TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujas požiūris, naujos galimybės

2007 03 22 0:00
Intermodalinis transportas - ateities transportas.
LŽ archyvo nuotrauka

Praėjusią savaitę pasirašyta Lietuvos intermodalinio transporto technologinės platformos sutartis. Sutartį pasirašė Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuvos nacionalinės vežėjų ir ekspeditorių asociacijos LINAVA ir LINEKA, AB "Lietuvos geležinkeliai", Susisiekimo ministerija, VšĮ "Strateginių studijų centras", Šiaulių miesto savivaldybė, VšĮ "Nova".

Susitarta, kad iki kovo pabaigos prie sutarties prisidės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto administracija, Jūrinių krovos kompanijų asociacija, Panevėžio miesto savivaldybė, Klaipėdos universitetas, Kauno savivaldybė.

Vienybės jėga

Kas ta paslaptingoji "platforma"?

Remiantis Europos transporto ekspertų atliktais tyrimais prognozuojama, kad transporto srautai Baltijos jūros regione iki 2020 metų (skaičiuojant nuo 2003 m.) padidės 47 procentais. Tikimasi, kad Baltijos jūros regiono šalių eksportas padidės 48 proc., o importas - 41 procentu.

Taigi Lietuvos ūkio subjektai, siekdami didinti savo konkurencingumą, turėtų siekti užimti platesnį tiek prekybos, tiek transportavimo paslaugų rinkos segmentą Baltijos jūros regiono erdvėje. Tačiau, atskiras Lietuvos transporto mazgas arba atskira transporto kompanija dėl globalizacijos procesų nebegali būti laikomi rimtais žaidėjais tarptautinėje transporto ir skirstymo paslaugų rinkoje. Globalizacija reikalauja daug glaudesnės ir efektyvesnės įvairių transporto rūšių ir verslo įmonių sąveikos tiek nacionalinėje plotmėje, tiek transnacionalinėje erdvėje.

Viena vertus, nors ir sunku suderinti individualius kompanijų interesus sudėtingoje transportavimo-skirstymo grandinėje (pavyzdžiui, gamintojai-keliai bei geležinkeliai-uostas-jūrų greitkeliai bei keltų linijos-kitas uostas-sausumos transporto tinklai-paskirstymo centrai ir vartotojai), tačiau esant globalizacijos procesų poveikiui, tokia grandinė būna konkurencinga ir gali efektyviai funkcionuoti tik tuo atveju, jei pavyksta šalių interesus suderinti, kitaip tariant, jei visi konkrečios transportavimo-paskirstymo grandies dalyviai iš tarpusavio bendradarbiavimo turės naudos.

Konkurencija

Vis dėlto naudą visada ribos arši konkurencija iš kitų transportavimo-skirstymo grandžių. Pavyzdžiui, transporto koridorius Klaipėda-Vilnius-Minskas (IXB) turi nuolat varžytis dėl tarptautinės prekybos srautų su kitais transporto koridoriais: Ventspilis-Ryga-Maskva; Talinas-Sankt Peterburgas, Helsinkis-Sankt Peterburgas-Maskva.

Tad šiuo projektu siekiama suvienyti Lietuvos transporto (geležinkelių, automobilių, vandens transporto, jūrų uosto), logistikos, verslo bei mokslo įmonių, įstaigų pastangas.

Pirmasis pripažinimas

Tokio, bene didžiausio šalyje konglomerato nauda akivaizdi. Kaip, beje, ir perspektyvos.

Pirmiausia Lietuvos transporto-skirstymo ūkis bus lengviau ir efektyviau integruotas į ES bendrą inovacinę ir ūkinę erdvę, skatinamas Lietuvos transporto ir logistikos ūkio konkurencingumas, bendras šalies ekonomikos augimas.

Beje, šią koncepciją labai palankiai priėmė ir jos pagrindiniams tikslams pritarė Europos intermodalinio transporto asociacijos generalinis sekretorius K.Ebelingas. Beje, čia lietuviai pasirodė esą pionieriai. Europoje iki šiol funkcionavo tik modalinės transporto technologinės platformos, apie intermodalinę tik pradedama kalbėti, todėl mūsų debiutas - itin savalaikis.

ITTP kartu su Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centro (ITLKC) koncepcija buvo pristatyta per VGTU ir Lietuvos pramoninkų konfederacijos konferenciją "Mokslas ir Verslas - Lietuvos ateičiai". Lietuvos pramoninkų konfederacijos informacinis posėdis buvo specialiai skirtas Lietuvos ITTP problemoms.

Praėjusią savaitę Antverpeno jūrų transporto valdymo institute (ITMMA) vyko ES FRAMEWORK 6 projekto PROMIT ("Inovatyvaus intermodalinio transporto skatinimas") konferencija tema: "Inovacijos ir pažangios praktikos pavyzdžiai plėtojant intermodalinį transportą Europoje". Ten pat vyko ir Europos intermodalinio transporto asociacijos Generalinės asamblėjos posėdis.

Per EIA Generalinės asamblėjos posėdį buvo pateikta informacija apie naujai įsteigtą Lietuvos intermodalinio transporto technologinę platformą. Tai sukėlė nemažą Generalinės asamblėjos dalyvių susidomėjimą, ir VGTU Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centras, kaip Lietuvos intermodalinio transporto technologines platformas administruojanti institucija, vienu balsu buvo priimtas į Europos intermodalio transporto asociaciją visateisiu nariu, o PROMIT projekto koordinatorius Marcelas Huschebeckas (Vokietija) pažadėjo iš minėto projekto lėšų paremti Lietuvos intermodalinio transporto technologinės platformos veiklą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"