TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nauji elektromobiliai ir kompaktai nelaukiami prie Baltijos

2016 02 15 15:11
Pernai estai beveik nustojo pirkti elektromobilius "Nissan Leaf".  LŽ archyvo nuotrauka

Tarp dešimties 2015 metų didžiausią neigiamą pardavimo pokytį Baltijos šalyse fiksavusių naujų automobilių modelių visi priklauso skirtingoms markėms. Lietuvoje blogiausiųjų dešimtukuose atsidūrė po du „Fiat“ ir „Suzuki“, Latvijoje – du „Volkswagen“, Estijoje – du „Nissan“ modeliai.

Pernai, palyginti su 2014 metais, Baltijos šalyse labiausiai (97,1 proc.) krito kompaktinio sedano „Chevrolet Cruz“ registravimas. Bet turint omenyje, kad ši Amerikos kompanija nustojo pardavinėti savo naujas mašinas Europoje, tarp jų – Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje, toks rezultatas yra logiškas. „Chevrolet Cruz“ modelis minimas tik tarp dešimties blogiausiai registruotų automobilių Lietuvoje. 2015 metais mūsų šalyje buvo įregistruoti du amerikietiški kompaktiniai sedanai, arba 71,4 proc. mažiau nei prieš dvejus metus, tad „Chevrolet Cruz“ pasidalijo 10–11 vietas su „Mercedes-Benz GLK“. Tai rodo tyrimų bendrovės „DataCenter“ pateikti duomenys .

Elektromobilizacijos fiasko Estijoje

Analizuojant bendrą Baltijos šalių ir kiekvienos jų statistiką atskirai, akį rėžia tai, kad blogiausiai registruotų modelių dešimtukuose yra daug mažų ir kompaktinių automobilių, taip pat – elektromobilių.

Tarp tų mašinų, kurios pernai labiausiai prarado Baltijos šalių vairuotojų pasitikėjimą, ketvirtoje vietoje atsidūrė japoniška elektra varoma mašina „Nissan Leaf“ (-90 proc.), šeštoje – „Renault Zoe“ (-85,7 proc.) ir devintoje – amerikietiška „Opel Ampera“ (-83,2 proc.). Bendrai Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje 2015 metais buvo nupirkta labai nedaug šių automobilių: 21 – „Leaf“, 2 – „Zoe“ ir 1 – „Ampera“.

Labiausiai nuo elektromobilių gręžėsi estai. Tarp dešimties Estijoje didžiausią neigiamą registravimo pokytį pernai fiksavusių naujų automobilių yra ir „Opel Ampera“ (dalijosi 6–7 vietas su „Fiat Punto“ ir „Nissan Patfinder“), ir populiariausias pasaulyje elektromobilis „Nissan Leaf“. Palyginti su 2014 metais, pernai jo registravimo kritimas Estijoje siekė net 94,6 proc., tai buvo antras blogiausias rezultatas po „Suzuki Grand Vitara“ (-95,2 proc.).

Lietuvoje ir Latvijoje blogiausių praėjusių lengvųjų transporto priemonių dešimtukuose elektromobilių nėra. Blogus naujų elektromobilių registravimo rezultatus Baltijos rinkoje beveik nulėmė estai.

Gali būti, kad blogas praėjusių metų elektromobilių registravimo rezultatas Estijoje savitai atspindi padėtį rinkoje, kai po didelės euforijos ateina blaivymosi metas. 2009–2013 metais Estija skyrė milžiniškas lėšas savo šalies elektromobilizacijai, pastatė įkrovimo stotelių tinklą, kompensavo pusę elektromobilių kainos juos įsigyjantiems piliečiams. Visas pasaulis gyrė Estiją kaip vieną pažangiausių pasaulio valstybių, kuri šalies transportą energingai perorientuoja prie ekologiškų energijos šaltinių. Tačiau nelikus paramos, atrodo, subliuško ir graži greitos elektromobilizacijos vizija.

Nevykėliai „mažyliai“ ir „kompaktai“

Esant blogai geopolitinei situacijai aplink regioną, racionalu būtų galvoti, kad praėjusiais metais labiausiai turėjo mažėti prabangių, reprezentacinių ir išskirtinių lengvųjų transporto priemonių registravimas. Iš dalies toks procesas vyko Estijoje. Tuo pat metu Latvijoje ir Lietuvoje brangios mašinos buvo tiesiog graibstomos, o labiausiai traukėsi tradiciniais degalais varomų mažų ir kompaktinių lengvųjų transporto priemonių rinka.

Bendrame dešimties blogiausiai registruotų modelių Baltijos šalyse sąraše tarp mažiausių ir kiek didesnių vadinamųjų golfo klasės lengvųjų mašinų randame keturis modelius („Chevrolet Cruz“, „Fiat Panda“, „Peugeot 301“ ir „Suzuki Gran Vitara“). Iš brangesnių modelių – sportinį „Toyota GT86“ ir prabangų kupė „Audi A5“, taip pat – pikapą „Dodge Durango“.

