TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Motociklininkus egzaminuos griežčiau

2014 04 09 6:00
Norintiesiems vairuotii motociklą reikia ne mažiau įgūdžių, nei sėdant prie automobilio vairo.  Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Šiltąjį sezoną VĮ „Regitros“ egzaminuotojai pradeda ne tik sugriežtinę A kategorijos vairuotojams praktikos egzamino reikalavimus, bet ir įsigiję 10 šiam egzaminui tinkamų motociklų.

Daugelis bandydavo praslysti

Praėjusiais metais Lietuvos keliuose žuvo 13 motociklininkų ir 2 motociklais važiavę keleiviai bei 4 mopedų vairuotojai. Net 5 motociklų vairuotojai pernai žuvo vos prasidėjus sezonui. Motociklininkus rengiančios vairavimo mokyklos pripažįsta, kad iki šiol „Regitroje“ į A kategorijos be apribojimų egzaminą, kurį išlaikę vairuotojai gali važinėti daugiau nei 35 kW galios motociklais, buvo žiūrima atmestinai.

„Tendencija buvo tokia, kad reikalavimai pradedantiesiems automobilių vairuotojams per pastarąjį dešimtmetį nuolat griežtėjo, o motociklininkai buvo kažkodėl apeinami. 2013 metais A kategoriją, jeigu atvirai, buvo galima įgyti turbūt lengviausiai per pastaruosius dešimt metų. Daugelis ateidavo į egzaminą su mintimi „gal praslysiu“, ir pusei tokių tinkamai nepasirengusiųjų pavykdavo tai padaryti. Dabar, mano nuomone, bus iš tiesų sunkiau. Jei „Regitros“ egzaminuotojai nuo šio sezono šimtu procentų laikysis tų reikalavimų, kuriuos patvirtino, egzaminą galės išlaikyti tik tinkamai motociklą mokantis valdyti asmuo, o ne įsikalęs kelis pratimus“, - pažymėjo vairavimo mokyklos „Motoakademija“ vadovas Rimantas Bešėnas.

Pasak R.Bešėno, aiškesni „Regitros“ reikalavimai motociklininkams turėtų tapti geru stimulu atkreipti dėmesį ir į tas mokymosi vairuoti detales, kurios anksčiau buvo laikomos nereikšmingomis, esą egzamine neprireiks. Papildomų įgūdžių, pavyzdžiui, pareikalaus pratimas, kai aikštelėje įsibėgėjus iki 50 km/h greičio, reikės motociklu apvažiuoti kliūtį. Egzaminuotojas galės nurodyti, iš kurios pusės reikia tai padaryti.

„Kita išliekanti nuodėmė yra ta, kad teorinis pasirengimas A kategorijos egzaminui yra tapęs bevertis. Yra oficiali galimybė teorijos pamokų nelankyti, egzaminui pasirengti patiems, tad absoliuti dauguma taip ir daro. Manau, kad teorijos kursai yra būtent ta proga, kai būsimam motociklininkui galima suteikti specifinių žinių, reikalingų pasiruošti saugiam vairavimui, sužinoti, kaip geriausiai elgtis ekstremaliose situacijose. Vis dar trūksta sąmoningumo, kad motociklas yra rimtas dalykas, ir tinkamai jo nemokantis valdyti vairuotojas rizikuoja sveikata bei gyvybe. Juk čia ne automobilis, kuriuo stuktelėjęs į kitą dažniausiai tik buferį nubrauksi. Avarinės situacijos motociklininkui dažniausiai baigiasi kritimu. Labai laimingu atveju - tik kojos ir rankos bus nudaužytos“, - sakė R.Bešėnas.

Daugiau dėmesio vairavimo technikai

Būtent todėl tobulindami A kategorijos vairavimo egzamino reikalavimus „Regitros“ atstovai svarbiausiu tikslu įvardijo saugumą. Nuo šių metų balandžio 1 dienos egzaminą motociklininkai privalo laikyti ne tik dėvėdami šalmą, bet ir patys pasirūpinę alkūnių, kelių ir pečių apsaugomis bei pirštinėmis. Taip pat bus reikalauja tinkamos avalynės – egzaminuojamasis negalės dėvėti šlepečių.

„Esminių pokyčių nėra, tik detaliai aprašėme visus reikalavimus, kad būtų aišku ir egzaminuotojui, ir egzaminą laikančiajam. Atkreipiame dėmesį į tai, kas svarbiausia motociklo vairuotojui, – tai yra pusiausvyros išlaikymas, motociklo valdymas, važiuojant įvairiais greičiais. Daugiau reikalavimų bus aikštelėje, kur būsimas vairuotojas parodo savo vairavimo techniką“, - aiškino „Regitros“ Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiasis specialistas Algimantas Tarabilda.

Specialisto teigimu, šiais pokyčiais siekiama skatinti didesnį saugumą keliuose, o kartu ir bendrą motociklų vairavimo kultūrą. Anksčiau laikant A kategorijos egzaminą, dažnai kildavo neaiškumų ir ginčų, kaip vertinti vieną ar kitą situaciją. „Motociklai kelia daugiau rizikos, todėl pradedantiesiems reikia ištobulinti įgūdžius. Jei tinkamai įvaldys motociklą, bus visiems ramiau“, - teigė A.Tarabilda.

Nebereiks papildomai nuomotis

A kategorijos egzaminą laikantiems motociklininkams papildomų sunkumų iki šių metų sukeldavo ir tai, kad „Regitroje“ nebuvo šiam egzaminui tinkamų motociklų. Neturintiesiems savo motociklo tekdavo jį skolintis iš draugų arba už kelis šimtus litų nuomotis iš vairavimo mokyklų.

Šį sezoną „Regitra“ pradėjo įsigijusi 10 „Yamaha XJ6N“ motociklų, kuriuos paskirstė visiems savo filialams. Šiam pirkiniui valstybės įmonė išleido 208 tūkst. litų, juos sumokėjo pigiausią pasiūlymą pateikusiai Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovei „Armi servisas“. A1 ir A2 kategorijų egzaminams „Regitra“ šiuo metu turi dar apie 20 motociklų.

Anot A.Tarabildos, egzaminuojamiesiems pasiūlius A kategorijos motociklus, egzamino kaina nesikeis. Jo kaina dabar - 82,5 lito, dar 35 litus kainuoja teorinių žinių patikrinimas. A kategorijos kursai šiuo metu sostinėje įsikūrusiose vairavimo mokyklose būsimų motociklininkų kišenę patuština maždaug 700 litų.

A1 ir A2 kategorijos egzaminai „Regitroje“ kainuoja beveik 30 litų daugiau nei A kategorijos egzaminas be apribojimų – 111,5 lito. LŽ primena, kad vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis nuo 2013 metų pradžios įsigaliojo nauja A2 kategorija. Ją įgiję asmenys gali nuo 18 metų vairuoti iki 35 kW galios motociklus, o po dvejų metų, išlaikę egzaminą, įgyti ir A kategoriją. Tie, kurie nori sėsti prie galingesnio motociklo vairo ne palaipsniui, o iškart, turi būti sulaukę 24-erių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"