TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nauja gamykla prie Vilniaus mikroautobusais aprūpina visą Europą

2015 06 23 6:00
Iš AKT gamyklos naujas formas įgiję „Mercedes-Benz Sprinter“ ir „Volkswagen Krafter“ autobusai oficialiai tampa „Sprinter Altas“ ir „Krafter Altas“ modeliais. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Tai, ko nepadaro į masinę gamybą orientuoti didieji vokiečių gamintojai, sugeba atlikti kruopštūs auksarankiai lietuviai. Avižieniuose, Vilniaus r., veiklą oficialiai pradėjo nauja bendrovės „Altas, komercinis transportas“ (AKT) gamykla, kurioje iš pagrindų modifikuojami ir specialiems poreikiams pritaikomi vokiečių gamintojų „Volkswagen“ (VW) ir „Mercedes-Benz“ (MB) mikroautobusai.

Jei žemėlapyje pažymėtume daugiau nei dešimtmetį veiklą vykdančios lietuviškos bendrovės klientų eksporto kryptis, rodykles tektų brėžti skersai ir išilgai Europos bei artimosios Azijos. Ilgametį lietuvių įdirbį vertina ir vokiečių koncernai, kurių naujus mikroautobusus lietuviai kruopščiai perdaro pagal konkrečius klientų poreikius – modifikuoja kėbulą, važiuoklę – ir pritaiko keleivių vežimo ar greitosios medicinos pagalbos tarnybų reikmėms. Toli gražu ne kiekvienam profesionaliam modifikuotojui VW ar MB koncernai suteikia teisę į gamyklinių modelių pavadinimus įrašyti ir savąjį. AKT gamykloje naujas formas įgiję „Mercedes-Benz Sprinter“ ir „Volkswagen Krafter“ autobusai oficialiai tampa „Sprinter Altas“ ir „Krafter Altas“ modeliais.

„Darbuotojams iš pradžių kiek gaila visai naujus mikroautobusus pjaustyti. Po pirminio apdorojimo dažnai lieka tik apie pusę kėbulo, tuomet imamės tolesnių darbų“, - šmaikštavo ekskursijos po dar šviežiais dažais kvepiančias gamyklos patalpas vedliu tapęs AKT gamybos vadovas Marius Kirdeikis. 8 tūkst. kv. m patalpose, kurios naujam gyvenimui prikeltos neatpažįstamai pertvarkius senus fermų pastatus, šiuo metu dirba apie 130 įvairios kompetencijos specialistų. Jie darbuojasi prie autobusų surinkimo linijos, dažymo ceche, sėdynių bei reikalingų aksesuarų siuvimo, metalo konstrukcijų, komponentų gamybos ir surinkimo cechuose.

Kapitališkai perkonstruojant kėbulą, tenka atlikti ir naujus saugumo bandymus. AKT šią atsakingą užduotį yra patikėję Kauno r., Domeikavoje, įsikūrusios Valstybinės mašinų bandymo stoties ekspertams. M. Kirdeikio teigimu, įmonė siekia parodyti pavyzdį rinkai, todėl kai kurių testų imasi net anksčiau, nei to reikalauja įvairios ES direktyvos. Ateityje kėbulus svarstoma tikrinti ir taikant 10 g apkrovos testą, kai kėbulas specialiame stende vėtomas šešiomis skirtingomis kryptimis.

Gamybos direktoriaus Mariaus Kirdeikio vadovaujama komanda, pasitelkdama naujus pajėgumus, užsakovams dabar galės paruošti iki 30 naujų mikroautobusų per mėnesį.

Užaugo daugiau nei dvigubai

Gamybinei bazei pradėjus veikti visu pajėgumu, įmonė planuoja papildomai įdarbinti bent 30 specialistų. Nauja gamykla, į kurią įmonė investavo 3 mln. eurų, taps rimta paspirtimi Vilniaus rajonui. Ne kartą sulaukęs įmonės perspektyvomis susidomėjusių Vakarų verslininkų pasiūlymų perkelti gamybinius pajėgumus į Vakarus, AKT tokių planų atsisakė.

