TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Motorolerių avarijos brangesnės, bet retesnės

2013 06 05 7:48
Mopedų vairuotojai dažniausiai įvažiuoja automobiliui į šoną arba į galą. "ERGO Insurance" nuotrauka

Vasarą į gatves išrieda daugybė motorolerius vairuojančių jaunuolių. Jų antplūdį pajunta ir draudikai, mat vairuotojai savo dvirates transporto priemones draudžia tik vasaros mėnesiams.

Kaip automobilius, taip ir mopedus, motorolerius bei motociklus būtina drausti privalomuoju transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimu. Paprastai žmonės jų nedraudžia visiems metams, perka draudimo polisą tik šiltojo sezono mėnesiams, todėl prasidėjus vasarai staiga kyla motorolerių draudimo banga.

Bendrovės "Lietuvos draudimas" Gyventojų turto draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas patvirtino, kad norinčiųjų apdrausi motorolerį kasmet pagausėja balandžio ir gegužės mėnesiais.

Pavasarinis bumas

Nuo 2002-ųjų pavasario, kai buvo įvestas privalomasis TPVCA draudimas, pasibaigus žiemai plūstelėdavo ir automobilių draudimo banga - būdavo sudaroma maždaug du trečdaliai visų metų sutarčių. Bet pastaruoju metu, kaip pabrėžė pašnekovas, mašinų draudimas tolygiai pasiskirstė per visus metus, o dviračių transporto priemonių vairuotojai vis dar laukia šiltesnių mėnesių. "Manau, ši tendencija tikrai išliks, nes ji susijusi su sezoniškumu. Tai natūralu važinėjant tokiomis transporto priemonėmis", - kalbėjo A.Gimbickas.

Be to, kasmet atsiranda vis daugiau motorolerių mėgėjų. BTA Žalų reguliavimo departamento direktorė Karolina Karpova sakė, kad didžiausias naujų klientų gūsis užfiksuotas pernai - norinčiųjų apsidrausti mopedus ir motorolerius buvo dvigubai daugiau negu 2011 metais. Per pirmus penkis šių metų mėnesius jų pagaudėjo dar 12 proc., ir galbūt ne visi apsidraudė.

Bendrovės "ERGO Insurance SE" Lietuvoje Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius atkreipė dėmesį, kad šiemet dviračių transporto priemonių draudimu vairuotojai ėmė rūpintis ne kovą, kaip pernai, o mėnesiu vėliau.

Pakanka pusmečio

Visi LŽ kalbinti draudimo bendrovių atstovai pabrėžė - motoroleriai dažniausiai draudžiami tik šiltajam sezonui, o ne visiems metams. Paprastai vairuotojai draudimo sutartis sudaro pusei metų, taip pat populiaru draustis vienam ar trims mėnesiams. Pasak A.Gimbicko, metams dvirates transporto priemones draudžia keturiskart mažiau klientų. "Trumpesnės sutartys brangesnės negu metinės, todėl jei žmogus rengiasi važinėti motoroleriu ar mopedu pusmetį arba ilgiau, jam labiau apsimoka sudaryti draudimo sutartį visiems metams", - dėstė jis.

Kaip sakė pašnekovai, motorolerių draudimas niekuo nesiskiria nuo įprasto automobilio TPVCA draudimo. Kaina taip pat skaičiuojama panašiai. Ji priklauso nuo sutarties trukmės, vairuotojo patirties, gyvenamosios vietos ir amžiaus, buvusių avarijų, transporto priemonės galingumo.

Bendrovėje "Lietuvos draudimas" metų įmoka gali siekti nuo 100 iki kelių šimtų litų, BTA vidutinė pusmečio įmoka svyruoja nuo 50 iki 200 litų, o "ERGO Insurance" Lietuvos padalinyje mėnesiui apdrausti nedidelio galingo motociklą galima ir nuo 30 litų.

Didesni nuostoliai

Mopedo ar motorolerio TPVCA draudimas metams vidutiniškai kainuoja mažiau negu automobilio, bet, draudikų duomenimis, jų vairuotojų sukeliama žala gerokai viršija automobilininkų padaromus nuostolius. "Lietuvos draudimo" skaičiavimais, vidutinė kompensacija, išmokama nukentėjusiesiems, kai eismo įvykį sukelia mopedą arba motorolerį vairuojantis asmuo, svyruoja apie 4000 litų. Tiesa, šįmet ji siekia tik 1500 litų. Tačiau A.Gimbickas mano, kad vasaros viduryje avarijų tradiciškai padaugės. "Didžiausia rizika kyla tokių transporto priemonių keleiviams - įvykus avarijai jiems atlyginami milžiniški nuostoliai, siekiantys po 100 tūkst. ar 200 tūkst. litų", - pažymėjo jis.

