiau likus 21 ratui iki lenktynių pabaigos sugedo pirmojo automobilis. Klienas užleido 5-ąją poziciją Coulthardui ir pasitraukė iš lenktynių.

Dar apmaudesnė nesėkmė ištiko 3-iojoje vietoje buvusį Trulli: dėl bolido gedimo jam teko apleisti trasą likus tik 5 ratams iki finišo. Beje, iš viso Monake lenktynininkai turėjo įveikti 78 ratus.

Kai iki finišo dar buvo likę 11 ratų, lyderių eilė atrodė taip: Alonso, Montoya, Trulli, Coulthardas, Barrichello, M.Schumacheris, Fisichella, Heidfeldas, R.Schumacheris, Massa, Liuzzi. Alonso ir Montoyą skyrė 15,835 sekundės.

Iki lenktynių pabaigos likus vos 4 ratams M.Schumacheris labai padidino greitį (tą ratą jis įveikė greičiausiai) ir, atrodė, bandė atakuoti Barrichello (juos skyrė 5,202 sek.), tačiau užimti 4-osios vietos Michaeliui nepavyko.

Per paskutinį ratą lyderius Alonso ir Montoyą skyrė 16,081 sekundės. Trečioji vieta atiteko Coulthardui. Beje, jis jau seniai nebuvo užėmęs tokios pozicijos. Likusius taškus pelnė Barrichello, M.Schumacheris, Fisichella, Heidfeldas, R.Schumacheris.

Kitas "Formulės-1" etapas vyks birželio 11 dieną Silverstone (Anglija).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"