TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nagingas jaunimas gražina senus automobilius

2014 08 25 6:00
Asmeninio albumo nuotraukos

28-erių vilnietis baldų dizaineris Aleksandras Makarovas kasdien, sąžiningai atlikęs pareigą darbdaviui, grįžęs namo kimba į kitą darbą, kurį laiko savo aistra, pastaraisiais metais tapusia nagingų jaunuolių mada.

Prakalbinau Aleksandrą vieno sostinės daugiabučio sostinės miegamajame rajone kieme besiknebinėjantį prie 1984 metų laidos „Golf XL“. Ruošė jį techninei apžiūrai. Už automobilį kartu su draugu mokėjo per pusę 2000 litų. Atrodytų, nemažai, bet, kaip sako Aleksandras, "tikrai": mat buvęs savininkas juo važinėjęs 10 metų, vėliau daugiau laikė garaže. Buvęs savininkas automobilį gražiai prižiūrėjo, jis beveik nepažeistas rūdžių ir "nepraradęs savo savybių".

Sėkmingas pirkinys

Nelabai ką reikėjo ir keisti. Vienintelė bėda – šiek tiek parūdijusi vieta prie atsarginio rato. O, pavyzdžiui, pakaba nepakeista ir tebelaiko. Nieko nekeista ir variklyje. Teko pakeisti tik radiatorių, priekinius amortizatorius ir dar vieną kitą smulkmeną.

Vaikinai iki šiol neatsižavi pirkinio taupumu ir patogumu. Nors automobilis atrodo mažas, bet salone vietos išties daug. Mieste "senukas" sunaudoja iki 5 litrų dyzelino, tačiau tikra pasaka – detalių kainos. Pavyzdžiui, nenaudotas stovėjimo stabdžio troselis kainavo 24 litus, o naujos stabdžių spyruoklės – tik 12 litų.

Visos detalės perkamos automobilių dalių parduotuvėje originaliose pakuotėse. Pasirodo, vokiečiai, vertinantys savo gamintų automobilių ilgaamžiškumą, pasistengia, kad didelių bėdų neturėtų ir pirkėjai. Detalių galima nusipirkti ir internetinėse parduotuvėse. Svarbiausia – viskas labai pigu. O pavyzdžiui, seniems japoniškiems ar prancūziškiems automobiliams detalių tiesiog neįpirksi.

Anot Aleksandro, remontuoti ir atnaujinti „Golf“ ne tik pigu, bet ir paprasta: „Kur matyta, kad pakeisti stovėjimo stabdžio troselį būtų galima ir nesinaudojant estakada!” Kai ir dera, parduotuvėje seniems automobiliams ne viską nusipirksi, todėl labai naudinga dalyvauti visoje Lietuvoje išplitusiame markinių automobilių klubų judėjime. Ko nerasi parduotuvėje – bendraklubiai pasiūlys.

Neramios apžiūros

Tiesa, Aleksandras prisipažino, kad baiminasi dėl techninės apžiūros (TA). Ne dėl to, kad mašina būtų netvarkinga, o todėl, kad seni automobiliai tikrinami itin skrupulingai, „kabinėjamasi prie kiekvienos smulkmenos“. Anksčiau jam yra tekę nusvilti TA centre tikrinant seną „Mazda 323“. Mat kad būtų geriau aušinamas variklis, Aleksandras buvo įtaisęs antrą ventiliatorių, kurį įjungdavo salone įtaisytu mygtuku. Pasirodo - taip negalima, nes nenumatyta gamintojo. Išėmus ventiliatorių ir mygtuką, problemos dėl TA išsisėmė.

