TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Motociklininkų silpnybės atsiskleidžia nelaimėse

2013 05 29 7:18
AFP/Scanpix nuotraukos

Kasmet su nerimu laukiama motociklų sezono pradžia ir šįmet jau paženklinta tragedijomis. LŽ pašnekovai pripažino, kad dažnai lemiama nelaimės sudedamąja dalimi tampa motociklininkų patirties trūkumas.

Dar nepraėjo nė mėnuo nuo motociklų sezono pradžios, bet jų ir mopedų avarijose šįmet užgeso net 5 gyvybės. Bendrai avarijų aukų šalyje per metus apčiuopiamai sumažėjo, bet tik ne tarp plieninių žirgų gerbėjų. Nuo šių metų pradžios iki gegužės 24 dienos Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 79 žmonės, iš jų - 4 motociklo vairuotojai ir vienas mopedo vairuotojas. Pernai per pirmus penkis metų mėnesius žuvo 3 motociklų ir 2 mopedų vairuotojai, iš viso žuvusiųjų keliuose buvo 100.

Ne vien chuliganai

Likus kelioms dienoms iki vasaros tragiškai pasibaigusių eismo įvykių penktadaliu mažiau nei pernai, bet žuvusiųjų motociklų ir mopedų avarijose nesumažėjo nė vienu žmogumi.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius tikino, kad motociklininkų saugumas keliuose gerokai pagerėjęs. "To neatspindi statistika, bet vairuotojų elgesys krypsta į gerąją pusę. Vilniuje daug motociklininkų, automobilių vairuotojai jau įpranta juos matyti gatvėse", - sakė pašnekovas. Jis pripažino, kad anksčiau ir pareigūnai ne visuomet suprasdavo motociklininkus, o neigiamas stereotipas apie "britvų" vairuotojus buvo giliai įsišaknijęs. Tačiau pareigūnams pradėjus bendrauti ne tik su klasikiniais baikerių klubais, bet ir sportinių motociklų mėgėjų bendruomenėmis, anot G.Aliksandravičiaus, pavyko geriau suprasti motociklininkus.

"Jie taip pat yra pilnaverčiai eismo dalyviai ir ne visada automobilių vairuotojai tai įvertina. Nereikia kovoti kelyje, geriau draugauti. Kai eismo dalyviai pradeda konkuruoti, tai priveda prie trinties ir nelaimių. Kelias yra visų bendras, jei automobilis yra didesnis, tai dar nereiškia, kad jam suteikiama daugiau teisių", - aiškino pašnekovas.

Neturi kur išmokti

Tačiau kasdien motociklais važinėjantys pašnekovai įžvelgė daugybę įsisenėjusių blogų įpročių. Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) prezidentas Virginijus Visockis pripažino, kad motociklininkų saugumo problemų tiek daug, kad nežinia, ko pirmiausiai griebtis. Dėl to LMFS veikia ir saugaus eismo komisija.

Pašnekovas pastebėjo, kad net labai savimi pasitikintys motociklininkai suklumpa ištikus ekstremaliai situacijai. Jo manymu, kritinėmis aplinkybėmis sutrinka nemenka dalis mažiau patyrusių vairuotojų, ir kadangi motociklas, priešingai nei automobilis, neturi vairuotoją saugančio kėbulo, pasekmės gali būti kur kas liūdnesnės. "Reikėtų pakeisti pačius vairavimo mokymo kursus, nes dabar motociklininkai mokomi praktiškai tik teorijos, o ne elgesio kelyje", - sakė V.Visockis. Jis siūlė leisti motociklininkų klubams rengti ekstremalaus vairavimo kursus nepatyrusiems vairuotojams. Anot pašnekovo, papildomų užsiėmimų nauda matoma stebint lenktynininkus - esą motociklų sportu užsiimantys jaunuoliai rečiau patenka į avarines situacijas.

Ir jis, ir asociacijos "Dolce Moto" pirmininkas, buvęs lenktynininkas Mantas Vybornas patikino, kad sportuojantys motociklininkai gatvėse stengiasi nelakstyti bei nepateisina atsainiųjų. "Šalmą paprastai visi užsisega, bet kojų saugoti kelių eismo taisyklės (KET) neįpareigoja, todėl važinėja su džinsais, sportiniais bateliais, be pirštinių. Dar man nesuprantama mada vežioti mergaites ant užpakalinės sėdynės, davus jai tik šalmą, kai pats apsirengęs pilna saugia apranga", - stebėjosi jis.

Abipusė atsakomybė

Abu pašnekovai svarstė, kad dėl įvykstančių nelaimių kaltę automobilių ir motociklų vairuotojams galima dalinti bene pusiau. Bet jie patarė motociklininkams prieš galvojant, kur teisybė, patiems pasirūpinti savimi ir važiuojant saugotis lyg kiti vairuotojai jų nematytų.

Automobilių vairuotojams pamiršus apie motociklininkų egzistavimą kyla viena iš dažniausių avarinių situacijų - automobilis, sukdamas į kairę nepraleidžia iš priekio atriedančios dviratės transporto priemonės.

Tačiau dėl motociklininkus ištinkančių nelaimių nėra vienos visuomet kaltos pusės. Įvykius pritraukia ir lengvabūdiškas elgesys - didelis motociklo greitis, kelių eismo taisyklių nesilaikymas, ir automobilių vairuotojų neatsargumas. Be to, vieną avariją, kurioje buvo sužalotas žmogus, sukėlė neblaivus mopedo vairuotojas.

Pasak G.Aliksandravičiaus, kasmet plieninių žirgų gerbėjai padaro daugiau nei 2 tūkst. KET pažeidimų - viršija greitį, pavojingai manevruoja, važiuoja be šalmo ir pan. Neatsargus elgesys galiausiai atsisuka prieš pačius "šaunuolius" - dažnai nelaimės įvyksta, kai netikėtoje situacijoje žmogus dėl įgūdžių stokos ar nepatyrimo nesuvaldo galingos transporto priemonės.

Provincijoje problemos nedidelės

Dažniausiai kalbama apie motociklininkus mieste, bet provincijoje taip pat yra nemažai dviračių transporto priemonių mėgėjų. Kaimiškose vietovėse motociklas dažniau naudojamas kaip susisiekimo priemonė, o ne įrankis pramogauti.

Kaime krenta į akis vakare iš alaus baro išlinguojantys ir senais sovietiniais motociklais namo grįžti bandantys senoliai. Jaunuoliai taip pat ne itin kreipia dėmesį į saugumą ir laksto motoroleriais apsirengę vien šortus ir marškinėlius trumpomis rankovėmis. Vien pagalvojus, kas nutiktų menkai pridengtam kūnui slystant per asfaltą, pereina šiurpas.

Tačiau LŽ pašnekovai nesureikšmino motociklininkų problemų provincijoje - esą didžioji dalis skaudžių nelaimių įvyksta miestų gatvėse. "Gal ir būna, kad nedrausmingai važiuojama su "javomis" ar senais "uralais", bet pernai daugiausiai avarijose dalyvavusių motociklų penketuke - vien japoniški motociklai ir visi "britvos", - atskleidė G.Aliksandravičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"