Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Naujasis „Arteon“ kviečia į ringą ir saviškius

 
2017 07 06 16:35
Naujojo vokiško kupė "Volkswagen Arteon" bandymai Lietuvoje vyko vaizdingose Vilniaus krašto apylinkėse.
Naujojo vokiško kupė "Volkswagen Arteon" bandymai Lietuvoje vyko vaizdingose Vilniaus krašto apylinkėse. Vidmanto Užusienio nuotraukos

Šią savaitę Vilniuje buvo pristatytas visiškai naujas vokiško kupė modelis „Volkswagen Arteon“. Iš visko sprendžiant, „Arteon“ bent iš dalies turėtų pakeisti nepavykusį prestižinės klasės limuziną „Volkswagen Phaeton“, kurio gamyba buvo sustabdyta 2015-aisiais.

Paties koncerno „Volkswagen Group“ duomenimis, per 13 metų, kai nuo konvejerio riedėjo „Volkswagen Phaeton“, kiekvienas jo modelis gamintojui atnešė 28 tūkst. eurų nuostolio, o bendras nuostolis sudarė 2 mlrd. eurų. Vokiečių „liaudies faetonas“ (puikiai žinoma, kad „volkswagen“ lietuviškai reiškia „liaudies automobilį“ – aut.) buvo sugalvotas tam, kad mestų pirštinę 7 serijos BMW ar S klasės „Mercedes-Benz“, tačiau niekad rimtu konkurentu šiems modeliams taip ir netapo.

„Volkswagen“ koncerne yra netrukdoma konkuruoti ne tik prekiniams ženklams, bet ir importuotojams, net jei jie dirba vienoje labai kompaktiškoje teritorijoje.

Galbūt ir dėl to pristatydamas naująjį „Arteon“ gamintojas šiandien yra ypač atsargus. Apie konkurenciją su „Mercedes-Benz“ ir BMW flagmanais nėra net šnektos. Pranešimuose spaudai tik kukliai užsimenama, kad naujasis kupė „užims garbingą vietą virš „Passat““, kuris pasibaigus „Phaeton“ erai buvo laikomas „Volkswagen“ flagmanu. O dar įdomiau, kad per pristatymą gamintojo atstovai kaip galimus naujojo savo flagmano varžovus dėl vietos pasaulyje vardijo ir 3 bei 4 serijos BMW (kupė), bet ir to paties koncerno surinkinėjamus „Audi A3“, A4, A5 (kupė) modelius.

Naujojo "Volkswagen Arteon" tikslas - sužavėti labiausiai pasiturinčius viduriniosios klasės vairuotojus.
Naujojo "Volkswagen Arteon" tikslas - sužavėti labiausiai pasiturinčius viduriniosios klasės vairuotojus.

Lietuviška staigmena

„Ar šitoks elgesys nepridarys žalos pačiam koncernui“, – dienraštis „Lietuvos žinios“ klausė „Volkswagen“ ženklo vadovo Baltijos šalyse Ilgvarso Lubkos. Jo atsakymas šiek tiek šokiravo. I.Lubka atskleidė, jog šiandien „Volkswagen“ koncerne yra netrukdoma konkuruoti ne tik prekiniams ženklams, bet ir importuotojams, net jei jie dirba vienoje labai kompaktiškoje teritorijoje. Esą tokia konkurencija verčia pasitempti, dirbti išradingiau, o iš to išlošia visas koncernas.

Pristatymo metu, per kurį jo dalyviams buvo leista ir išbandyti mašinas vaizdingose Vilnijos krašto apylinkėse, renginio organizatoriai daug kalbėjo apie naujojo modelio privalumus. Tačiau šiandien nustebinti kuo nors neįprastu automobilių pasaulį yra sunku. Vis dėlto naujasis „Volkswagen Arteon“ turi keletą kozirių, iš kurių vienas – ypač svarbus. Tai – žemesnė nei konkurentų kaina.

