TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujokė paminėjo debiutą rekordais

2009 04 01 0:00
Netikėtai iškilusios ekipos "Brawn GP" lenktynininkai džiaugėsi savo puikiais rezultatais.
AFP/Scanpix nuotrauka

"Formulės-1" varžybose debiutavusi "Brawn GP" ekipa padarė tai, ko iki šiol nepavyko pasiekti nė vienai komandai.

Per pirmąsias 2009 metų sezono lenktynes šios ekipos sportininkai Jensonas Buttonas ir Rubensas Barrichello užėmė abi pirmąsias starto pozicijas ir atitinkamai pelnė pirmąją bei antrąją vietas.

Teiks apeliaciją.

Sekmadienį Australijoje per "Grand Prix" (GP) varžybas trečias finišavo Jarno Trulli iš komandos "Toyota", tačiau už tai, kad trasoje esant saugos automobiliui neleistinai lenkė, italas buvo nubaustas - prie jo rezultato pridėtos 25 sekundės. Ši bauda nustūmė lenktynininką į 12 poziciją, o trečioji vieta atiteko "McLaren" lyderiui Lewisui Hamiltonui. Tiesa, galimas dalykas, jog šis rezultatas dar pasikeis, nes "Toyota" pranešė teiksianti apeliaciją Tarptautinei automobilių federacijai (FIA).

Ketvirtas finišavo kitas ekipos "Toyota" atstovas Timo Glockas, kartu su komandos draugu J.Trulli ir L.Hamiltonu startavęs iš paskutinių rikiuotės pozicijų. Penktoji vieta atiteko "Renault" pilotui Fernandui Alonso, o šeštoji - "Williams" lenktynininkui Nico Rosbergui. Pastarasis dėl nusidėvėjusių padangų prarado keletą pozicijų pačioje varžybų pabaigoje. Septintąją ir aštuntąją vietas atitinkamai pasidalijo "Toro Rosso" atstovai Sebastienas Buemi ir Sebastienas Bourdais. S.Buemi, vieninteliam šiais metais naujokui, tai buvo pirmosios per jo karjerą "Formulės-1" varžybos.

Daugybė avarijų

Lenktynės Australijoje stebino įvykių gausa. Nors varžybų startas vyko sklandžiai, R.Barrichello vangiai pajudėjo iš savo vietos ir praleido į priekį beveik pusę sportininkų. Tačiau jau įveikiant pirmus posūkius buvo neišvengta incidentų. R.Barrichello, Markas Webberis iš "Red Bull", BMW pilotas Nickas Heidfeldas ir Heikki Kovalainenas iš "McLaren" nepasidalijo trasos. M.Webberio bolidas ėmė suktis ir rėžėsi į H.Kovalaineno automobilį. Dėl šios avarijos "McLaren" sportininkui lenktynės baigėsi.

Tuo metu varžybų lyderis J.Buttonas išsiveržė toli į priekį. Jo tempui prilygo tik antras važiavęs Sebastianas Vettelis iš "Red Bull". Tačiau ši persvara ištirpo per 19 ratą, kai "Williams" pilotas Kazuki Nakajima atsitrenkė į apsauginę sienelę ir į trasą išriedėjo saugos automobilis. Šiam pasitraukus lyderiai vėl šovė į priekį, bet po antrų stabtelėjimų techninės priežiūros zonoje prie jų priartėjo trečias važiavęs BMW lenktynininkas Robertas Kubica. Dėl geresnių padangų jo bolidas buvo gerokai greitesnis už pirmaujančiųjų mašinas, todėl netrukus lenkas pasivijo S.Vettelį. Likus vos trims ratams iki lenktynių finišo, R.Kubica drąsiai bandė lenkti varžovą, tačiau S.Vettelis nebuvo linkęs užleisti jam savo pozicijos. Abu sportininkai susidūrė ir turėjo pasitraukti iš lenktynių. Į trasą dar kartą išriedėjo saugos automobilis. Paskui jį važiuodami lenktynininkai ir baigė varžybas.

Taisyklių pakeitimai

Dar prieš prasidedant Australijos GP buvo galima tikėtis neįprastos lenktynių eigos, nes šį sezoną įvesta daug naujų taisyklių, dėl kurių teko kardinaliai pakeisti bolidų išorę ir valdymo savybes. Šiemet nebeleidžiama aplipdyti automobilio daugybe papildomų aerodinamikos elementų, užpakalinis sparnas turi būti aukštesnis ir siauresnis, bolido nosis labiau pakelta nuo žemės. Tačiau didžiausia naujiena - padangos lygiu paviršiumi. Tokiomis per "Formulės-1" varžybas nebuvo važiuojama nuo 1997 metų. Bolido valdymo savybes pakeitė ne tik minėti išorės pokyčiai, bet ir naujos technologijos. Nuo šių metų lenktynininkams draudžiama naudotis bet kokia elektronine vairavimo pagalba, tarkim, traukos kontrolės sistema, tačiau papildomos jėgos jiems suteikia kinetinės energijos regeneravimo sistema (KERS). Kol kas KERS nėra privaloma, tad ekipos gali rinktis, diegti ją ar ne. Šis įrenginys, sveriantis 40-60 kilogramų, kaupia variklio energiją, kuri gaminama lenktynininkui stabdant, ir leidžia panaudoti ją vėliau, kai reikia trumpam padidinti greitį. KERS suteikia varikliui apie 80 papildomų arklio galių. Sistema galima naudotis ne ilgiau kaip 6 sekundes per kiekvieną ratą. FIA atstovų teigimu, ji turėtų palengvinti lenkimą ir taip padaryti varžybas įdomesnes.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"