TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Muitininkai ir verslininkai sutarė bendrai žaboti kontrabandą

2014 12 23 6:00
Susitarimą dėl eksporto skatinimo pasirašė "Linekos" prezidentas Tautginas Sankauskas (kairėje) ir Muitinės departamento vadovas Antanas Šipavičius.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Praėjusią savaitę Muitinės departamentas (MD) bei nacionalinė logistų ir ekspeditorių asociacija „Lineka“ pasirašė bendradarbiavimo susitarimą. „Jame kalbama apie eksporto skatinimą ir muitinės formalumų supaprastinimą”, - dienraščiui LŽ atskleidė MD generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis.

Oficialiame pranešime sakoma, kad MD ir „Linekos“ susitarimas padės abiem susitariančioms šalims efektyviau spręsti aktualius muitinės formalumų atlikimo, prekių deklaravimo, muitinio įvertinimo, muitinės administruojamų mokesčių, informacijos ir didesnės rizikos atvejų išaiškinimo bei kitus klausimus. „Taip pat susitarimu siekiama užtikrinti glaudesnį tarpusavio bendradarbiavimą kovojant su kontrabanda, sukčiavimu, užkertant kelią muitinės kompetencijai priskirtų teisės aktų pažeidimams bei sudaryti geresnes sąlygas sąžiningai dirbantiems verslininkams“, - teigiama pranešime.

MD generalinis direktorius Antanas Šipavičius dienraštį LŽ tikino, kad didžiausią naudą pajus tie vežėjai ir/ar ekspeditoriai, kurie turi įgaliotojo ekonominio operatoriaus statusą. „Toks statusas reiškia, kad įmonė prisideda prie skaidraus verslo ir jo propagavimo“, - pareigūnui antrino „Linekos“ prezidentas Tautginas Sankauskas. Anot A. Šipavičiaus, įgaliotojo ekonominio operatoriaus statusas veikia visoje Europos Sąjungoje (ES) ir tose šalyse, su kuriomis ES yra pasirašiusi susitarimus. „Egzistuoja įgaliotojo operatoriaus statusą turinčių ūkio subjektų, kuriems taikomos įvairios supaprastintos muitinės procedūros, sąrašas. Į jį įtrauktoms įmonėms suteikta teisė atlikti muitinės procedūras pačioms, nelaukiant, kol atvyks muitinės pareigūnai. Tokios bendrovės pačios krovinį įformina, pačios jį ir patikrina. Stengsimės, kad kuriant naujas transporto grandines jose tas statusas būtų irgi pripažintas ir skaidrus verslas iš to gautų naudos“, - kalbėjo MD vadovas.

Tiesa, jis ypač pažymėjo, jog gauti įgaliotojo ekonominio operatoriaus statusą yra labai sunku. „Tam, kad tą statusą gautų, bendrovė privalo pereiti daug ir įvairių procedūrų, patikrinimų. Tiktai įrodžiusi, kad yra besąlygiškai skaidri, ji gali tikėtis statuso“, - kalbėjo A. Šipavičius.

Patikrą atliks jau sandėliuose

J. Miškinis atskleidė, kad susitarimo esmė - padėti sąžiningam verslui tapti konkurencingesniam. „Sudarant sąlygas skaidrioms bendrovėms kuo greičiau atlikti muitinės procedūras ir kirsti sieną, reikia pirmiausia pažinti partnerius, suprasti jų interesus. Nėra jokios paslapties, kad šioje srityje sutampa ir muitinės, ir sąžiningo verslo interesai. Dar daugiau - muitinė užtikrinti efektyvią kontrabandos kontrolę gali tiktai glaudžiai bendradarbiaudama su verslo struktūromis. Be abejo, sąžiningas verslas mūsų iniciatyvų atžvilgiu yra nusiteikęs pozityviai, o tie subjektai, kurie užsiiminėja negerais dalykais, konkurencinėje kovoje taps dar labiau pažeidžiami“, - dėstė MD generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Pasak Muitinės informacinių sistemų centro direktoriaus pavaduotojo Vytenio Ališausko, viena efektyviausių veiklos sąžiningiems vežėjams bei ekspeditoriams palengvinimo priemonių – eksportuojamas prekes tikrinti ne muitinės postuose, bet sandėliuose. „Jau dabar dalį procesų, kurie paprastai atliekami muitinės išvežimo įstaigoje ir yra susiję su fiziniu prekių tikrinimu, atliekame ne sunkvežimiuose muitinės poste, bet tiesiog logistikos centruose“, - sakė LŽ pašnekovas.

Tiesa, J. Miškinis atkreipė dėmesį, kad susitarimas su „Lineka“ yra pasirašytas eksperimento tvarka, o supaprastinta patikros sistema bus leista naudotis tik labai mažai bendrovių. Dėl to kol kas neplanuojama, kad transporto spūsčių pasienyje mažės. Jos gali aptirpti nebent tuomet, jei patvirtinęs lūkesčius eksperimentas bus pradėtas diegti visuotinai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"