TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujasis „Audi R8 10V plus“ ignoruoja fizikos dėsnius

2016 08 15 6:00
Naujuoju „Audi R8 10V plus“ Rygos Bikerniekų trasoje didžiuliais greičiais galėjo važinėti net ir tie bandymų dalyviai iš Lietuvos, kurie niekuomet nėra vairavę sportinio automobilio. Vidmanto Užusienio nuotraukos

Vokietijos prabangių automobilių gamintojas „Audi“ sukūrė naujos kartos bolidą R8 10V plus, kuriuo važiuojant netgi paprastas vairuotojas gali pasijusti tikru lenktynininku. Net vienuolika dienų, nuo rugpjūčio 8-osios iki 18-osios, naujieji „Audi R8 10V plus“ buvo pristatinėjami ir Baltijos šalių rinkai.

Toks ilgas pristatymo laikotarpis gali reikšti tik viena – Estijos, Latvijos ir Lietuvos rinkas „Audi“ gamintojas laiko itin reikšmingomis, nors čia ir nėra labai daug vairuotojų, kurie sugebės įsigyti nuo 187,4 tūkst. eurų kainuojančius bolidus. Pristatymas vyko Latvijos sostinėje Rygoje, Bikerniekų žiedinėje lenktynių trasoje, kur šurmuliavo renginys „Audi Sportscar Expierence“. Organizatoriai tikino, kad į jį buvo kviesta apie 500 svečių iš trijų Baltijos šalių, kurie čia buvo mokomi sportinio važiavimo gudrybių, o po to jiems sportiniu režimu buvo leista kelis ratus praskrieti Bikerniekų trasa.

Viena diena buvo skirta ir Lietuvai. Iš mūsų šalies į Rygą išbandyti naujos laidos „Audi R8 10V plus“ atvyko apie 50 vairuotojų, tarp kurių buvo ir garsių Lietuvoje žmonių, pavyzdžiui, garsi televizijos laidų vedėja Beata Nickolson bei aktorė Kristina Savickytė-Damanskienė. Kartu su jais bolidus bandė ir mūsų šalies verslininkai, „Audi“ darbuotojai, apie automobilius rašantys žurnalistai.

Fantastika stabdant

„Audi Sportscar Expierence“ kviestiniams svečiams apmokyti ir išbandyti renginio organizatoriai pasiūlė apie 20 naujų sportinių „Audi R8 10V plus“ ir „RS“. Pastarieji yra sportiniai universalai, kuriais, prižiūrint „Audi“ instruktoriams, buvo rodoma, kaip puikiai galima valdyti galingus sportinius bolidus ekstremaliai stabdant. Vėliau šios patirties prireikė jau sukant ratus Bikerniekų žiedine trasa lenktynių tempu.

Atliekant stabdymo pratimus naudoti naujieji sportiniai universalai „Audi RS6“ ir „Audi RS7“ turi daug panašumų su R8 10V plus. Be abejo, vokiečiai visas šias mašinas kuria pirmiausia turėdami galvoje savo šalies, Vokietijos, vairuotojus, kurie didelę dalį savo gyvenimo įveikdami didelius atstumus praleidžia autobanuose, kur greitis ribojamas tik tam tikromis valandomis, arba išvis neribojamas.

Sportinis bolidas R8 10V plus labiau tinka žmonėms, neturintiems šeimos, nes mašina yra dvivietė. Tuo tarpu tik truputį mažiau galios turintis universalas gali vežti šeimą ir jos mantą. Galima spėti, kad galingi „Audi RS6“ ir „Audi RS7“ labai sutrumpina vokiečių laiką ilgose kelionėse autobanais, o važiavimo patogumas prabangiomis mašinomis nuo to nė kiek nenukenčia.

RS6, RS7 ir R8 10V plus boliduose yra montuojami keraminiai stabžių diskai, kurie net stabdant didžiuliu greičiu neįkaista iki pavojingos, avarija gresiančios ribos. Bolidus taip pat vienija vienodos mašinų elektroninės stabilizavimo, įskaitant ir antiblokavimo sistemą ABS, sistemos.

Ir jos veikia nepriekaištingai. Mokymo metu reikėjo su „Audi RS6“ ir „Audi RS7“ įsibėgėti iki įmanomo didžiausio greičio, kurį galima pasiekti labai trumpoje, galbūt vos apie 100 metrų, atkarpoje, ir po to, įvažiavus į kilnojamais stulpeliais pažymėtą koridorių su posūkiu į kairę, staigiai stabdyti ir įveikti posūkį nenukėlus kojos nuo stabdžio paminos.

