TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naudotų automobilių rinką maitina emigrantai

2015 08 10 10:00
Naudotų automobilių verslininkų teigimu, vasarą į mašinų turgus užsuka daug atostogauti atvykstančių emigrantų. LŽ archyvo nuotraukos

Valstybės įmonės (VĮ) „Regitra“ duomenimis, liepą Lietuvoje pirmą kartą buvo registruotos 14 096 transporto priemones, arba net 29,7 proc. daugiau nei 2015 metų sausį. Pasak naudotų automobilių pardavėjų, šalies vidaus rinką pagyvino atostogauti vasarą sugrįžtantys emigrantai.

„Regitros“ pateikiami duomenys taip pat rodo, kad liepos mėnesį pirmą kartą šalyje įregistruota daugiausia naudotų automobilių iš visų šių metų mėnesių. Antras mėnuo pagal prekybos naudotais automobiliais intensyvumą buvo balandis. Šį mėnesį buvo įregistruotos 13 272 naudotos lengvosios transporto priemonės, arba 5,6 proc. mažiau nei liepą.

Naudotų ir pirmą kartą mūsų šalyje registruotų automobilių rinkos kilimas jau buvo regėti lyginant pirmojo ir antrojo ketvirčių duomenis. „Regitros“ duomenimis, nuo balandžio iki birželio Lietuvoje pirmą kartą buvo įregistruotos 39 835 naudotos lengvosios mašinos, arba 17,9 proc. daugiau nei sausį-kovą (32 697).

Vargas dėl euro

Reguliarias naudotų automobilių rinkos tyrimo ataskaitas visuomenei teikiantis portalas Autoplius.lt anksčiau yra teigęs, kad metų pradžios nuosmukį lėmė iškart po Naujųjų dramatiškai kilusios naudotų mašinų kainos. Esą procesas buvo nulemtas euro įvedimo. „Pardavėjai pasinaudojo valiutos keitimu ir norėdami pasipelnyti padidino kainas“, – griežtai situaciją komentavo Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.

Portalas skelbė, kad, pavyzdžiui, palyginti su pernai antruoju ketvirčiu, šiemet balandį-birželį naudotų automobilių pirkėjai vidutiniškai už vieną įsigytą mašiną mokėjo 553 eurais daugiau. Anot tos pačios ataskaitos, vidutinė naudoto automobilio kaina balandžio-birželio mėnesiais siekė 3,6 tūkst. eurų, arba buvo beveik penktadaliu (18,2 proc.) didesnė nei prieš metus.

„Tikėtina, kad ilgainiui kainos mažės, nes dėl padidėjusių kainų pastebimai mažėja prekybos apimtys“, – teigė lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.

Tačiau patys naudotų automobilių verslininkai piešia visai kitokį rinkos vaizdinį.

Abejoja tyrimais

„Prekiaujantieji naudotais automobiliais buvome susirinkę ir diskutavome, ar apskritai įmanoma apskaičiuoti vidutinę parduodamos mašinos kainą. Galbūt naujų automobilių rinkoje – taip, bet naudotų – jokiu būdu“, – „Lietuvos žinioms“ sakė pavardės nenorėjęs skelbti naudotų transporto priemonių pardavėjas, kurio įmonė prekiauja naudotomis mašinomis viename Lietuvos turguje.

Verslininko teigimu, naudotų automobilių rinkos ypatybė ta, kad kiekviena parduodama mašina yra labai specifinė. „Tarkim, vienas žmogus atvežė parduoti 2004 metų „Audi A4“ iš Vokietijos, o kitas tokios pat markės ir tų pačių metų automobilį pardavinėja jau važinėtą Lietuvoje. Jie gali būti netgi vienodos spalvos, tos pačios ridos, vienodų techninių duomenų, žodžiu, visiškai identiški, tačiau mūsų šalyje važinėta mašina vis tiek bus keliais šimtais eurų pigesnė. Ir jei tuo metu, kai tyrėjas užsuka į turgų, jis fiksuoja ką tik iš užsienio atgabentos A4 kainą, gaus vieną vidutinės kainos rezultatą, ir visai kitą – jei turguje ras Lietuvoje jau naudotą automobilį“, – kalbėjo pašnekovas.

