TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujos eros pranašas

2006 08 10 0:00
S-MAX - pirmasis "Ford" modelis, turintis vadinamojo kinetinio dizaino elementų.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Prabangus S-MAX vienatūris, turintis dinamišką variklį ir erdvų 7 vietų saloną, yra prasidedančios "Ford" kinetinio dizaino eros atstovas, pretenduojantis į naują rinkos nišą

"Ford" gamintojų teigimu, automobilių rinka sausakimša, tačiau nišų joje vis dėlto galima aptikti. Kad šią tezę pagrįstų, sukūrė S-MAX. Jam lemta įsitvirtinti rinkos nišoje tarp tradicinio "Galaxy" MPV ir kompaktinio C-MAX vienatūrio, kartu tikintis prisivilioti ir D klasės automobilių pirkėjų, besidominčių sportiškų ir universalių automobilių deriniais. Būtent toks naujasis S-MAX - sportiško vairuotojo automobilio ir darbinės transporto priemonės samplaika. Iš tiesų rinkoje ne tiek jau daug automobilių, išsiskiriančių tokiomis savybėmis.

Kinetinis dizainas

S-MAX - pirmasis "Ford" modelis su vadinamojo kinetinio dizaino elementais. Priekinei naujojo vienatūrio daliai būdingas savotiškas išlenkimas. Grakščias viršutines groteles papildo didelė apversta trapecija po numeriui skirta vieta. Tai "Ford" vizitinė kortelė, teikianti šiek tiek agresyvumo priekiui, o kartu su dinamiškų formų pagrindiniais ir rūko žibintais, įtaisytais aukštai ant priekinio buferio, pabrėžia sportišką automobilio išvaizdą.

S-MAX profilyje galima ryškiausiai įžvelgti tai, ką "Ford" vadina kinetiniu dizainu. Tai tvirta stogo linija, lanku pereinanti į gaubtuvą, ryškios ratų nišos su užpakalinėmis angomis ir naujoviškai pakelta užpakalinė langų dalis. Per panoraminį stogą regėti dangus, o į automobilio saloną sklindanti šviesa vizualiai praplečia jo erdvę.

HMI

Pravėrus S-MAX duris į akis krenta visiškai savitas, nutolęs nuo lig šiol egzistavusios "Ford" tradicijos prietaisų skydo sprendimas. Du modernūs prie vairo įmontuotų jungiklių komplektai ir lengvai skaitomas centrinis prietaisų ekranas sudaro "Ford" naujausios kartos HMI (žmogaus ir mašinos sąsaja) pagrindą. Ją paprasta valdyti dėl naujai sukurtos garsinių signalų sistemos. Visi garsiniai signalai klasifikuojami pagal jų paskirtį ir leidžia vairuotojui geriau valdyti automobilį atsižvelgiant į gaunamus garso signalus.

Visuose "Ford S-MAX" modeliuose HMI sistema įrengiama standartiškai.

Važiuoja skirtingai

S-MAX vienatūriu galima važiuoti netgi labai sportiškai - tai akivaizdu išbandžius naująjį automobilį. Nors S-MAX važiuoklei ir pakabai panaudotos "Galaxy" technologijos, šie "Ford" vienatūriai važiuoja skirtingai, "Galaxy" labiau orientuotas į komfortą. O štai S-MAX prielaidas sportiškam važiavimo stiliui sudaro ir į naujovę montuojamas "Focus ST" 5 cilindrų "220 AG Duratec" turbovariklis. Be minėto galingiausiojo (220 AG) jėgos agregato, S-MAX variklių gamoje dar vienas "Duratec" 2,0 litro (145 AG) benzininis ir trys naujausios kartos dyzeliniai "Duratorq TDCi" - 1,8 l (125 AG), 2,0 l (130 AG) ir (140 AG) - varikliai. Jie gali turėti DPF filtrus.

32 kombinacijos

S-MAX vienatūryje įdiegta nauja tokios klasės automobiliams "Ford FoldFlatSystem" (FFS) sėdynių sistema. Norint padidinti bagažo skyriaus erdvę, iš automobilio nereikia išimti antros ir papildomos trečios eilės sėdynių. Kiekvieną iš trijų antros eilės sėdynių galima paderinti atskirai. Kad ilgos kelionės metu būtų galima rasti patogią pozą ir atsipalaiduoti, antros eilės sėdynės turi patobulintą atlošų sistemą su žemiau esančiu centro tašku. Atlošiant sėdynės atkaltę pagalvė automatiškai nuleidžiama žemyn. Iš pavieniui atlenkiamų sėdynių galima suformuoti plokščias grindis ir pasirinkti vieną iš 32 galimų sėdynių kombinacijų. Tiesa, trečioji S-MAX sėdynių eilė skirta ne aukštesniems kaip 1,8 metro ūgio keleiviams.

Kaip stalčius

Vietoj trečios eilės sėdynių S-MAX savininkas gali užsisakyti specialią slankiąją krovinių platformą. Dėl šio patobulinimo patogu susikrauti pirkinius ar kelioninį bagažą. Atidarius užpakalines duris platformą galima ištraukti 48 centimetrus. Susikrovus daiktus ji įstumiama atgal į automobilį kaip stalčius. S-MAX vidinėje erdvėje sukonstruoti 26 skyriai daiktams, dar 90 litrų padidinantys bendrą maksimalią krovinių skyriaus talpą (2000 litrų). Nulenkus

visas užpakalines sėdynes S-MAX paverčiamas krovininiu furgonu, turinčiu 2 m ilgio ir 1,15 m pločio bagažo skyrių. "Ford S-MAX" gali būti įrengtos aukštos kokybės garso ir ryšio sistemos, kaip antai stereo kasetinis arba CD grotuvas su radijumi, automatinis 6 CD keitiklis bei DVD multimedijos sistema su skystųjų kristalų ekranais, montuojamais į užpakalinę priekinių sėdynių atlošų dalį. Šias sistemas vairuotojas valdo prie vairo esančiais HMI jungikliais.

Nerieda atgal

S-MAX aktyviosios ir pasyviosios saugos priemonių arsenale - patobulinta "Ford Intelligent" apsaugos sistemos versija. Joje įdiegta ir nauja saugos pagalvė, sauganti vairuotojo kelius. Naująją S-MAX apsaugos sistemą papildo interaktyvaus dinaminio automobilio valdymo sistema (IVDC), visiškai nauja aktyvi važiuoklė su reguliuojamo kietumo amortizatoriais (CCD), gerinančiais jos veikimą ir sąveikaujančiais su automobilio ESP sistema, užtikrinančia geresnį dinaminį automobilio veikimą.

"Hill-Launch-Assist" (HLA) sistema ypač paranki pradedantiems vairuotojams ar patiriantiems sunkumų startuojant įkalnėje. HLA suteikia galimybę vairuotojui atleisti stabdžius nebūgštaujant, kad automobilis pradės riedėti atgal, ir perkelti pėdą ant akseleratoriaus pedalo.

Naujojo "Ford S-MAX" bazinis modelis, turintis benzininį 2,0 litrų (145 AG) variklį, 7 saugos oro pagalves, automatinį oro kondicionierių, ESP sistemą bei daug saugumo ir komforto įrangos, kainuoja nuo 82 400 litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"