Keliuose bandymuose „Lietuvos žinių“ žurnalistui pavyko įsibėgėti iki maždaug 90 km/h, tad staigus stabdymas buvo išties ekstremalus. Jei tai būtų paprasta mašina, perkrova ją mažų mažiausiai galėjo paversti nestabilia, tada apvirsti – juokų reikalas. Bet tokia grėsmė yra maksimaliai eliminuota naujuosiuose „Audi RS6“ ir „Audi RS7“. Elektronika, tiksliau – ABS, laikant iki galo nuspaudus stabdžio pedalą, leido bolidus saugiai nuvairuoti ten, kur vedė koridoriaus posūkis. Vėliau įgytą naują patyrimą jau buvo lengva naudoti važiuojant Bikerniekų trasa lenktynių režimu – ir jos prireikė ne tik staigiuose žiedo posūkiuose, bet ir, pavyzdžiui, norint išvengti susidūrimo su priekyje lekiančiu ir staigiai stabdančiu bolidu.

R8 10V plus: pamynęs fizikos dėsnius

Dar du mokymų etapai vyko jau su „Audi R8 10V plus“ bolidais. Jais buvo įveikta Bikerniekų trasa per visą jos ilgį, keliais ratais ir lenktyniniu režimu. Visi bandymai patvirtino – naujasis R8 10V plus iš tiesų yra tokio technologinio lygio, kad iš tikrųjų lengvai gali lengvai pasijusti lenktynininku netgi niekuomet nevažiavęs lenktynių trasa. Tiesa, tam geriau turėti bent kelerių metų nuolatinio vairavimo paprastais keliais stažą, o vairavimo broką užglaisto tobulos bolido elektroninės stabilumo programos, puikiai subalansuota pakaba, kiti R8 10V plus kaip sportinės mašinos techniniai privalumai.

Apie naują vokišką superautomobilį daug pasako vien faktas, kad naujasis „Audi R8 10V plus“ turi bendrą platformą su legendinės itališkos sportinės markės „Lamborghini“ vienu naujesniu modeliu „Huracan“. Vokiško bolido ratus varo 5,2 l ir 610 AG V10 motoras. Naujasis „Audi R8 10V plus“ turi visų varančiųjų ratų sistemą „quattro“ ir iki 100 km/h gali įsibėgėti vos per 3,2 sekundės. Maksimalus superautomobilio greitis – 330 km/h. Beje, „quattro“ važiuojant suteikia bolidui papildomo stabilumo.

Trasoje „Audi R8 10V plus“ išdarinėjo stebuklus. Jam, sakytumei, neegzistuoja fizikos dėsniai. Kažką panašaus jutau tik daugiau nei prieš dešimt metų bandydamas šalia Nicos (Prancūzija) esančioje privačioje „Formulės 1“ savininko Bernio Ecclestonės žiedinėje lenktynių trasoje sportinį „Ford Fiesta RRC“ bolidą. Tačiau jame nebuvo net užuominos į komfortą, pavaras pusiau automatinėje dėžėje irgi teko perjunginėti tiktai rankiniu būdu, stumdant pavarų svirtelę pirmyn-atgal. O naujoje „Audi R8 10V plus“ yra visi prabangiam automobiliui būdingi atributai – nuo temperatūros salone kontrolės prietaisų iki navigacijos ir kitos pačios pažangiausios elektroninės įrangos valdymo sistemos.

Visos firminiame „Audi virtual cokpit“ prietaisų skyde esančios rodmenų skalės – skaitmeninės. Visos svarbiausios automobilio valdymo priemonės, kaip įprasta galinguose sportiniuose automobiliuose, turi atitinkamus mygtukų dublikatus, išdėstytus daugiafunkcinio vairaračio apačioje.

Variklio judesį valdo naujoviškos konstrukcijos „S tronic“ 7 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri turi ir pusiau automatinį pavarų perjungimo režimą. Tačiau, pats tuo įsitikinau, patogiausia lenktynių trasa važiuoti naudojantis sportiniu automatiniu perjungimo režimu.

Bikerniekų trasos su daugybe posūkių ilgis – apie du kilometrai. Važiuoti didžiausiu įmanomu greičiu čia galima vos dviejose kelių šimtų metrų atkarpose. Tačiau ir jose pavyko įsibėgėti iki 189 km/h, lyg būčiau važiavęs „Ford Focus RRC“. Tiesa, vėliau instruktoriai pademonstravo, kad su naująją „Audi R8 10V plus“ pačioje ilgiausioje Bikerniekų trasos vietoje galima pralėkti ir 206 km/h greičiu. Bet ir 17 km/h mažesnio greičio užtenka, kad trasoje pasijustum lenktynininku.

Bet labiausiai pribloškė tai, kaip stabiliai vokiečių bolidas įveikė net patį staigiausią, maždaug 90 laipsnių Bikerniekų trasos posūkį. Įveikiau jį didžiuliu 90 km/h greičiu, o „Audi R8 10V plus“ net neslystelėjo, tarytum fizikos dėsniai bolidui neegzistuotų.

Gaila, kad Lietuva – ne Vokietija, ir panaudoti neišsemiamas bolido galimybes galima nebent žiedinėje trasoje „Nemuno žiedas“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"