TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Nauji reikalavimai sumaišties nesukėlė

2013 04 16 17:07
Pasikeitus privalomosios techninės apžiūros reikalavimams kontrolieriai ypač daug dėmesio skiria automobilių važiuoklėms. / Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Nuo 2013 m. kovo 1 d. įsigaliojo nauji techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai. Pagal juos patikrintų keleivinių transporto priemonių techninių trūkumų analizė atskleidžia, kad bendras automobilių, pirmuoju bandymu įveikusių privalomosios techninės apžiūros barjerą, kiekis sumažėjo nežymiai - nuo 55 iki 53 proc.

Taip teigiama techninės apžiūros įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ pranešime.

Didelių ir draudžiančių eksploatuoti trūkumų kiekis vienam automobiliui, palyginti su anksčiau galiojusiais techninės apžiūros reikalavimais, išaugo iki 1,62 proc. Anksčiau šis rodmuo prilygo vidutiniškai 1,45 proc.

Papildomais reikalavimais iš esmės pasikeitė vairo sistemos tikrinimas, neapsiribojant vien statiniu metodu. Nuo šiol tikrinama ne tik stovint ant tvirto pagrindo, bet ir ratams esant pakeltiems nuo žemės, sukant juos iki kraštinių padėčių į kairę ir į dešinę.

Taip vertinamas visas veikimo diapazonas, nustatomos neleistinos įvaržos, įtrūkimai, deformacijos vairo mechanizme. Susukus ratus iki kraštinių padėčių stebima, ar vairo mechanizmo dalys neblokuoja viena kitos, ar nėra trinties su dalimis, su kuriomis jie neturėtų kontaktuoti.

Tikrinant pakeltus ir išsvertus ratus atliekama išsamesnė ratų, padangų būklės, guolių ir kitų pakabos elementų patikra. Įvarža ratų guoliuose gali būti nulemta ne vien dėl tiesioginio perveržimo, bet ir kitų priežasčių, pavyzdžiui, susidėvėjimo. Guoliai pradeda strigti dėl atsiradusių dilimo produktų ar pablogėjusių tepimo savybių.

Galvos skausmas – ir dėl gesintuvų

Pasikeitus tikrinimo technologijoms, geriau matomi pakabos, transmisijos, vairo sistemos, guolių, kėbulo konstrukcijos, ratų trūkumai. Pernelyg didelis laisvumas ratų guoliuose nustatytas 1,2 proc. automobilių – anksčiau jis sudarė 0,4 proc. Tuo tarpu pernelyg didelė ratų guolių įvarža, į kurią pradėta kreipti dėmesį papildytais reikalavimais, užfiksuota 0,6 proc. į techninę apžiūrą atvykusių transporto priemonių. Tarp kitų techninių trūkumų, vertinamų pagal naujuosius reikalavimus, dažniau aptinkamos amortizatorių – ypač jų tvirtinimo – problemos sudaro 1,6 proc., anksčiau – 0,7 proc.

Nuo kovo 1-osios pagal naujus reikalavimus pradėtas tikrinti šviesos srauto pokrypio reguliavimo mechanizmas. Dėl jo trūkumų praėjusį mėnesį techninės apžiūros nepraėjo 4,7 proc. automobilių. Skysčių nuotėkio nustatymai nuo ankstesniųjų 5,2 proc. išaugo iki 7,3 proc. Nuo 4,9 iki 5,8 proc. padaugėjo užfiksuotų vairo traukių ir svirčių būklės trūkumų. Padangų būklės pažeidimai ir neatitikimai reikalavimams sudarė 4,2 proc., anksčiau - 3,6 proc.

4,9 proc. į techninę apžiūrą atvažiavusių automobilių neturėjo gesintuvų, arba jie neatitiko reikalavimų dėl pasibaigusio galiojimo termino. Anksčiau gesintuvo nebuvimas lengvajame automobilyje buvo laikomas smulkiu trūkumu, ir jį pašalinti turėjo pats vairuotojas.

Signalinio įtaiso jau neužtenka

Naujais reikalavimais sugriežtinta ne tik oro pagalvių, bet ir kitų pasyviojo saugumo priemonių, tarp jų ir saugos diržų įtempiklių, patikra. Bendras oro pagalvių sistemos įvertinimas aprėpia ne tik signalinį įtaisą, regimą prietaisų skydelyje. Tikrinant jos veikimą, nustatoma, ar nėra klastojimo požymių, ar nepakeista signalinės sistemos schema.

Išsamiau tikrinama ir stabdžių nepraslydimo sistema ABS, dėmesį kreipiant į rato sukimosi greičio jutiklius, ar jie nėra demontuoti, sulaužyti, netinkamai įrengti, tuo pačiu įvertinant šios sistemos elektros instaliaciją. Laidai negali būti pakeisti ar netinkami sumontuoti.

Atsižvelgiant į šiuos reikalavimus nuo kovo pradžios techninėje apžiūroje dažniau nustatomi ABS gedimai. Jų aptikta 1,3 proc., vietoj anksčiau vyravusio 1,0 proc. vidurkio. Per praėjusį mėnesį nustatytas ir kiek daugiau saugos oro pagalvių gedimų (2 proc., anksčiau - 1,5 proc.) ir saugos diržų trūkumų (1,1 proc., anksčiau - 0,5 proc.).

Tuo tarpu sumažėjo kėbulo išorinių, daugiau susijusių su estetine išvaizda, defektų. Jie per kovą sudarė 0,95 proc., anksčiau - 1,7 proc. Gerokai mažiau rūpesčių nei nuogąstauta sukėlė išmetimo dujų neutralizatorių tikrinimas.

Nuo kovo pradžios pagal naujuosius reikalavimus tikrinti automobiliai nepasižymėjo ir dideliu išpjautų katalizatorių kiekiu. Tiesa, reikalavimai, susiję su išmetamųjų dujų kenksmingumą mažinančiais neutralizatoriais ir Liambda zondais galioja tik transporto priemonėms, pirmą kartą į techninę apžiūrą atvairuotoms po 2013 m. kovo 1 dienos.

Katalizatoriaus pjovimo ar jį gaubiančio elemento virinimo žymės traktuojamos kaip konstrukcijos pakeitimas. Tai neleistinas įsikišimas į gamintojo numatytą sistemą, kuriai taikomas tipo patvirtinimas.

Nustačius, kad dujų neutralizatorius neveiksmingas ar pažeistas, jis turi būti pakeistas , nes šiam elementui remontas nėra numatytas. Priešingu atveju teigiama techninės apžiūros išvada nesuteikiama.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"