TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nauja sistema - korupcijai pažaboti

2008 12 03 0:00
Specialistų teigimu, nuo šiol erdvės piktnaudžiauti ir kyšininkauti techninių apžiūrų centruose gerokai sumažės.
LŽ archyvo nuotrauka

Lapkričio pabaigoje Vilniuje išbandyti paskutiniai beveik trejus metus kurtos kompiuterizuotos transporto priemonių techninės apžiūros sistemos moduliai. Gruodžio pradžioje ši sistema pradės veikti visoje Lietuvoje.

Techninę apžiūrą vykdančias įmones vienijančios asociacijos "Transeksta" vadovų teigimu, naujosios sistemos esmė - į vieną tinklą sujungtų visų techninės apžiūros centrų, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Draudikų biuro, "Regitros" bei policijos duomenų bazės. Tai leis per trumpą laiką gauti visą informaciją apie automobilį, atvykusį į techninės apžiūros stotį, pradedant ankstesnių techninių apžiūrų istorija, automobilio techniniais duomenimis, civilinės atsakomybės draudimo poliso galiojimu (nereikės pateikti draudimo dokumentų) ir baigiant pastabomis, ar tos pačios mašinos metų metais netikrina tas pats kontrolierius.

Mažiau piktnaudžiaus.

Lapkričio pabaigoje Jonavoje ir Marijampolėje buvo išbandyti antrąjį etapą lydintys nauji techninės apžiūros linijos valdymo moduliai. Vienas svarbiausių dalykų, kurio siekiama diegiant antrojo etapo modulius į kuriamą informacinę sistemą, - subjektyvių vertinimų ir žmogaus klaidų panaikinimas. Kontrolierius į delninį kompiuterį įves patikros duomenis ir pastabas, ir šie keliaus tiesiai į centrinį kompiuterį. Ten pat pateks ir bus specialia programa apdorojami svarbiausių techninių apžiūros stočių įrenginių - stabdžių ir žibintų patikros stendų, dujų analizatoriaus - rodmenys.

"Programa bus sudaryta taip, kad transporto priemonę tikrinantis kontrolierius privalės vykdyti patikros eiliškumą ir negalės peršokti nustatytų punktų, tarkim, "nepastebėti" bei nepažymėti akivaizdžių trūkumų ir toliau tęsti patikrą. Procedūrą baigus kompiuteris pateiks galutinę išvadą, ar automobilio valstybinius numerius galima papuošti naujais techninės apžiūros lipdukais. Erdvės piktnaudžiauti ir kyšininkauti techninių apžiūrų centruose gerokai sumažės", - aiškino asociacijos direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Įkainiai nesikeis

Antrojo etapo sistemos įdiegimas užtruko šiek tiek ilgiau nei planuota, nes skirtingose apskrityse veikiančios techninės apžiūros įmonės įsigijo skirtingų gamintojų kompiuterinę programinę patikros linijos valdymo įrangą (pavyzdžiui, Vilniuje įdiegta daniška "BM Flex Ckeck", Jonavoje "USS Enterprises", o Marijampolėje - vokiška "Maha").

Nors kai kurios smulkmenos dar derinamos, asociacijos specialistai neabejoja, kad baigus šiuos darbus ir įdiegus bendrą informacinę sistemą techninės apžiūros centrų darbas taps ne tik kokybiškesnis, bet ir gerokai spartesnis.

"Tik pereinamuoju laikotarpiu informacija apie tikrinamą automobilį bus dubliuojama - kontrolierius ir pildys įprastą apžiūros formą, ir įves duomenis į kompiuterį. Vėliau šios procedūros gerokai sutrumpės, o ateityje vairuotojams net nereikės vežiotis techninės apžiūros talono - kelių patruliai šią informaciją galės patikrinti automobilio net nestabdydami", - prognozavo A.Glėbus.

Techninių apžiūrų kaina įdiegus kompiuterizuotą informacinę sistemą nesikeis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"