TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naują autobusų parką Vilniui žada per trejus metus

2016 04 06 13:15
100 naujų autobusų privalės būti ne senesni nei vienerių metų, juose turės būti kondicionieriai, keleivių skaičiavimo sistemos, vaizdo stebėjimo kameros, o varikliai atitiks naujausius taršos reikalavimus. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Iki 2020 metų Vilniuje gatvėmis turėti kursuoti tik nauji autobusai. Tokį tikslą keliančio mero Remigijaus Šimašiaus vadovaujama Vilniaus savivaldybė vakar paskelbė apie žingsnį to link – ieškoma privataus investuotojo, kuris jau kitąmet viešojo transporto sistemą aprūpintų 100 naujų autobusų. Tuo tikslu antradienį paskelbtas tarptautinis konkursas privačiam vežęjui parinkti.

„Vilniečiai nusipelnė švaraus, naujo ir punktualaus viešojo transporto. Šiandien paskelbtas tarptautinis konkursas vežėjui, kuris taps bendros miesto viešojo transporto sistemos dalimi. Pačius blogiausius autobusus pakeis beveik 100 naujų, o tai – trečdalis viso miesto autobusų parko! Mano tikslas, kad po trijų metų vilniečiai keliautų tik naujais autobusais“, – apie oficialiai pradėtas privataus investuotojo paieškas savo „Facebook“ paskyroje pranešė R.Šimašius.

Pageidauja kondicionierių ir vaizdo kamerų

Jau kitąmet sostinės gatvėmis turėtų riedėti beveik 100 naujų: 43 didelių triašių ir 52 vidutinės talpos, iki 60 vietų, autobusų. Tai sudaro apie trečdalį dabartinio viešojo transporto autobusų parko. Konkursas skelbiamas dviem maršrutų grupėms: pagrindinių maršrutų, aptarnaujamų didelės talpos sudvejintais autobusais ir privežamųjų maršrutų, aptarnaujamų vidutinės talpos autobusais, dažniau važinėsiantiems miesto pakraščiuose.

„Mūsų tikslas – išsirinkti geriausią kainą ir kokybę siūlančius privačius vežėjus. Tai leis atsisakyti pačių neefektyviausių, seniausių transporto priemonių ir atnaujinti parką. Privataus vežėjo Vilniuje atsiradimas padės viešajam transportui tapti modernesniam, ekologiškesniam ir patogesniam“ – pažymėjo R. Šimašius.

Vienas iš svarbiausių reikalavimų – viešojo transporto patogumas, tvarkingi ir laiku važiuojantys autobusai. Transporto priemonės negalės būti senesnės nei vienerių metų, juose turės būti kondicionieriai, keleivių skaičiavimo sistemos, vaizdo stebėjimo kameros, ekologiški, kurių variklių taršos norma ne mažesnė nei nustato „Euro 6“ reikalavimai. Didžioji dalis privežamųjų maršrutų bus užpildyta vidutinės talpos autobusais, kurių šiuo metu miestui labiausiai ir trūksta. Planuojama, kad šie autobusai kursuos miesto pakraščiuose esančiuose maršrutuose.

Bilietų kainos nekeis

Naujais žemagrindžiais (triašiais, t.y. dvigubais) autobusais bus užpildyti ir keletas didžiųjų, pagrindinių maršrutų, kursuojančių Vilniaus miesto ribose. Planuojama, kad privačių vežėjų autobusai, važiuos tais maršrutais, kuriuose ypač dideli keleivių srautai ir kuriuose trūksta triašių, talpių autobusų. Privačių vežėjų autobusai važiuos pagal iš anksto jau sudarytus eismo tvarkaraščius. Viešojo transporto tvarkaraščiai bus reguliariai peržiūrimi ir koreguojami atsižvelgiant į eismo sąlygas, keleivių srautus ir vežėjų pasiūlymus. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliks privačių vežėjų darbo kontrolę ir stebės, kaip jų vairuotojai laikosi tvarkaraščių.

„Privačių vežėjų atėjimas neturės įtakos bilietų kainai. Galios tos pačios bilietų rūšys, tame tarpe ir lengvatinių bilietų bei atsiskaitymo būdai už keliones elektronine vilniečio kortele, ir mobiliąja programėle m.Ticket. Privačių vežėjų autobusuose išliks galimybė įsigyti vienkartinius popierinius bilietus iš vairuotojų“, – tvirtino bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė.

Susidomėjo ne tik lietuviai

Pasibaigus konkursui ir pasirašius sutartį, ne vėliau kaip per 7 mėn. nuo sutarties pasirašymo dienos privatus vežėjas turės pradėti vežti keleivius numatytais maršrutais. Su konkurso nugalėtojais bus pasirašoma ilgalaikė sutartis – septyneriems metams, su galimybe ją pratęsti dar trims metams.Galimybe teikti viešojo transporto paslaugas Vilniuje domisi ne tik Lietuvos, bet ir lenkų, čekų, olandų, latvių ir Didžiosios Britanijos bendrovės.

Privačių vežėjų konkursas skelbiamas ridai – iki 7 mln. arba šeštadalio nuvažiuojamų Vilniaus viešojo transporto kilometrų per metus. Vilniaus viešasis transportas per metus iš viso nuvažiuoja virš 37 mln. kilometrų. Privatūs vežėjai dirbs bendroje bilietų sistemoje ir turės užtikrinti vykdomų maršrutų reguliarumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"