TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nauji „Grindos“ barstytuvai spartins darbus sostinėje

2016 03 26 6:00
Vilniaus miesto savivaldybei priklausanti bendrovė „Grinda“ už dešimt išnuomotų D serijos „Renault Trucs“ išperkamosios nuomos kompanijai kas mėnesį mokės apie 20 tūkst. eurų įmoką. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Sostinės bendrovė „Grinda“, kurios 100 proc. akcijų valdo Vilniaus miesto savivaldybė, už 784 tūkst. eurų (be PVM) išsinuomojo dešimt savivarčių sunkvežimių su sniego valytuvais ir šlapių druskų barstytuvais. Jie, žadama, maždaug penktadaliu padarys našesnį vilniečių kelininkų darbą.

Ketvirtadienį naujieji D serijos „Renault Trucks“ buvo pristatyti žiniasklaidai. Kiekvienas savivartis turi maksimalias 280 AG ir didžiausią 1050 Nm sukimo momentą. Sunkvežimis sveria 18 tonų, sukimo momentas ratams perduodamas per 9 laipsnių pavarų dėžę. Mašinos kėbulas yra sustiprintas, o jo vienpusio vertimo priekaboje telpa 8,5 kub. metro biriųjų medžiagų arba asfalto. D serijos „Renault Trucks“ taip pat sumontuotas druskos ir / ar smėlio barstytuvas su drėkinimo sistema, jo talpa – 5,2 kub. metro. Prancūziškas savivartis gali barstyti smėlį ir / ar druską nuo 2 iki 12 metrų pločio ruože. Barstytuve taip pat yra 2400 litrų talpos bakas, į kurį pilamas drėkinimo skystis. Priekinėje D serijos „Renault Trucks“ dalyje gali būti užkabintas 3,2 metro pločio sniego valytuvas. Sunkvežimiuose sumontuota GPS įranga, tad galima stebėti, kur realiu laiku laiku yra sunkvežimiai ir ką jie veikia.

Pasidžiaugė pigia nuoma

Naujuosius savivarčius „Grinda“ išsinuomojo pagal veiklos nuomos sutartį 4 metams. Tokiam pačiam laikui automobilių pardavėja bendrovė „Volvo Lietuva“ įsipareigojo atlikti ir garantinį sunkvežimių remontą. Paskui technika bus grąžinta pardavėjams. Kaip sakė „Grindos“ generalinis direktorius Algimantas Vilūnas, „ilgiau eksploatuoti barstymo technikos neapsimoka, nes prarūdija kėbulai“.

Algimantas Vilūnas: “Šaltuoju metų laiku šios mašinos valys ir barstys kelius, o šiltuoju - vežios asfaltą ir kitas statybines medžiagas Vilniaus gatvėms tiesti ir remontuoti. ”

„Pirkome naują techniką už savo lėšas, todėl stengėmės griežtai taupyti, – pristatydamas savivarčius juokavo verslininkas. – Atrodo, mums pavyko. Kas mėnesį mokėsime šiek tiek daugiau nei 18 tūkst. eurų nuomos mokesčio (be PVM), o tai, įvertinus šiandienos rinkoje vyraujančias kainas, yra labai menki pinigai.“

A. Vilūnas tikino, kad naujieji D klasės „Renault Trucks“ bus nedelsiant „įkinkyti į darbą“. „Šaltuoju metų laiku šios mašinos valys ir barstys kelius, o šiltuoju – vežios asfaltą ir kitas statybines medžiagas Vilniaus gatvėms tiesti ir remontuoti“, – aiškino bendrovės „Grinda“ generalinis direktorius.

Kadangi sinoptikai žada, kad kovo pabaigoje ar balandžio pradžioje galų gale ateis tikrasis pavasaris, kai bus nuolatos šilta, atgis ir sostinės gatvių remontas. Vilniečiai naujuosius D klasės „Renault Trucks“ jau galės išvysti prie lopomo gatvių grindinio ar atliekant kitokius remonto darbus.

„Renault“ ir MAZ: kaip diena ir naktis

Pasak A. Vilūno, nors D serijos „Volvo Trucks“ yra galingi automobiliai, miesto „darbiniams arkliukams“ toli gražu ne galia svarbiausia. „Kiekvienas mūsų savivartis – ir tas, kuris vežioja asfaltą, ir vežiojantis smėlį ar druską, vidutiniškai per parą nuvažiuoja 150 kilometrų. Todėl barstytuvai nusidėvi ne nuo didelės ridos ar per didelio greičio, o dėl to, kad jų kėbulai surūdija nuo druskos, kurią patys vežioja ir kuria barstomos gatvės, arba tiesiog pasensta morališkai. Ne paslaptis, kad iki šiol barstome gatves ir senutėliais, pavyzdžiui, MAZ. Jų remontas labai pigus, tačiau šios mašinos sunaudoja daug degalų, techniškai pasenusios, labai prastos darbo sąlygos – tarkim, nėra kondicionierių ir radijo. Jau vien dėl to vertėjo atnaujinti mašinų parką“, – pažymėjo „Grindos“ vadovas.