Tokių, jo žodžiais tariant, „individualių kainos paskaičiavimo atvejų“ jis galįs priskaičiuoti tiek, kad neužtektų nei rankų, nei kojų pirštų. „Taigi apie kokią vidutinę kainą galima kalbėti? Apie kokį pardavėjų gobšumą? Mes neneigiame, kad būna atkarpų, kai kainos kyla. Bet retai atsitinka, kad kilimą lemtų euro įvedimas ar kitos išorinės priežastys. Dažniausiai kainas pakoreguoja patu rinka. Sakykim, kartais atsitinka, kai užplūsta pirkėjai ir viską griebia, kas po ranka pakliuvo. Aišku, jog atsiradus paklausai kyla ir kainos. Būna, kad netikėtai atsiranda paklausa vienam konkrečiam modeliui – tada jis irgi brangsta. Žodžiu, situacijų daugybė ir į vienos, net ir pačios tobuliausios metodikos realiai situacijai atskleisti tikrai neužtenka“, – pastebėjo naudotų automobilių prekeivis.

Emigrantų korta

Dar labiau šokiruoja Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės „Varanas“ vadovo Valentino Naujanio dienraščiui LŽ pateikta oficialiai statistikai visiškai priešinga informacija apie tai, kad naudotų mašinų pardavėjams „visi šie metai nebuvo blogi“. Pasak V. Naujanio, smagu justi ir tai, kad vasarą prekyba dar labiau įsibėgėja. O dėl įvairių interpretacijų dėl rinkos sąstingio jis irgi kaltino tikslių duomenų nebuvimą.

„Toli gražu ne visa statistika atspindima „Regitroje“, o kiti tyrėjai remiasi tik atskirų skelbimų portalų duomenimis, kuriuose duomenys nieko bendro su realybe neturi. Sakykite, kaip galima nustatyti vidutinę rinkos kainą iš skelbimų, jei vėliau sudarantys sandorius pirkėjai ir pardavėjai derasi, koreguoja kainas?“, – retoriškai klausė verslininkas.

Anot jo, praraja tarp realios prekybos ir „Regitros“ duomenų atsiranda dėl to, kad valstybės įmonė pateikia tiktai pirmą kartą įregistruotų ir ilgam Lietuvoje pasilikusių naudotų automobilių statistiką. „Betgi didelė dalis sandorių sudaroma perparduodant tas mašinas, kuriomis jau buvo važinėta Lietuvoje. Maža to, pernai įsigaliojus naujoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kurios numato griežtesnę į šalį atgabentų automobilių registravimo tvarką, tarkim, į turgų atvažiuojantys latviai išvis transporto priemonių Lietuvoje neberegistruoja. Paprasčiausiai pakrauna jas ant tralo ir gabena į Latviją. Tokie sandoriai neatspindimi jokioje statistikoje – nei „Regitros“, nei Muitinės departamento, nei kur kitur“, – sakė „Varano“ direktorius.

V. Naujanio įsitikinimu, „Regitros“ pateikiama statistika tiksliau atspindi nebent Lietuvos vidaus rinkoje vykstančius procesus.

„Bet iš sausų duomenų vargu ar galime pasakyti, kodėl liepą smarkiai pagyvėjo registravimas. To tiksliai negalėčiau įvardyti ir aš, nors tiesiogiai dirbu ir su pardavėjais, ir su pirkėjais. Galiu tik daryti prielaidą, kad vasarą į Tėvynė atostogauti grįžta emigrantai, kurie apsiperka. Galbūt pasibaigus ekonominei krizei savo garažus atnaujina ir nuolat Lietuvoje gyvenantys vairuotojai“, – svarstė verslininkas.

Mėnesių reitingas pagal pirmą kartą Lietuvoje registruotų naudotų automobilių skaičių 2015 metais

VietaMėnuoRegistracijos duomenys (vnt.)
1.Liepa14 096
2.Balandis13 586
3.Gegužė13 272
4.Birželis12 977
5.Kovas12 663
6.Vasaris10 123
7.Sausis9911

Šaltinis: VĮ „Regitra“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"