„Nuo praėjusių metų užaugome daugiau nei dvigubai ir manome, kad tai nėra riba. Europos šalių rinkose, kuriose labai aktyviai dirbame, mus vertina ir mumis pasitiki, todėl matome perspektyvas ateinančiais metais augti dar labiau. Galėsime patenkinti vis didėjantį užsakymų poreikį Skandinavijoje ir Vakarų Europos šalyse ir gaminti dar daugiau mažųjų autobusų bei specialiojo transporto priemonių“, – teigė bendrovės AKT generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.

Nors didžiąją dalį produkcijos šalia Vilniaus įsikūrusi įmonė eksportuoja, tačiau lemtingu lašu, galutinai įtikinusiu, kad jau laikas plėsti gamybos pajėgumus, tapo kauniečių keleivinio transporto įmonės „Kautra“ užsakymas Kauno miestui pagaminti 80 žemagrindžių keleiviams vežti pritaikytų mikroautobusų.

E. Radzevičiaus skaičiavimu, naujoji gamykla leis mikroautobusų gamybos apimtį padidinti iki 30 per mėnesį. Procesą spartina ne tik moderni gamybinė įranga, bet ir kartu su LEAN vadybos metodika taikoma „Kaizen“ darbuotojų motyvacijos sistema. Šios sistemos principas – skatinti visus organizacijos darbuotojus nuolat tobulėti ir gerinti organizacijos procesus. Dalis pačių darbuotojų pasiūlytų inovacijų, kurias tinkamiausiai būtų galima pavadinti „genialu tai, kas paprasta“, pavyzdžiui, iš medžio fanieros gaminamų mikroautobusų apdailos detalių frezavimo šablonai, jau yra įdiegta į gamybos procesą. Smulkmenos , tačiau jos smarkiai paspartina gamybos procesą.

Hibridui suvienijo jėgas

Naujausias inovatyvus AKT „kūdikis“ – hibridinis keleivinis žemagrindis autobusas. Jis itin domina žaliąjį transportą propaguojančią Norvegiją bei kitas Skandinavijos ir Vakarų Europos šalis, kurių didmiesčių centruose viena po kitos dygsta vadinamosios žaliosios zonos. Į jas degalais varomas transportas įleidžiamas tik sumokėjus nemenką mokestį arba apskritai draudžiamas.

Konstruodamas hibridą, AKT į talką pasikvietė elektros pavaros sistemas sunkvežimiams ir autobusams sėkmingai jau anksčiau įdiegusius, Kauno LEZ gamyklą turinčios bendrovės „Elinta“ specialistus. Pasak M. Kirdeikio, montuojant papildomus elektros variklius, sunkiausia yra "apgauti" automobilio elektroniką. Mat keblu prietaisus ir sistemas, tokias kaip vairo bei stabdžių stiprintuvas, kondicionerius ir pan., priversti be pertrūkio veikti išjungus vidaus degimo variklį ir įjungus papildomus elektrinius motorus.

„Kompiuteriui užfiksavus, kad vidaus degimo variklis išsijungė, pabyra perspėjimai apie klaidas. Todėl reikia įdėti nemažai pastangų, kad visos naujo hibrido sistemos būtų suderintos“, - sakė AKT gamybos direktorius.

Modifikuotas hibridinis mikroautobusas, palyginti su standartiniu vidaus degimo variklio varomu, užsakovui papildomai pabrangsta apie 30 tūkst. eurų. Bendrovė šį savo žaliąjį kūrinį pristatys spalį Belgijoje vyksiančioje specializuotoje parodoje. Jei bus pakankamai užsakovų, daugiau hibridų bus imta gaminti kitąmet.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"