TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujasis „Renault Kadjar“: pasmerktas sėkmei

2015 09 16 6:00
Naujasis visureigis "Renault Kadjar" pirmiausia turėtų traukti jaunų šeimų dėmesį. Vidmanto Užusienio nuotraukos

Kurdami naująjį SUV klasės miesto visureigį „Kadjar“ prancūzų konstruktoriai daug galvos nesuko – paprasčiausiai patobulino populiarųjį aljanso „Renault-Nissan“ automobilį „Quashqai“.

2007 metais rinkoje pasirodžiusių „Nissan Quashqai“ populiarumas – neįtikimas, nors prieš pradedant juos gaminti buvo ketinama parduoti maždaug po 100 tūkst. automobilių kasmet. Dabar gamintojas gali nesigėdydamas sakyti laimėjęs aukso puodą: per septynerius metus šių visureigių nupirkta (įskaitant ir 7 vietų „Qashqai+2“) daugiau kaip 2 milijonai! Dėl to kurdami naująjį „Renault“ SUV prancūzų konstruktoriai didelio pasirinkimo neturėjo. Žinoma, jie galėjo pabandyti sukonstruoti ką nors savito, nepanašaus į japoniškąjį „Nissan“. Tačiau kam išradinėti dviratį, jeigu jis jau išrastas? Todėl šių metų vasarą į Lietuvą atkeliavęs naujasis „Renault Kadjar“ ir vadinamas sėkmei pasmerkto „Nissan Quashqai“ įpėdiniu. Smagu, kad ne klonu.

Prancūzų visureigio pranašumai

Bandžiau „Kadjar“, kurio ratus suka 1,5 l ir 110 AG turbodyzelinis variklis. Nesunku pastebėti, kad naujausios laidos „Nissan Quashqai“ ir „Kadjar“ turi bendrų bruožų, bet iš išorės nėra panašūs kaip broliai dvyniai. Tiesa, abu pavadinti egzotiškais Azijos klajoklių vardais. Tačiau originalūs siekiantys išlikti prancūzai aiškina, neva iš tikrųjų „Kadjar“ yra sudurtinis žodis, kurio pirmoji dalis reiškia „quad“ (taip Prancūzijoje dažnai apibūdinama keturratė bekelės technika), o antroji – vikrumą. Esą paralelės su Šiaurės Irane gyvenančia kadžarų gentimi tėra atsitiktinumas.

„Renault Kadjar“ kūrėjai maloniai pažers ir kitų įrodymų, kuo jų automobilis skiriasi nuo garsiojo prototipo „Quashqai“. Tarkime, prancūziško visureigio yra 1,2 centimetro (20 cm ir 18,8 cm) didesnė prošvaisa, dėl to jis pravažesnis riedant bekele. „Kadjar" taip pat šiek tiek ilgesnis (4,45 m) už "Quashqai", tad ir jo bagažinės talpa siekia ne 430, o 472 litrus.

"Renaul Kadjar", varomas 1,5 l ir 110 AG dyzelinio variklio, gali važiuoti maksimaliu 182 km/h greičiu.

Pritrūko didelių daiktadėžių

„Renaul Kadjar“ gali pasigirti ir pažangesnėmis technologijomis, pavyzdžiui, antros laidos „R-Link 2“ sistema, debiutavusia naujajame „Espace“ vienatūryje. Jutikliniame ekrane kaip planšetiniame kompiuteryje galima suasmeninti dažniausiai naudojamus pagrindinius puslapius, piršto paspaudimu pakeisti piktogramų vietą, stumdyti ir padidinti vaizdą, konfigūruoti visas pagalbines vairavimo sistemas, naudotis navigacija ir valdyti multimedijos įrenginius, o puslapius sklaidyti braukiant pirštu per ekraną.

Vis dėlto esu iš tų vairuotojų, kuriuos domina žemiškesni dalykai. Tarkime, ar mašina yra dinamiška, gerai valdoma, stabili kelyje, saugi ir taupi. Bandytam modeliui dėl visų paminėtų dalykų neturėjau nė mažiausių priekaištų. Kita vertus, taip ir nepavyko „išspausti“ techninėje „Renault Kadjar“ specifikacijoje nurodytų vidutinių dyzelino sąnaudų, kurios turėtų būti pritrenkiamai mažos – 3,8 litro 100 km kelio. Po visureigio bandymo kompiuterio ekranas rodė, kad iš tiesų mašina šimtui kilometrų nuvažiuoti sudegino vidutiniškai 5,6 litro degalų.

Dar vienas mažytis „Renault Kadjar“ trūkumas – šoninėse vairuotojo ir keleivio durelėse nėra didesnių daiktadėžių, kuriose tilptų bent pusantro litro butelis mineralinio vandens. Karštą vasarą, kokia Lietuvą svilino šiemet, tai ne taip jau ir nereikšminga.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"