Ruošdamas apžiūrai „Golf“, kėlė nerimą prieš porą metų sugriežtinta automobilių su dyzeliniais varikliais TA patikros tvarka. Dar pernai TA centre reikėdavo tokiems automobiliams iki galo nuspausti akceleratorių, kad būtų lengviau nustatyti išmetamųjų dujų koncentraciją. Tačiau dyzeliniai varikliai maksimalių apkrovų itin nemėgsta, o naujausių modelių techninėse instrukcijose tai netgi draudžiama. Kalbama, kad ne vienas automobilis po tokių apžiūrų turėdavo keliauti tiesiai į remontą. Tiesa tai ar ne, bet tokia praktika jau nebetaikoma.

Tad sutvarkytas „Golf“ TA specialistams neužkliuvo. „Esu savotiškas fanas – mėgstu senus automobilius sutvarkyti taip, kad praeitų techninę apžiūrą““, – sako Aleksandras.

Servise per brangu

Pasak Aleksandro, vos baigęs vidurinę, šiuo pomėgiu užsikrėtė dėl didelio noro turėti savo automobilį. kiek pataupęs, už 600 litų nusipirko senutę „Mazda 323“.

"Ši greit „pavargo“, todėl buvo aišku, kad reikės arba vežti į sąvartyną, arba kažką daryti, nes remonto paslaugos akivaizdžiai per brangios – už kiekvieną menkniekį nuplėš 100–200 litų; kiekvieną kartą už remontą teks mokėti trečdalį ar penktadalį pigaus automobilio kainos. Tai man nesuprantama. Juk niekas neina kiekvieną kartą valgyti į kavinę“, – pasakojo jis.

Kadangi Aleksandras nuo vaikystės tėvui padėdavo garaže, šį tą jau mokėjo. Surizikavo ir nusipirko „donorą“ – kitą tokį pat dėvėtą automobilį. „Suskaičiavau, kad atmetus detales, kurių man reikėjo, o likusią dalį pardavus sąvartynui, „donoras“ man atsiėjo 100 litų“, – sako Aleksandras.

Su ta atgaivinta „Mazda“ jis važinėja iki šiol, bet investuoti į ją reikia dešimteriopai daugiau negu į „Golfą“. Gerai, kad nors darbas nekainuoja.

Naujieji nežavi

Žvelgdamas į prasklendžiančius prabangius kompiuterizuotus išmanius naujos kartos automobilius Aleksandras nesižavi. „Juos gali remontuoti tik specialistai, net tepalų pakeisti į servisą reikia važiuoti“, – šypsosi Aleksandras ir prisimena tuos laikus, kai norint užtikrintai jaustis kelyje, užtekdavo pasiimti „13-to dydžio raktą“, kuriuo galėdavai išspręsti visus techninius nesklandumus.

Nepatinka jam ir naujųjų automobilių modernumai. „Taip, viskas ten stabilu, minkšta, patogu, visi mazgai kompiuterio valdomi - apie nieką nereikia pačiam galvoti. Tokiu važiuojant snaudulys apima. O štai kai įsėdu į savo „Mazda“ ar „Golf“, tarsi kraujas užverda“, – šypsosi Aleksandras.

Apskritai jis nėra naujovių priešas. Jam labai patinka robotai, bet dar labiau patinka moderniai atgimstanti senovė. „Gerai, kad atsiranda vis daugiau automobilių klubų, dingsta tamsinti stiklai, o senam automobiliui sugedus, savininkai patys imasi susirasti originalių detalių ir susiremontuoti, nes antraip smegenys visai gali atbukti“, – juokiasi.

Jo nuomone, tokią veiklą galėtų bent įstatymais skatinti valstybė, nes gerai prižiūrimas senas automobilis yra gerokai saugesnis už modernų, patekusį į neprotingas rankas. „Norvegijoje visi automobiliai, kuriems sukanka 30 metų, savaime tampa retro klubo nariais, šiuo statusu naudojasi ir per automobilių patikras ir visiems dėl to gerai. Kodėl Lietuvoje negalėtų taip būti?“ – liūdna gaida pokalbį baigia senų automobilių fanas. Ir vėl ima darbo įrankius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"