TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujas automobilis - kitą sezoną

2011 08 03 0:00
Baigiantis sunkmečiui automobilių pardavėjai tik pradeda pildyti sandėlius, todėl užsakyto modelio tenka laukti kelis mėnesius.
AFP/Scanpix nuotrauka

Prieš metus oficialūs naujų automobilių gamintojų atstovai parduodavo perpus mažiau technikos nei šiandien. Nors rinka dar tik atsigauna, bet pirkėjų nebetrūksta - labiau stinga pačių automobilių.

Apie naują automobilį svajojantys vairuotojai dar nepamiršo, kaip prieš porą metų, pasirodžius pirmiesiems krizės ženklams, automobilių pardavėjai ėmė siūlyti naujas mašinas su dešimtis tūkstančių litų siekiančiomis nuolaidomis. Tada buvo galima atėjus į saloną nauju automobiliu išvažiuoti tą pačią dieną.

Bet tas laikas jau praėjo, o rinkoje automobilių ėmė stigti. Dabar užsisakę automobilį vieną sezoną, jį gausite tik kitą sezoną. Taip "tikrinama" ir itin stambių pirkėjų kantrybė. LŽ žiniomis, viena didžiųjų krašto mažmeninės prekybos įmonių iki šiol laukia užsakytų automobilių, nors tiekėjas buvo pažadėjęs juos pristatyti dar balandį.

"Eilėje" - iki 5 mėnesių

Dabar gamintojų atstovai jau ima pildyti sandėlius ir nebesistengia jų iššluoti kainos nuolaidomis - šios liko tik simbolinės, o pirkėjams automobilio kartais tenka palaukti ne vieną mėnesį.

"Renault" markės automobilių atstovės "Sostena" padalinio vadovas Egidijus Gončarovas patvirtino, kad rinkoje jaučiamas gerokas pagyvėjimas. Pirkėjai ieško ne tik lengvųjų automobilių, bet ir komercinių transporto priemonių, o tokią rinkos tendenciją specialistai įvardija apie aiškų ekonomikos atsigavimo ženklą. Pašnekovas patvirtino, kad nors privačios įmonės dar nedrąsiai ieško, kuo atnaujinti automobilių parką, bet jau pasirodė pirmieji valstybinių įmonių ir įstaigų skelbiami viešųjų pirkimų konkursai, naujų automobilių įsigijo energetikos ir dujų bendrovės.

Augant paklausai ir gerokai ištuštėjus prekybininkų sandėliams, pavasarį užsakyto automobilio klientams tekdavo palaukti. Japonijoje kovą įvykęs cunamis dar labiau pristabdė automobilių gamybą. E.Gončarovas atskleidė, kad vienu metu norimo automobilio užsakovams tekdavo laukti net iki penkių mėnesių. "Kai Japonijoje įvyko žemės drebėjimas, kilęs cunamis apgadino labai svarbią įmonę, tiekiančią apie 40 proc. puslaidininkių automobilių pramonei. Dėl to buvo neįmanoma pagaminti tam tikrų modelių komponentų", - aiškino pašnekovas ir patikino, kad dabar detalių nebestinga.

Stengiasi išlaikyti laukiančiuosius

Tačiau jei pirkėjai neišsirenka modelio iš sandėlio, šiandien užsakius automobilį, jo gali tekti laukti apie 2-3 mėnesius, mat visame pasaulyje padidėjusi paklausa, o gamyklas sustingdė vasaros atostogos. Bet, pasak E.Gončarovo, tiek palaukti klientai paprastai sutinka. "2-3 mėnesius laukti yra normalu, 5 - jau nebe. Bet nebuvo kitos išeities, nes stichija paveikė daugelį gamintojų", - tvirtino jis.

BMW ir "Mini" automobilių salono "Krasta Auto" automobilių pardavimo ir rinkodaros vadovė Rasa Klimavičiūtė taip pat patvirtino, kad daliai klientų tenka norimų automobilių palaukti iki trijų mėnesių. Ilgiausiai tenka laukti neseniai pristatytų naujų modelių. Pašnekovės teigimu, pirkėjų toks ilgas laukimas paprastai neatbaido, nes kol gaminamas jų užsakytas automobilis, jie gali važinėti salono pasiūlyta kita nauja mašina. "Jeigu skiriamas automobilis tiems, kam reikia mobilumo dabar, žmonės mielai palaukia", - tvirtino ji.

Jau įsibėgėjo

"Toyota" ir "Lexus" markių automobiliais prekiaujančios įmonės "Mototoja" direktorius Edmundas Poviliauskas tvirtino, kad šiuos japoniškus automobilius užsakovai dabar gauna dar greičiau nei ekonomikos pakilimo metu. Pasak jo, dalis modelių atgabenami per 3-5 dienas, o rečiau perkami modeliai pristatomi per 2-3 savaites, nors po žemės drebėjimo Japonijoje kai kurie pirkėjų užsakytų automobilių gamybos terminai buvo pailgėję 2-2,5 mėnesio. Dalis pirkėjų suprato, kad stichijos padariniai neišvengiami, bet kiti apsisprendė nepirkti automobilių, kai pailgėjo jų pristatymo trukmė.

E.Poviliausko teigimu, naujų automobilių staiga ėmė trūkti dėl dviejų priežasčių - žemės drebėjimo Japonijoje ir prasidedančio rinkos atsigavimo. Stichija lėmė daugelio ne tik Japonijos, bet ir Europos stambiųjų gamintojų produkcijos apimtį, o tuo pat metu daugiau pajamų gaunantys verslininkai ėmė dairytis, kuo atnaujinti automobilių parką.

"Ne paslaptis, kad sunkmečiu daug 1-2 metų senumo automobilių buvo išgabenta į kitas rinkas. Lizingo bendrovės taip atsikratė iš nemokių klientų susigrąžintų mašinų. Sudėję viską kartu, gauname naujų arba nedaug naudotų automobilių stygiaus problemą rinkoje", - aiškino pašnekovas.

E.Poviliauskas taip pat patvirtino, kad pirmus rinkos atsigavimo ženklus išdavė ne individualūs pirkėjai, vis dar laukiantys geresnių laikų, o stambesnės, užsienio kapitalo įmonės, perkančios iš karto keletą transporto priemonių. "Jos pradėjo keistis savo automobilių parkus, po jų pradėjo judėti ir Lietuvos įmonės, - teigė "Mototojos" direktorius. - Pavieniai pirkėjai salonuose dažniausiai tik žvalgosi."

Nebe krizė, bet ir ne pakilimas

Rinkos tyrimų bendrovės "AutoTyrimai" duomenimis, gautais pagal Europos Sąjungos reglamentuotą metodiką išanalizavus "Regitros" pateiktus pradinius duomenis, per šių metų pirmąjį pusmetį Lietuvos naujų automobilių rinka išaugo daugiau nei du kartus. 2011 metų pirmąjį pusmetį Lietuvoje iš viso įregistruotas 7421 naujas lengvasis automobilis, t. y. 109 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2010 metais, kai buvo įregistruoti 3553 nauji automobiliai. Tačiau buvusio pakilimo rinka kol kas nepasiekė. Per pirmąjį šių metų pusmetį buvo parduota 37 proc. mažiau naujų automobilių nei per tą patį laikotarpį 2007 metais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"