Gamintojo atstovai ypač pabrėžė, kad Lietuvą jie pasirinko dėl to, kad iki praėjusio antradienio duomenimis 65 proc. išankstinių užsakymų naujajam „Volkswagen Arteon“ teko būtent Lietuvai. Be to, iš 74 užsakytų kupė 46 jau buvo atkeliavę į Lietuvą. Renginio organizatoriai neslėpė, jog tokia lietuvių meilė automobiliui, kurio jie dar nematė, jiems buvo nemaža staigmena.

Tai, kad kupė yra sportiška mašina, pirmiausia parodo veržlus kėbulas.
Tai, kad kupė yra sportiška mašina, pirmiausia parodo veržlus kėbulas.

Kainos galia

Kas labiausiai galėjo sužadinti mūsų pirkėjų smalsumą? Žinoma, naujosios mašinos praktiškumas. Pavyzdžiui, labiau sportiškam važiavimui pritaikytiems kupė klasės automobiliams nėra būdinga didelė erdvė ant užpakalinių sėdynių sėdintiems keleiviams. Tačiau sėdėdamas užpakalinėje „Volkswagen Arteon“ salono dalyje gali pasijusti lyg limuzine – vietos 4,9 m ilgio su 2,8 m baze tarp ašių kupė salone yra per akis.

Lietuvius traukia ne tik erdvios, bet ir galingos mašinos. Šia prasme naujasis vokiečių kupė irgi atrodo visai neblogai. Nors po jo varikliu gaudžia visai neįspūdingo darbinio tūrio (1,5 l ir 2 l benzininiai TSI bei dyzeliniai TDI ) motorai, jie yra pakankamai galingi (galios diapazonas svyruoja nuo 150 AG iki 280 AG), kad galėtų mašinų ratus įsukti iki maksimalaus nuo 220 km/h (tokį greitį sugeba pasiekti silpnesnių versijų „Arteon“) iki elektronika ribojamo 250 km/h greičio (iki tokio greičio gali įsibėgėti galingiausios „Arteon“ modifikacijos).

Naujajame „Volkswagen Arteon“ gausu ir elektroninių pagalbininkų, padedančių užtikrinti eismo saugumą. Kai kurie jų jau yra įprasti, montuojami ir žemesnės klasės mašinose. Bet dėmesio verta, tarkim, yra „Emergency Assist“ sistema, kuri vairuotojui užmigus ar sunegalavus (kai žmogus paleidžia vairą) ima automatiškai vairuoti automobilį ir privalo sustabdyti jį arčiausiai kelkraščio esančioje juostoje. Gaila, bet šios sistemos veikimo per bandymus Vilniuje nepavyko išbandyti, nes jos bandymams pateiktose mašinose esą paprasčiausiai nebuvo.

Tačiau netgi ir visa tai kažin ar galėjo lemti 74 Lietuvos vairuotojų pasirinkimą, kai jie nupirko „Volkswagen Arteon“ net jų nematę. Palyginau kainas ir buvo sunku atsikratyti įspūdžio, jog lemiamas argumentas yra būtent jos. Bent jau žodžiais nepretenduojantis būti vadinamas „prabangiu“ ar „reprezentaciniu“ naujasis „Volkswagen“ vis dėlto, akivaizdu, turi pretenzijų toks būti realybėje. Tačiau už sąlyginai mažesnę kainą nei konkurentų. Pavyzdžiui, bazinė „Arteon“ versija yra maždaug 8 tūkst. eurų pigesnė nei tokios pat versijos 4 serijos BMW kupė ir 9 tūkst. – nei kupė „Audi A5“.

Žlugus "Phaeton" projektui, "Volkswagen Aerton" užėmė buvusio vokiečių gamintojo automobilių šeimynos flagmano vietą.
Žlugus "Phaeton" projektui, "Volkswagen Aerton" užėmė buvusio vokiečių gamintojo automobilių šeimynos flagmano vietą.

Naujuoju „Volkswagen Arteon“ gali nusivilti nebent komfortišką važiavimą kelyje mėgstantys markės gerbėjai. Kupė pakaba yra sportinė, kieta, dėl to besitikintiems „plaukti“ per nelygumus automobiliu kaip limuzinu teks nusivilti. Mokantiems didelius pinigus už mašiną tas nusivylimas gali būti dvigubas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"