TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Motorolerių „patobulinimai“ gali grėsti tragedija

2016 06 22 6:00
Šiemet iki birželio eismo įvykiuose sužeista 18 mopedais važiavusių asmenų. LŽ archyvo nuotrauka

Šiemet iki birželio, policijos duomenimis, eismo įvykiuose buvo sužeista 18 mopedų vairuotojų. Tai penktadaliu daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

„Itin pavojinga 19–24 metų mopedų vairuotojų grupė, ji padaro daugiausiai žalos. Nors gamykliniai parametrai leidžia motoroleriu važiuoti iki 45 km/h greičiu, tačiau ir tiek pakanka sunkiai susižeisti ar net žūti. Negana to, Lietuvoje gana populiaru savavališkai pasididinti motorolerio galią, nors ši transporto priemonė nėra pritaikyta didesniam greičiui ir tokie kitiems vairuotojams ar pėstiesiems netikėti „patobulinimai“ gali nulemti tragediją“, – pažymėjo draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis

Pjaustyti duslintuvo nerekomenduoja

Iš maksimaliu iš 45–50 km/val. standartiškai važiuojančio mopedo, priklausomai nuo variklio kubatūros, atlikus modifikacijas, galima „išspausti“ ir 80 ar net 90 km/val. maksimalų greitį. Pasak motoroleriais prekiaujančio ir jų remonto paslaugas atliekančio meistro Pavelo, taip atsikratyti ribotuvų, kitaip dar vadinamų deforsuojančia plokštele, nėra sudėtinga procedūra. Tačiau pašnekovo teigimu, gamintojai ne veltui stato šiuos ribotuvus, juos išėmus, nereikėtų nustebti, jog dėl išaugusių apkrovų kitoms motorolerio dalims, anksčiau ar vėliau prasidės gedimai.

„Dėl ribotuvų pašalinimų besikreipiantiems motorolerių vairuotojams visuomet siūlau apgalvoti, ar verta tai daryti. Lakstyti dideliais greičiais mopedu, neturint tam tinkamų įgūdžių, yra pavojinga, o ir tam tikros motorolerio dalys tampa pažeidžiamesnės. Žinoma, visai kitas kita, jei taip motoroleris ruošiamas specifinėms varžyboms, o ne lakstymui gatvėje ar pasirodymui prieš draugus. Bet tokiu atveju, dažniausiai būna atliekama daugiau tiuningo procedūrų – ne vien tik ribotuvai nuimami“, – pasakojo Pavelas.

Anot jo, dažniausiai yra šalinami mopedo skirtingose dujų išmetimo sistemos vietose esantys ribotuvai. Jei negailima pinigų, Pavelo teigimu, geriau tokiu atveju standartinį duslintuvą ne pjaustyti, o pakeisti jį sportiniu. Taip pat savavališkai būna šalinami karbiuratoriaus sistemoje, varijatoriuje ar retais atvejais – automatinėje sankaboje su būgnais esančios detalės, darančios įtaką variklio galiai bei mopedo greičiui.

„Geriau ne originalias motorolerio dalis „mėsinėti“, o pasirinkti variantą, kad galios ir greičio užtektų pagal poreikius. Žinoma, jaunesniems vairuotojams, variklio kubatūrą riboja KET taisyklės. Tie, kurie nori dinamiško ir greito, nepaisant mažesnio ekonomiškumo ir dažnesnio gedimų pavojaus, motorolerio turėtų orientuotis į motorolerius su dvitakčiais varikliais. Tuo tarpu vairuotojams, kurie ieško mopedo tylesniam važiavimui ir kartu ekonomiško, siūlyčiau keturių taktų motorolerius, nes jų degalų sąnaudos yra mažesnės nei dvitakčių“, – sakė pašnekovas.

Jauniausi nukenčia dažniausiai

Įprastai motorolerių vairuotojų padaromos žalos vidutiniškai siekia kelis šimtus eurų, tačiau pasitaiko ir kelis tūkstančius siekiančių, pavyzdžiui, kai šia transporto priemone yra kliudomi brangūs automobiliai.

„Sutapimas ar ne, tačiau visas kelis tūkstančius siekiančias žalas, kurias pernai užfiksavo mūsų draudimo bendrovė, padarė būtent labai jauni vairuotojai, gimę nuo 1991-ųjų iki 2000 metų. Įvykių priežastys įvairios: vairuotojas nepraleido pagrindiniu keliu važiuojančios transporto priemonės, atsitrenkė į galinę jos dalį, kliudė kitą transporto priemonę lenkdamas ar keisdamas važiavimo juostą“, – vardijo A. Žiukelis.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai šalyje žuvo 1 motorolerio vairuotojas ir 2 keleiviai, o sužeista daugiau kaip 70 motorolerių vairuotojų ir keleivių. Šalies keliuose dėl motorolerių vairuotojų kaltės įvyko 42 incidentai.

Šiemet sausio 1 dieną Lietuvoje buvo įregistruota beveik 26 tūkst. motociklų ir 11,3 tūkst. motorolerių.

Daugiausiai motorolerių šių metų pradžioje registruota Vilniaus (1,6 tūkst.) ir Kauno (1 tūkst.) apskrityse, taip pat Klaipėdos (312) bei Kėdainių (291) rajonuose. Patys nepopuliariausi jie yra Birštono savivaldybėje (21).

„Kasmet kalbama apie automobilių ir motociklų karą kelyje, tačiau tos pačios taisyklės galioja visiems – reikia gerbti vieni kitus. Vairuotojai turi būti atsargūs: stebėti veidrodėlius, neužmiršti „aklųjų zonų“ ir prisiminti, kad reikia rimtai vertinti ir „lengvesnes“ transporto priemones – motorolerius, dviračius, motociklus“, – sakė A. Žiukelis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"