"ERGO Insurance" atstovas R.Pocius patvirtino, kad dviračių transporto priemonių vairuotojų padaryti nuostoliai paprastai kainuoja daugiau. "Pernai motociklų, mopedų ir motorolerių vairuotojų per eismo įvykius padaryta žala siekė vidutiniškai po 3,2 tūkst. litų. Viso privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo vidutinė žala sudarė 2,1 tūkst. litų - buvo trečdaliu mažesnė, negu minėti motociklų, mopedų ir motorolerių vairuotojų sukelti nuostoliai", - aiškino R.Pocius.

BTA draudimo apskaičiuota vidutinė motorolerininkų žala mažesnė - 2000 litų, bet K.Karpova paminėjo ir rimtesnį įvykį, kai nuostoliai siekė 13 tūkst. litų. Vis dėlto mopedų ir motorolerių vairuotojai, nors ir padaro daugiau žalos, kur kas rečiau sukelia avarijas. BTA duomenimis, jie, palyginti su automobilių vairuotojais, į avarines

situacijas patenka net 37 proc. rečiau. Tokią tendenciją mato ir "ERGO Insurance".

Lenda tarp mašinų

K.Karpova sakė, kad daugiausia nelaimių, susijusių su motoroleriais, nutinka šiltuoju metų laiku, o jų kaltininkai paprastai - jaunuoliai. "Situacijų būna įvairių, tačiau bene dažniausiai nukenčiama persirikiuojant į kitą eismo juostą. Mat neretai motorolerių vairuotojai judėdami savo važiuojamąja dalimi bando įlįsti tarp kelių judančių transporto priemonių", - pasakojo ji.

"If" Rinkodaros departamento vadovė Orijana Mašalė taip pat pažymėjo, kad dažniausiai motorolerių vairuotojai patenka į avarijas bandydami spūstyse važiuoti tarp automobilių. Jie ne tik pridaro žalos mašinų savininkams, bet nukenčia ir patys. R.Pocius paminėjo ir kitas dažnai pasitaikančias aplinkybes: nesilaikoma atsargaus atstumo iki automobilio, nepaisoma dešinės rankos taisyklės, nepraleidžiama pagrindiniu keliu važiuojančių transporto priemonių.

Draudikai priminė, kad drausti mopedo vairuotojo atsakomybę būtina, net jei juo važinėja nepilnametis. AM kategorijos vairuotojo pažymėjimą galima gauti nuo 15 metų. Tad jei paauglys yra mopedo savininkas, jis turi pats apdrausti savo transporto priemonę. Jeigu oficialūs savininkai yra tėvai, draudimu turi pasirūpinti jie ir pažymėti, kad mopedu važinės vaikas.

Vienoje eilutėje - ir "Vespa", ir "Kawasaki"

Visi LŽ pašnekovai prognozavo, jog ateityje besidraudžiančių motociklų ir motorolerių vairuotojų daugės, nes mažomis transporto priemonėmis patogu naudotis miestiečiams. Tačiau skaičiuoti apsidraudusius motorolerių vairuotojus gana sudėtinga, nes registruojamos šios transporto priemonės neatskiriamos nuo motociklų.

Lietuvoje iki šių metų pradžios buvo įregistruoti 21 227 L1 klasės ir 23 L2 klasės mopedai, taip pat 38 873 L3 klasės motociklai. Bet suskaičiuoti šalies gatvėmis riedančius motorolerius - nemenkas galvosūkis, nes nėra vien jiems skirtos klasės. L3 klasei priskiriamos visos dviratės transporto priemonės, kurių variklio darbo tūris didesnis nei 50 kub. cm, o maksimalus konstrukcinis greitis - didesnis kaip 50 kilometrų per valandą.

Taigi pagal dokumentus tai pačiai klasei priklauso ir elegantiški 15 AG motoroleriai "Vespa", turintys 125 kub. cm variklį, ir 150 AG galios "Kawasaki ZZR" - "britvos", kurių variklis - 1,1 litro, ir solidieji "Harley Davidson".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"