Lietuvoje blogiausiais 2015 metais registruotų dešimties naujų automobilių sąraše – net 8 modeliai („Fiat Panda“, „Suzuki SX4“, „Volkswagen Beetle“, „Suzuki Swift“, „Opel Adam“, „Citroen C3“, „Seat Toledo“ ir „Chevrolet Cruz“), kurie priskiriami mažųjų ir kompaktinių automobilių klasei. Likusieji du modeliai („Ford S-MAX“ ir „Mercedes-Benz GLK“) yra atitinkamai didelis vienatūris ir prestižinis visureigis.

Latvijos 2015 metų kritimų dešimtuke – 5 mašinos („Volkswagen up!“, „Volkswagen Beetle“, „Mini Coupe“, „Škoda Citigo“ ir „Audi A3“), priklauso mažiesiems ir kompaktiniams modeliams. Sąraše dar yra išskirtinis visureigis („Porsche Cayman“), prabangus sedanas („Volkswagen Phaeton“), 2 vienatūriai („Nissan NV200“ ir „Peugeot 5008“) ir vidutinės klasės mašina („Peugeot 508“).

Estijoje pernai tarp didžiausią neigiamą registravimo pokytį fiksavusių dešimties naujų lengvųjų automobilių mažųjų ir kompaktinių klasei priklauso 3 („Suzuki Gran Vitara“, „Fiat Punto“ ir „Peugeot 301“), bet yra daugiau elektromobilių ir brangių mašinų. Tarp jų – du brangūs sunkieji visureigiai („Nissan Patfinder“ ir G klasės „Mercedes-Benz“), taip pat – itin prabangus sedanas „Lexus GS“.

Trijose Baltijos šalyse didžiausią neigiamą registravimo pokytį 2015 metais fiksavusių naujų transporto priemonių modelių dešimtukas

VietaModelisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Chevrolet Cruz“2 (69)**–97,1
2.„Toyota GT86“1(14)–92,9
3.„Dodge Durango“1(13)–92,3
4.„Nissan Leaf“21(210)–90
5.„Fiat Panda“10(115)–91,3
6.„Renault Zoe“21(14)–85,7
7.„Peugeot 301“4(31)–87,1
8–9.„Audi A5“1(6)–83,3
8–9.„Opel Ampera“1(6)–83,3
10.„Suzuki Grand Vitara“8(45)–82,2

*Palyginti su 2014 metais.

**2014 metų registravimo rezultatas.

Lietuvoje didžiausią neigiamą registravimo pokytį 2015 metais fiksavusių naujų transporto priemonių modelių dešimtukas

VietaModelisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Fiat Panda“1(81)**–98,8
2.„Suzuki SX4“8(91)–91,2
3.„Volkswagen Beetle“1(9)–88,9
4–5.„Suzuki Swift“1(7)–85,7
4–5.„Opel Adam“1(7)–85,7
6.„Citroen C3“2(11)–81,8
7.„Seat Toledo“1(5)–80
8.„“Ford S_MAX“6(23)–73,9
9–10.„Mercedes-Benz GLK“4(14)–71,4
9–10.„Chevrolet Cruz“2(7)–71,4

*Palyginti su 2014 metais.

**2014 metų registravimo rezultatas.

Latvijoje didžiausią neigiamą registravimo pokytį 2015 metais fiksavusių naujų transporto priemonių modelių dešimtukas

VietaModelisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
9.„Volkswagen up!“5(163)**–96,9
10.„Volkswagen Beetle“1(9)–88,9
11.„Peugeot 5008“12(75)–84
12.„Mini Coupe“1(6)–83,3
13.„Škoda Citigo“1(4)–75
14.„Peugeot 508“29(113)–74,3
15.„Audi A3“2(75)–73,3
16.„Nissan NV200“6(18)–66,8
9–10.„Porsche Cayman“1(3)–66,7
9–10.„Mercedes-Benz GLK“4(14)–71,4

*Palyginti su 2014 metais.

**2014 metų registravimo rezultatas.

Estijoje didžiausią neigiamą registravimo pokytį 2015 metais fiksavusių naujų transporto priemonių modelių dešimtukas

VietaModelisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Suzuki Grand Vitara“1(21)**–95,2
2.„Nissan Leaf“11(204)–94,6
3.„Dodge Durango“1(12)–91,7
4.„Toyota GT86“1(11)–90,9
5.„Fiat Punto“1(9)–88,4
6–9.„Nissan Patfinder“1(6)–83,3
6–9.„Opel Ampera“1(6)–83,3
6–9.G klasės „Mercedes-Benz“1(6)–83,3
6–9.„Peugeot 301“4(24)–83,3
10.„Lexus GS“8(30)–73,3.

*Palyginti su 2014 metais.

**2014 metų registravimo rezultatas.

Šaltinis: „DataCenter“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"