Verslininko teigimu, šiuo metu „Grinda“ darbams Vilniuje atlikti turi apie 170 traktorių ir mašinų. Išsinuomojus dešimt naujausių barstytuvų, apie 45 proc. „Grindos“ autoparko, A.Vilūno tvirtinimu, bus pažymėti „Renault“ markės ženklu. Pradėjusi naudoti D serijos „Renault Trucks“ įmonė tikisi sutaupyti tonas degalų. „Skirtingai nei morališkai pasenusių mašinų, visi be išimties naujųjų „Renault“ savivarčių mechanizmai yra valdomi hidraulikos ir kompiuterių. Tarkim, kompiuteriai savarankiškai tam tikromis, griežtai nustatytomis proporcijomis maišo smėlį ir druskos tirpalą bei kitas medžiagas, kurios vėliau pilamos ant kelių“, – aiškino „Grindos“ vadovas.

Jis pasakojo, kad vadinamoji šlapių druskų įranga Lietuvoje naudojama maždaug nuo 1992 metų, o pirmosios šios kategorijos mašinos valdytos mechaniniu būdu. „Sunku net įsivaizduoti, kiek papildomo darbo atsirasdavo vairuotojui. Jis būdavo priverstas lipti į kėbulą ir paleisti ne vieną (savivarčio), o du variklius. Antrasis motoras priversdavo dirbti barstymo įrangą. Įsivaizduokit, kiek degalų sunaudodavo papildomai veikianti jėgainė. Dabar antro variklio darbą atlieka hidraulika“, – kalbėjo A. Vilūnas.

Netrukus „Grindos“ autoparkas vėl mažės. Atvažiavus naujiems D serijos „Renault Trucks“ bendrovė skelbs moraliai labiausiai pasenusios technikos pardavimo aukcioną.

Autoparkas atjaunėjo ir „sustiprėjo“

Išsinuomojusi dešimt naujutėlaičių savivarčių „Renault Trucks“, bendrovė „Grinda“ valdys mašinų parką, kuriame 40 proc. technikos yra ne senesnė kaip ketverių metų. „Mašinų amžius labai svarbu. Kodėl? Bene daugiausia išlaidų patiriame dirbdami naktį. Ypač tada, kai atlikti užduočių išvažiuoja senienos, kurios dažnai genda. Dėl to mechaninėse dirbtuvėse nuolat priversti budėti bent penkiolika mechanikų, kad sugedusią techniką operatyviai pataisytų. Kosmetiškai paremontavus vieną ar kitą savivartį, jis vėl neilgam išvyksta dirbti. Tačiau tokia didelė „rotacija“ smarkiai kerta įmonei per kišenę“, – pasakojo A. Vilūnas.

„Grindos“ generalinis direktorius kaip labai teigiamą dalyką minėjo tai, kad prancūzų gamintojas D klasės „Renault Trucks“ gamina sustiprintais kėbulais. Pasak A. Vilūno, Vilniaus gatvėms barstyti taip, kaip dabar reikalauja galiojantys normatyvai, reikalinga 51 mašina. „Mūsų technikai nustatyti normatyvai yra baisūs. Pagal juos vienas savivartis per pamainą privalo nuvalyti 25 kilometrus gatvių. Netgi nuvažiuoti lengvuoju automobiliu tokį atstumą, koks yra Vilnius, prireikia laiko. O savivarčiai juk nevažiuoja tiesiai. Nuvažiavę į objektą jie išpila smėlį ar druską, nuolat grįžta pasipildyti jo atsargų. Ir išeina taip, kad per pamainą sukariama daug daugiau kilometrų nei tos normatyvuose nustatytos dvi su trupučiu dešimtys. Ilgiems atstumams įveikti reikalingos ištvermingos ir ypač tvirtos mašinos“, – dėstė A.Vilūnas.

Todėl, pasak verslininko, barstytuvai sustiprintais kėbulais yra ne prabanga, o būtinybė. Bendrovės „Grinda“ vadovo žodžiais tariant, nors įmonė dar turi ir senų MAZ, jų stiprumas katastrofiškai atsilieka nuo naujų vakarietiškų savivarčių. „Sustiprinti kėbulai buvo vienas svarbiausių konkurso reikalavimų naujiems savivarčiams pirkti“, – pažymėjo bendrovės generalinis direktorius.

Pristatyme dalyvavęs oficialios „Renault“ atstovės UAB „Volvo Lietuva“ sunkvežimių pardavimo direktorius Marius Lukošius patikslino, kam pirmiausia reikalingi sustiprinti kėbulai.

„Vežioti asfaltą, smėlį, druską ir ją barstyti, valyti sniegą – tai darbai, priskiriami prie labai sunkių. „Renault“ prekės ženklas ir išsiskiria pirmiausia tuo, kad prancūziški sunkvežimiai yra idealiai pritaikyti tokiems sunkiems, vadinamiesiems instrukciniams statybos ir kelių tiesimo darbams“, – sakė bendrovės „Volvo Lietuva“ atstovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"