Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Naujasis „Peugeot 3008“ – lyg iš kosmoso

 
2016 11 29 6:00
Išsukti naujuoju krosoveriu "Peugeot 3008" į bekelę nėra sunku, nes jo prošvaisa kaip sunkiojo visureigio ir siekia 22 centimetrus. Vidmanto Užusienio (LŽ) nuotraukos

Praėjusiame šimtmetyje buvo populiaru manyti, kad Žemės gyventojų naudojama technika yra labai netobula, o tą, su kuria galima skrosti Visatą, neva gali turėti tik ateiviai. Atrodo, prasidėjus išmaniųjų technologijų proveržiui pasaulio nuomonė keičiasi ir dabar jau niekas nesišypsotų aparatu lyg iš kosmoso pavadinus, tarkim, kad ir antros laidos kompaktinį miesto krosoverį „Peugeot 3008“.

Naujojo „Peugeot 3008“ gamintojai neslepia, kad jų svarbiausias tikslas – mesti iššūkį vienam kompaktinių krosoverių klasės (SUV) karalių vokiškam „Volkswagen Tiguan“. Prieš kelis mėnesius bandžiau naujausią šio automobilio versiją. Lyginti du bandytus automobilius yra sunku ar netgi tiesiog nekorektiška, nes vokišką krosoverį varė galingesnis 2 l, o prancūzišką – 1,6 l motoras. Galiu pasakyti tik tiek, kad galingesnė vokiška mašina prancūzišką lenkia dinamika ir nežymiai – erdve, tačiau vairavimo patogumu, dizainu daugeliu atvejų yra pranašesnis „Peugeot 3008“. Akivaizdu, jog kurdami krosoverį prancūzų inžinieriai stengėsi iš paskutiniųjų, ir jų pastangos tikriausiai atsipirks.

Užpakaliniai LED žibintai išdėstyti taip, kad primintų liūto - "Peugeot" simbolio - įbrėžimą nagais.

Išmanumo privalumai

Bandžiau antros laidos „Peugeot 3008“ modelį, kurio ratus suka 1,6 l ir 165 AG benzininis variklis. Su tokiu iki 100 km/h krosoveris sugeba įsibėgėti per 9,9 sek. ir važiuoti didžiausiu 206 km/h greičiu. Tuo pat metu maksimalus 206 Nm sukimo momentas užtikrina, kad automobilis akimirksniu reaguotų į vairuotojo komandas. Tai ypač patogu, sakykime, lenkiant kitus automobilius, kai smagiau paspaudus greičio paminą variklis nešvaisto laiko atsakomajai reakcijai, o žaibo greičiu šauna į priekį.

Apskritai važiuodamas naujuoju „Peugeot 3008“ jautiesi puikiai – SUV pakaba ir vairo sistema subalansuotos taip, kad ir skriedamas žvyrkeliu salone nejauti nei erzinančio kratymo, nei triukšmo, o prastą kelią pakaba tiesiog „sugeria“, taip suteikdama progą važiuoti greitai ir azartiškai.

Mašina taupi – jos gamintojas deklaruoja, kad 100 kilometrų kelio nuvažiuoti užtenka vidutiniškai 6 l benzino. Realios sąnaudos kiek didesnės, tačiau nedaug. Antros laidos „Peugeot 3008“ ne itin taupiu režimu įveikus 300 km aiškėjo, jog vidutiniškai mašina degino 6,8 l/100 kilometrų.

Kaip ir naujuoju „Volkswagen Tiguan“, taip ir ką tik į Lietuvą atkeliavusiu prancūzišku krosoveriu skrieti didžiausiu leistinu greičiu yra gana saugu. Naujasis „Peugeot 3008“ tiesiog kimšte prikimštas elektroninių pagalbinių sistemų, kurios ir didina važiavimo saugumą. Jau tampa senamadiška kalbėti apie tai, kad, sakykime, šiuolaikinėje mašinoje yra montuojamos stabdžių antiblokavimo (ABS) ar stabilumo kelyje (ESP) palaikymo sistemos. Tačiau bandytas antros laidos prancūzų kompaktinis krosoveris turi ir įrangą, kuria dar visai neseniai galėdavo didžiuotis prabangių automobilių savininkai. Tai išmaniosios elektroninės programos, kurios palaiko pastovų automobilio greitį, atlieka stabdymo funkciją, atpažįsta kelio ženklus, įspėja apie nukrypimą nuo savo eismo juostos ir vairuotojo nuovargį, automatiniu būdu pastato mašiną, perspėja apie susidūrimo su kita transporto priemone pavojų, aktyviai stebi vadinamąsias nematomas kelio zonas.

Visais keturiais ratais varomas "Peugeot 3008" net ir blogu oru lengvai įveikia lietuviškas kalvas ir kalnelius.

Sąsajos su kosmosu – dėl dizaino

Aišku, toks „ūkis“ reikalauja išmanaus valdymo. Jo centras yra krosoverio „Peugeot 3008“ salone. Kurdami jį prancūzų dizaineriai pasidarbavo kaip reikiant. Akį iškart patraukia firminis labai mažo diametro vairaratis su plokščia viršutine ir apatine dalimis, taip pat – prietaisų skydelio viduryje esantys tarytum pianino klavišai jungikliai, kurie primena praeito šimtmečio viduryje populiaraus radijo imtuvo VEF jungiklius. Panašiais antros laidos prancūzų krosoveryje įjungiamos įvairios elektroninės programos.

Modernumą „Peugeot 3008“ viduje pabrėžia 8 colių jutiklinis ekranas, įprasto prietaisų skydelio vietoje esantis 12,3 colio įstrižainės spalvotas ekranas su penkiomis skirtingo atvaizdavimo parinktimis, LED apšvietimas, efektingas ir šiuolaikiškas salono dizainas, galimybė pasirinkti vieną iš trijų patinkamų kvapų. Sėdi tokiame salone ir jauti, kad dar neseniai galėjai pasijusti lyg kosminiame laive. Prancūziškas krosoveris ir iš išorės atrodo stebėtinai vientisų formų. Net ir smailūs kėbulo išlinkimai darniai susilieja su ne tokiomis agresyviomis linijomis, sudarydami elegancijos ir galios įspūdį. Tiktai laikas parodys, ar viso to užteks siekiant aplenkti vokišką „Volkswagen Tiguan“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"