TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Motociklininkai pateko į teisinę spragą

2013 03 18 6:02
Ritos Stankevičiūtės nuotrauka/Motociklininkai, nepasinaudoję proga pasikeisti vairuotojo pažymėjimą, turės perlaikyti egzaminą arba palikti galingą plieninį žirgą garaže.

Prieš pat šiltojo sezono pradžią jauni motociklininkai susigriebė netekę galimybės be papildomo egzamino įgyti teisę vairuoti neriboto galingumo motociklą. Jiems tenka rinktis: arba palikti galingą plieninį žirgą garaže, arba pakloti 111 litų už papildomą egzaminą.

Motociklininkai, turėję A kategorijos vairuotojo pažymėjimą su apribojimais ir nepasinaudoję galimybe po dvejų metų pasikeisti jį į dokumentą be apribojimų, dabar graužiasi nagus. Pagal naują tvarką įgyti teisę vairuoti neriboto galingumo motociklą galima tik iš naujo išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. Ši tvarka, kaip ir keletas kitų pakeitimų, įsigaliojo nuo 2013-ųjų sausio 19 dienos, tačiau jauni motociklininkai ne iš karto susivokė, kad jų laukia egzaminas, jei šią vasarą norės į gatves išvažiuoti galingesniu nei 35 kW motociklu.

Tikėjosi gauti savaime

Anksčiau jaunuoliai, dvejus metus važinėję iki 25 kW galios motociklais, galėjo gauti teisę vairuoti neriboto galingumo plieninius žirgus be jokių papildomų egzaminų sulaukę vos 20-ies.

Dabar tie, kurie nesuskubo pasikeisti dokumentų, nebegalės pasinaudoti šia galimybe.

VĮ "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas neslėpė, kad įmonė sulaukia labai daug sutrikusių ir įpykusių vairuotojų skambučių. Tačiau galiojantys teisės aktai neleidžia taikyti jokių nuolaidų. "Mes matome, kad "teisėta" ir "teisinga" šiuo atveju nėra kartu, bet nieko negalime padaryti. Įstatyme nenurodyta, ką daryti su tais, kurie gavo pažymėjimus anksčiau. Vairuotojų lūkesčiai suprantami - kai jie laikė egzaminus, buvo žadama, kad po dvejų metų egzaminų kartoti nereiks", - apgailestavo pašnekovas. Jis patikino LŽ laukiantis sprendimo iš Vidaus reikalų ministerijos (VRM).

Tačiau S.Šuminas nesutinka su motociklininkų kartojamu argumentu, esą teisė vairuoti galingesnius motociklus įgijus dvejų metų patirtį turėjo būti suteikiama automatiškai, o kas parašyta vairuotojo pažymėjime, tėra formalumas. "Nesutinkame, kad motociklininkai galėjo važinėti nepasikeitę pažymėjimų. Teisė vairuoti automatiškai nesuteikiama", - pabrėžė S.Šuminas. Nieko keista, kad plieninių žirgų mėgėjams atrodo priešingai, mat iki tol pareigūnai paprastai atlaidžiai elgdavosi su gana patyrusiais, bet dokumentų nesusitvarkiusiais jaunuoliais.

Nuolaidos - tik vyresniems

Nuo šiol elektroninėje duomenų bazėje A kategorija su apribojimais prilyginta naujai A2 kategorijai. Taigi motociklininkams nebegalės būti taikoma išlygų. A2 kategoriją galima gauti nuo 18 metų ir vairuoti iki 35 kW galios motociklą, o A kategorija nuo šiol nebeskirstoma pagal apribojimus. Ji suteikiama nuo 20 metų, įgijus dvejų metų patirtį ir A2 kategorijos motociklu išlaikius papildomą egzaminą. Asmenys, neturintys jokios motociklų vairavimo patirties, A kategoriją gali gauti nuo 24-erių (anksčiau - nuo 21 metų).

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pripažino problemos rimtumą ir VRM, atsakingai už vairuotojams išduodamus pažymėjimus, siūlė kompromisinį sprendimą. "Apmaudu, kad daugybė žmonių nepasinaudojo galimybe gauti A kategoriją be apribojimų. Bet galingi motociklai yra didelio pavojaus šaltinis", - tvirtino jis. Ministras sutiko, kad reikalavimas visiems laikyti papildomą egzaminą nėra teisingas. Tačiau nuo egzamino jis siūlė atleisti ne visus, o tik vyresnius motociklininkus. R.Sinkevičius patvirtino kreipęsis į VRM ir pasiūlęs nustatyti, kad 24 metų ir vyresniems vairuotojams, kurie bent dvejus metus važinėjo mažos galios motociklu, pažymėjimai būtų keičiami netaikant reikalavimo laikyti praktinio vairavimo egzaminą.

Saugo nuo jų pačių

Susisiekimo ministerijos (SM) duomenimis, kalbama apie 7000 motociklininkų, kurių dauguma - vyresni nei 24-erių. Jei susisiekimo ministro siūlymas būtų priimtas, daugelis jų išvengtų papildomo egzamino, bet likusiems 20-23 metų jaunuoliams iš to nebūtų jokios naudos. Tačiau SM Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis mano, kad jauniausius motociklininkus verta saugoti nuo galingiausios technikos keliamų pagundų. "Motociklininkai yra labai pažeidžiama vairuotojų grupė. Todėl Europos Komisija ir priėmė sprendimą, kad pereiti prie galingesnių motociklų reikėtų palengva. Kaip nustatė mokslininkai, 24 metų sulaukę asmenys jau būna gana brandūs, jie padaro kur kas mažiau avarijų", - tvirtino V.Pumputis.

Lietuvoje motociklininkai sudaro 6-7 proc. visų žuvusiųjų keliuose. Pernai mūsų šalyje tarp 301 eismo įvykių aukos buvo 13 motociklininkų ir 5 motorolerių vairuotojai. 2011 metais gyvybės neteko 10 motociklininkų ir 4 motorolerių vairuotojai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"