TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naktiniai pasivažinėjimai saugumo nedidina

2011 10 05 0:00
Saugaus eismo specialistai įsitikinę, kad stambioji žemės ūkio technika automobilių keliais turėtų važinėti tik šviesiu paros metu.
LŽ archyvo nuotrauka

Vyriausybė sudarė žemdirbiams palankesnes sąlygas važiuoti keliais didžiagabaritėmis mašinomis tamsiu paros metu, tačiau saugaus eismo specialistai įspėja, kad dėl to gali padaugėti nelaimių.

Saugaus eismo klausimus kuruojanti Susisiekimo ministerija nusileido ūkininkų interesus ginančiai Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM). Ši pasiekė, kad būtų pakeistos esą žemdirbiams nepalankios Kelių eismo taisyklės (KET).

Be leidimų ir policijos

Pagal iki šiol galiojusias KET žemdirbiai, norėdami grįžti iš laukų tamsiu paros metu transporto priemonėmis, kurios viršija nustatytą plotį - 2,55 metro, turėjo gauti specialius leidimus, o platesnėmis kaip 3,5 metro - važiuoti tik su policijos automobilio palyda.

Tačiau nuo šiol žemdirbiams nereikės gauti specialių leidimų ir policijos palyda nebus būtina - pakaks mašinų kraštinius taškus paženklinti oranžiniais švyturėliais ir pasirūpinti, kad iš priekio tokias mašinas lydėtų automobilis įjungtu oranžiniu žybčiojančiu švyturėliu.

"Mašinų, kurių plotis daugiau kaip 3,5 metro, yra daug. Tai sėjamosios, žemės dirbimo agregatai, javų kombainai ir kitos transporto priemonės. Todėl ankstesni KET reikalavimai žemdirbiams buvo perteklinė administracinė bei finansinė našta, trukdanti darbus, kuriems atlikti svarbi kiekviena valanda. Ūkininkai dėl to tikrai skųsdavosi. Jie ne tik patirdavo finansinių nuostolių, bet ir gaišdavo laiką, kol gaudavo atitinkamus leidimus. Taigi dabar naujoji tvarka tikrai palengvins žemdirbių dalią", - LŽ tikino ŽŪM Išteklių ir kokybės politikos departamento direktoriaus pavaduotojas Juozas Žukas.

Važiuoti naktį - nesaugu

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Saugaus eismo centro vadovas Vigilijus Sadauskas neneigė, jog ankstesnė tvarka buvo neracionali. Anot jo, neteisinga, kad didelių gabaritų žemės ūkio techniką tamsiu paros metu privalėjo lydėti policijos ekipažai. Esą policija turi svarbesnių uždavinių, nei eskortuoti iš laukų grįžtančius žemdirbius.

Tačiau pašnekovas akcentavo, kad ir naujoji tvarka saugaus eismo požiūriu nėra gera. "Mano nuomone, didelių gabaritų žemės ūkio technika apskritai neturėtų važinėti keliais tamsiu paros metu, juolab naktimis. Saugaus eismo požiūriu tai išties pavojinga. Nelabai gelbės ir oranžinės spalvos švyturėliai, nes tamsoje jie gali suklaidinti kitus eismo dalyvius. Todėl norint išvengti skaudžių eismo nelaimių būtų geriausia, jei žemdirbių technika iš laukų grįžtų saulei nenusileidus", - LŽ sakė V.Sadauskas.

Avarijos su "kvapeliu"

Vieša paslaptis, kad atokiose gyvenvietėse po darbų laukuose žemės ūkio techniką vairuojantys ūkininkai nevengia sėstis prie vairo su alkoholio kvapeliu. Dėl tokio jų pomėgio įvyko ne viena tragiška nelaimė.

Vienas toks incidentas užfiksuotas praėjusį savaitgalį, kai neapšviestame kelio Ukmergė-Molėtai ruože susidūrė lengvasis automobilis ir traktorius, kurį vairavo, kaip įtariama, neblaivus vyriškis. Per eismo įvykį nukentėjo ne tik automobiliu važiavę žmonės, bet ir traktoriaus vairuotojas, jis dėl įvairių sužeidimų atsidūrė ligoninėje.

Lietuvos Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas sutiko, kad sprendimas atsisakyti lydėti naktimis iš laukų grįžtančią žemės ūkio techniką yra racionalus ir pamatuotas. Pareigūno teigimu, policija turi svarbesnių užduočių, ypač kai prasidėjo darbų ir mokslo metų sezonas.

Tačiau jis neneigė, jog dalis ūkio darbus dirbančių ir iš laukų grįžtančių vairuotojų nevengia sėstis prie vairo su kvapeliu. "Rimti ūkininkai į tokias avantiūras nesivelia, nes jei antrą kartą įkliūtų girti, jiems grėstų ne tik piniginė bauda ir vairuotojo pažymėjimo praradimas, bet ir transporto priemonės konfiskavimas. O žemės ūkio technika - ne senas golfas, ji brangiai kainuoja, todėl nuostoliai būtų pražūtingi. Praktika rodo, kad girti prie traktoriaus vairo dažniau įkliūva atsitiktinius lauko darbus dirbantys asmenys. Su jais problemų turime", - LŽ neslėpė D.Šalomskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"