TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Motociklininkai rūpinsis susigrąžinti ir promiles

2016 05 10 6:00
Palyginti su automobilių avarijomis, eismo įvykiai, į kuriuos patenka motociklai, daug dažniau baigiasi tragiškai. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Praėjusią savaitę šalies motociklų asociacijų nariai sutarė jau netolimoje ateityje priimti bendrą memorandumą, kuris žymės pradžią neformalaus motociklininkų judėjimo, aukščiausiu lygiu kovosiančio už tariamai diskriminuojamų motociklininkų teises.

Memorandumo idėja kilo per Seime vykusią apskritojo stalo diskusiją apie motociklų transportą ir jo reglamentavimo perspektyvas. Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Šarūnas Gustainis „Lietuvos žinioms“ sakė, kad kai bus patvirtintas neformalus motociklininkų judėjimas, jis žada kreiptis į Vyriausybę ir Susisiekimo ministeriją (SM), kad būtų apgintos vairuotojų, važinėjančių motociklais, teisės. „Su motociklininkų bendruomene kaip Seimo narys bendrauju jau geri metai. Puikiai matau, kad, palyginti su kitų transporto priemonių vairuotojais, motociklininkai yra diskriminuojami. Kantrybės taurė buvo perpildyta po to, kai Seime buvo pabandyta prilyginti dviračius motociklus keturračiams, kurių vairavimo specifika yra visiškai kitokia nei dviračių motorinių transporto priemonių“, – kalbėjo Seimo narys.

Nusprendė užsiimti lobizmu

Š. Gustainio teigimu, motociklininkai sutarė, kad turės atstovus, kurie prieš priimant motociklininkams, jų nuomone, nepalankius norminius aktus lankysis Seime, stengsis įtikinti parlamentarus savo teisumu. „Manome, kad reikia pabandyti mandagiai ir bičiuliškai susitikti su visų pagrindinių valdžios institucijų atstovais, kurie dalyvauja kuriant Kelių eismo taisykles (KET), kitus motociklų eismą reglamentuojančius įstatymus, ir tiesiog išsakyti akis į akį savo problemas. Juk į Seimą ateina įvairių asociacijų atstovų ir išsako savo nuomonę dėl vieno ar kito įstatymo projekto. Motociklininkų bendruomenė iki šiol nebuvo diskutavusi prieš priimant norminius aktus. Diskusijos užvirdavo vėliau, jiems jau įsigaliojus. Valdžia būdavo priversta klausytis nepatenkintų motociklininkų burbėjimo, tačiau ką nors keisti jau nekeisdavo“, – kalbėjo Š.Gustainis.

Šarūnas Gustainis: "Netgi motorolerių vairuotojai dažnai turi daug daugiau teisių nei motociklininkai."

Nepatenkinti dėl 0 promilių

Kur motociklininkai jaučiasi diskriminuojami? „Motociklininkams užkliūva nemažai KET įtvirtintų nepalankių jų bendruomenei nuostatų. Dėl neaiškių priežasčių motociklininkams numatyti griežtesni reikalavimai nei kitomis motorinėmis transporto priemonėmis važinėjantiems vairuotojams. Netgi motorolerių vairuotojai keliuose dažnai turi daug daugiau teisių nei motociklininkai“, – piktinosi Seimo narys.

Jo teigimu, motociklininkus stebina, kad motorolerių vairuotojams KET suteikia galimybę važiuoti viešajam transportui skirta A juosta, o motociklų vairuotojams – ne. „Palyginti su kitų motorinių transporto priemonių vairuotojais, motociklininkai jaučiasi diskriminuojami ir dėl to, kad motociklų vairuotojams galioja 0 promilių reikalavimas, o automobilių vairuotojams leistina riba yra 0,04 promilės. Motociklams taikomi didesni reikalavimai ir atliekant privalomąją techninę apžiūrą. Vakaruose motociklams parkuoti yra numatytos specialios vietos, o pas mus motociklininkai savo plieninius žirgus yra priversti statyti automobiliams skirtose vietose. Nors motociklas mažas, už parkavimą mokama tiek pat. Motociklininkai mano, kad nebūtų sunku įrengti tik motociklams stovėti skirtas vietas. Beje, tai jau padaryta Kauno centre, kur motociklą galima statyti nemokamai. Matyti, kad iš to laimi ir miestas, ir motociklininkai, nes šiems mažiau skauda galva dėl parkavimo, o miestas sulaukia daugiau turistų“, – vardijo Š. Gustainis.

Anot parlamentaro, diskusijoje su motociklininkais buvo svarstyta ir kaip pagerinti motociklininkų įvaizdį. „Sutikime, kad tam tikra visuomenės dalis motociklininkus vertina nekaip. Nežinau kodėl. Galbūt tai yra atėję iš sovietinių laikų. Tuo negatyviu požiūriu esame tikri priešingybės Vakarams“, – tikino „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Auklės „britvininkus“

Kita vertus, Š. Gustainis sutiko, jog blogą motociklininkų įvaizdį formuoja ir vadinamieji „britvininkai“, kitaip sakant, itin galingų motociklų vairuotojai. „Ta motociklininkų grupė iš tikrųjų yra pati problemiškiausia. Jų motociklai yra labai galingi, greitis – irgi didžiulis. Aišku, kad ir žmonės, įsigyjantys tokius motociklus, mėgsta greitį“, – kalbėjo parlamentaras.

„Britvininkus“ rengiasi auklėti ir pati motociklininkų bendruomenė, rengianti šviečiamąsias akcijas, ir prašys padėti tai daryti įstatymų leidėjų. „Antai Vokietijoje įsigijęs sportinį motociklą be kelių dienų nuo ryto iki vakaro trunkančių specialių kursų juo viešajame eisme negalėsi naudotis. Galbūt KET galėtų padidinti ir motociklininkų amžių, nuo kurio būtų leidžiama vairuoti „britvas“. O dabar viskas paremta draudimais. Šitaip elgiasi Armėnija, kurios valdžia apskritai uždraudė motociklams išvažiuoti į kelius. Esą nebus motociklų, nebus ir problemų. Bet argi čia sprendimas?“ – svarstė Seimo narys.

Ministerija neguodžia

Susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys skeptiškai vertino motociklininkų bendruomenės iniciatyvas. „Visi puikiai suprantame, jog motociklas yra didesnės rizikos transporto priemonė vien dėl to, kad turi ne keturis, o tik du ratus. Taigi, net menkiausias apgirtimas valdant motociklą gali baigtis tragiškai. Ministerija tikrai nesutiktų, kad motociklininkams vėl būtų grąžintas leidimas taikyti kaip leistiną 0,04 promilių apgirtimą“, – sakė R.Slapšys.

Ministro patarėjas pažymėjo, kad leisti ar neleisti motociklams važinėti A eismo juostomis, yra ne ministerijos, o savivaldybių kompetencija. Kaip ir transporto priemonių parkavimo taisyklių nustatymas. „Tačiau lengvatas leisti kuo daugiau transporto priemonių važinėti juostomis, kurios yra skirtos viešajam transportui, vertiname skeptiškai, nes daugėjant leidimų bus sukompromituota pati tokių juostų idėja. Dabar jomis, be viešojo transporto, gali važinėti elektromobiliai. Bet tik dėl to, kad būtų skatinama ekologiškų transporto priemonių paklausa. Kai tik jų atsiras daugiau, lengvata bus panaikinta. O leisti A juostomis važinėti motociklams nėra jokios prasmės“, – aiškino R. Slapšys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"