TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Mūsų šalyje nematyti „Mini“ automobiliai rinksis Zarasuose

2014 11 26 11:38
"Mini Moke" (1964-1989) paskirtis - "tarnauti" kariuomenėje. LŽ archyvo nuotrauka

Kitų metų gegužės 22-24 dienomis Zarasuose vyks tarptautinis „Mini“ automobilių suvažiavimas „International Mini Meeting“ (IMM), į kurį iš įvairių Europos vietų atriedės apie 700 „Mini“ automobilių. Tarp jų – ir itin reti, ribotu tiražu išleisti klasikiniai modeliai, kurių Lietuvoje nėra užregistruota nė vieno, pranešama oficialios "Mini" gamintojų atstovės Lietuvoje pranešime žiniasklaidai.

„Šis didžiausias pasaulyje „Mini“ mylėtojų suvažiavimas bus 56-tasis, bet Lietuvoje vyks pirmą kartą. Jis sutraukia pačių įvairiausių „Mini“ savininkus, todėl Lietuvoje išvysime tokių „Mini“ modelių, kurių šalies gatvėse dar neteko matyti, o gal net ir nežinojome, kad tokie „Mini“ automobiliai išvis būna.

Asocijuojasi su pono Byno automobiliu

Pavyzdžiui, armijai kurtas „Mini Moke“ ar „Mini Limo“ limuzinas. Daugybė išskirtinių modelių galės pamatyti ir plačioji visuomenė, nes viena iš trijų renginio dienų bus atvira visiems zarasiškiams ir miesto svečiams. Tai bus didžiausia kada nors vykusi „Mini“ šventė Lietuvoje“, – sakė vienas iš „IMM 2015“ organizatorių, „Mini People Lietuva“ klubo narys Mindaugas Lataitis.

Nors daugeliui automobilių mėgėjų klasikiniai „Mini“ visų pirma asocijuojasi su pono Byno automobiliu, „IMM 2015“ metu zarasiškiai ir miesto svečiai galės susipažinti su kur kas įmantresniais „Mini“ modeliais.

Pavyzdžiui, klasikinėmis „Mini“ versijomis „Wolseley Hornet“ ir „Riley Elf“, kurios buvo sukurtos kaip prabangūs „Mini“modeliai. Dvejų durų automobiliai buvo 3,27 m. ilgio ir svėrė atitinkamai 638 ir 618 kg (palyginimui šiuolaikinis naujausias „Mini Cooper“ yra 3,82 m. ilgio ir sveria 1085 kg). Šiuos istorinius modelius varė 848 kub. cm variklis, galintis pasiekti 25 kW (34 AG) galią. Pirmosios „Wolseley Hornet“ ir „Riley Elf“ galėjo pasiekti maksimalų 114 km/val. greitį, o vėlesnės, galingesnės – ir 124 km/valandą greitį. Šių modelių visame pasaulyje parduota po maždaug 30 tūkst. vienetų.

Prabanga už 2700 litų

„IMM 2015“ eksponatų gretas Zarasuose turėtų papuošti taip pat septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje gaminti ir prabangiaisiais laikyti „Morris Mini Traveller“ ir „Austin Mini Countryman“ universalai. Ar įsivaizduojate, kiek tuo metu kainavo šie brangieji modeliai? 623 svarus sterlingų, kuriuos pavertus šios dienos kursu išeitų apie 2700 litų. Abu automobiliai išsiskyrė tuo, kad turėjo medžio apdailos detales automobilio kėbulo išorėje, galinėje dalyje ir tuo priminė „Woodies“ stiliaus automobilius, populiarius JAV.

1969 metais dizaineris Roy Haynes, dirbęs „Ford“ koncerne, sukūrė atnaujintos, kampuotesniu priekiu pasižyminčios išvaizdos „Mini“. Jis buvo pavadintas „Mini Clubman“. Dėl dizaino sprendimų kiek nukentėjo automobilio aerodinamika, tad jis sunkiai išvystydavo maksimalų 140 km/val. greitį. Bet kuriuo atveju tai – didesnis greitis, nei leidžiama Lietuvos automagistralėse.

Be abejonės vienas neįprasčiausių „Mini“ automobilių, kurį išvysime ir Zarasuose – „Mini Moke“, gamintas 1964-1989 metais. Šis modelis buvo kuriamas kaip britų armijai skirtas lengvasis automobilis. Nors jis buvo varomas 4 ratais ir galėjo įkopti į 1:2 lygio įkalnes, dėl žemos prošvaisos ir nedidelių ratų pasirodė esąs nepraktiškas bekelėje. Vis dėlto „Mini Moke“ ilgainiui prigijo kaip plačiajai visuomenei skirtas, daug priežiūros nereikalaujantis paplūdimio automobilis, kartais vadinamas bagiu. „Mini Moke“ labiausiai paplito šiltuosiuose kraštuose – Karibų salose, Seišeliuose, Australijoje, JAV, Algarvėje (Portugalijos pietuose). Iš viso pasaulyje buvo pagaminta apie 50 tūkst. „Mini Moke“ automobilių.

"Mini" su "Honda" motoru

Dar vienas neįprastas „Mini“ modelis, kurio Lietuvos keliuose nesutinkame – praktiškas pikapas „Mini Pick-up“. Šis automobilis turėjo dvi sėdimas vietas ir didelį, tentu uždengiamą krovinių skyrių. Šis pikapas buvo 680 kg. svorio ir turėjo 27 litrų talpos degalų baką, taip pat saugos diržus, saulės skydelį ne tik vairuotojui, bet ir keleiviui, kitų privalumų.

Didžiausiame „Mini“ mylėtojų suvažiavime lankytojai turėtų išvysti ir bent dvi automobilių auksarankių sukurtas modifikacijas – neįprastai prailginą ilgiausią „Mini“, vadinamą limuzinu – „Mini Limo“, bei dar trumpesnę ir taip mažą klasikinio „Mini“ versiją – „Shortened Mini“. Tarp klasikinių modifikacijų – ir stilingasis „Mini“ kabrioletas bei itin sportiškas „Mini“ su galingais „Honda VTEC“ varikliais.

Pro akis neprasprūs ir „Mini“ pagrindu kitų gamintojų sukurti automobiliai. Pavyzdžiui, „The Midas“ arba „Mini Marcos“, kurio ribota laida buvo pradėta gaminti 1965 metais.

Be šių netradicinių automobilių modelių, „IMM 2015“ lankytojus nustebins ir įspūdingai perdažyti ar įrengti „Mini“ automobilių dizainai. "„Mini“ vairuotojai yra labai kūrybingi žmonės, pasižymintys netradiciniu mąstymu ir požiūriu. Jie beprotiškai myli savo automobilį ir džiaugiasi būdami „Mini“ bendruomenės dalimi“, - sakė M. Lataitis

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"