Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Naujasis „Volvo XC90“ aplinką stebės "akimi" ant stogo

 
Visureigis "Volvo XC90" į Lietuvą atkeliaus jau rudenį. 
Visureigis "Volvo XC90" į Lietuvą atkeliaus jau rudenį.  Gamintojo nuotrauka

Naujasis švedų visureigis yra sukurtas įvertinus automobilių pirkėjų lūkesčius, o jame įdiegti patys pažangiausi technologiniai sprendimai pirmiausia vairuotojams palengvins sudėtingą automobilio parkavimo procesą mieste ir manevravimą ankštose mašinų stovėjimo aikštelėse. Ekspertų nuomone, tai ypač svarbu dailiosios lyties atstovėms.

Kaip teigiama "Volvo" pranešime žiniasklaidai, naujajame "Volvo XC 90" bus įdiegta daug šiuo metu pačių pažangiausių technologijų.

Visaapimantis vaizdas

Iš jų bene labiausiai išsiskiria „Park Assist Pilot“ sistema, kuri parkuojant visureigį vairuotojui suteiks galimybę matyti vaizdą aplink automobilį iš viršaus. Tai ypač patogu važiuojant atbuline eiga ir parkuojantis, mat skaitmeninis vaizdas bus matomas 360 laipsnių kampu. "Volvo" šiai sistemai skyrė net atskirą pranešimą žiniasklaidai.

„Keletas mokslinių institutų atliktų tyrimų atskleidė, kad iki dviejų trečdalių vairuotojų jaučiasi nejaukiai, kai automobilį reikia statyti ankštoje vietoje. Papildomos parinktys, pvz., pažangi „Park Assist Pilot“ sistema ir vaizdo iš viršaus ekranas, paverčia šias potencialiai įtemptas situacijas tiesiog patogiu, tiksliu ir saugiu manevravimu“, – pranešime cituojamas dr. Peteris Mertensas, „Volvo Car Group“ tyrimų ir plėtros skyriaus viceprezidentas.

Anot pranešimo, "dar labiau ištobulinta „Park Assist Pilot“ funkcija palengvins tiek lygiagretų kitiems automobiliams, tiek įstrižą stovėjimo aikštelėje automobilio parkavimą ne tik visaapimančiu vaizdu, bet ir prireikus perimdama ir valdydama vairą bei greitį, kol vairuotojo dėmesys nukreiptas į perjunginėjamas pavaras".

Kaip sistema veikia?

Automobilio manevravimas yra paremtas informacija, gaunama iš dvylikos ultragarsinių jutiklių, išdėstytų aplink visą automobilį. Kai vairuotojas aktyvuoja „Park Assist Pilot“ norėdamas lygiagrečiai pastatyti automobilį, jutikliai pradeda skenuoti automobilio šoną ieškodami laisvos statymo vietos. Kai išmatavus mažiausia 1,2 karto už automobilio ilgį didesnę sritį tokia vieta aptinkama, vairuotojas perspėjamas garso signalu ir pranešimu prietaisų skydelyje. Kai automobilis statomas statmenai ar įstrižai, statymo vietos plotis turi būti vienu metru platesnis už paties automobilio plotį.

Tuomet, kol automobilis pastatomas, vairuotojui ekrane palaipsniui pateikiami tekstiniai nurodymai ir animacijos prietaisų skydelyje.

"Akis" ant stogo

Matyti vaizdą nuo automobilio stogo padės „360° Surround View“ funkcija. Ji veikia naudojant keturias paslėptas kameras su išgaubtais lęšiais: viena sumontuota priekyje, po vieną – kiekviename šoniniame veidrodėlyje, ir viena – virš galinio automobilio registracijos numerio.

Naudodamas „360° Surround View“ funkciją vairuotojas gali matyti visus aplink automobilį esančius vaizdus: iš priekio, galo ir šonų.

„360° Surround View“ funkcija yra itin naudinga situacijose, kai vairuotojas nemato tiesioginio vaizdo, pavyzdžiui, išvažiuojant iš siauro įvažiavimo, kai šonuose yra kliūčių, arba kai reikia įjungti atbulinę pavarą judant su priekaba ar priekaba nameliu, – teigia P. Mertensas. - „360° Surround View“ taip pat yra nepakeičiama pagalbininkė statant automobilį tuo atveju, kai, tarkime, norite įsitikinti, kad nė viena automobilio dalis neišlenda už statymo vietos ribų".

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"