TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Naujos mašinos vargiai įperkamos

2010 07 14 0:00
Sumokėjus būtiniausius mokesčius ir pasilikus pinigų pragyvenimui, piniginėje likusios kelios šimtinės daugelį atbaido nuo ryžto peržengti naujų automobilių salono slenkstį.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Apie naujus "ratus" svajojantys, tačiau vidutines pajamas gaunantys žmonės atsigręžia nebent į devėtas mašinas, mat susitaupyti naujam automobiliui prireiktų kone dešimtmečio.

Ar įmanoma Lietuvoje uždirbant vidutinį ar dar mažesnį atlyginimą savo pastangomis įsigyti patį pigiausią, bet naują automobilį? Įmanoma, tačiau tik tada, jei neturi šeimos, vaikų, išlaikytinių, įsipareigojimų bankams, nemoki buto nuomos, mokesčių už komunalines paslaugas, neturi kitų didelių ir nuolatinių išlaidų. Kitaip persėti kad ir į pigiausio segmento, bet naują transporto priemonę yra gana sudėtinga.

Kelios šimtinės negelbsti

Vyriausybė savo programoje tarp prioritetų yra numačiusi efektyviau atnaujinti transporto parką, tačiau išsipildyti šiam užmojui nelemta iki šiol. Dauguma paprastų Lietuvos gyventojų, turinčių šeimą ir gaunančių vidutines pajamas, dabar dažniausiai mąsto kaip išgyventi, tad minties įsigyti naują automobilį net nesvarsto. Net jeigu žmogus uždirba kelis kartus daugiau nei valstybės nustatytas minimalus darbo užmokestis, jo galimybės vairuoti naują mašiną yra labiau teorinės. Sumokėjus būtiniausius mokesčius ir pasilikus pinigų pragyvenimui, piniginėje likusios kelios šimtinės atbaido nuo ryžto peržengti naujų automobilių salono slenkstį.

"Jei šeimoje yra mažų vaikų ar išlaikytinių, tai gaunant vidutinį atlyginimą, kuris šiuo metu atskaičius mokesčius siekia maždaug 1600 litų, įsigyti naują mašiną, be abejo, būtų labai sunku arba apskritai neįmanoma. Sumokėjus mokesčius valstybei, atsiskaičius už būsto paslaugas, palikus pinigų maistui ir būtiniausiems poreikiams, atsidėti būsimam naujam automobiliui dažniausiai nebelieka ko. Žinoma, įsigyti mašiną lengviau tiems, kurie gauna stabilų kelių tūkstančių litų atlyginimą, gyvena vieni, neturi išlaikytinių ir nėra finansiškai įsipareigoję", - LŽ pasakojo Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LRRI) prezidentė Rūta Vainienė.

Teks kantriai taupyti

SEB banko analitikė ir šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė negalintiesiems pasigirti didelėmis pajamomis, bet svajojantiems apie naujesnius "ratus" siūlo vienintelę išeitį - taupyti. Tiesa, taupyti teks kantriai ir ilgai. Pavyzdžiui, jei per mėnesį pavyktų atidėti 400 litų būsimam automobiliui pirkti, įsigyti 36 tūkst. litų vertės (tiek vidutiniškai kainuoja pigiausio segmento naujas automobilis - aut.) išsvajotąją mašiną pavyktų maždaug po 7,5 metų. Galima bandyti imti paskolą iš banko ir automobilį įsigyti iš karto, tačiau tada pirkinys pabrangtų mažiausiai keliais tūkstančiais. "Stebuklingo būdo, kaip nepatiriant išlaidų iš seno automobilio persėsti į naują nėra. Reikia arba taupyti, arba skolintis pinigų. Vidutines pajamas gaunantiems žmonėms, kurių tikslas įsigyti naują ar apynauję mašiną, patarčiau ne tik apskaičiuoti savo finansines galimybes, bet ir įvertinti transporto priemonės pirkimo būtinybę. Neneigiu, kad šiandien daugumai žmonių nusipirkti naują automobilį labiau primena svajonę, tačiau protingai taupant ji anksčiau ar vėliau netruks išsipildyti. Galbūt net greičiau, nei tikimasi", - LŽ sakė J.Varanauskienė.

Nuomonės skiriasi

Nors Vyriausybė savo programoje yra numačiusi skatinti bendrą transporto priemonių parko atnaujinimą ir tokiu būdu mažinti aplinkos taršą, gyventojai apie finansinę paramą perkant naujesnį ir "švaresnį" automobilį gali nesvajoti. Tiek Vyriausybė, tiek įvairių ministerijų vadovai jokios paramos kol kas nežada. Skiriasi ir specialistų nuomonės, ar tokia finansinė paskata duotų teigiamą efektą.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) direktorius Mindaugas Beišys LŽ teigė, kad bendra lengvųjų automobilių būklė šalyje negerėja, o valstybė neturi ir nevykdo realios transporto priemonių parko formavimo politikos. Anot jo, dabar du trečdaliai Lietuvoje važinėjančių lengvųjų automobilių yra pagaminti iki 1993 metų. Nė vienas jų neatitinka jokio EURO emisijos standarto. Dešimtadalis mašinų yra 15-16 metų senumo, ir tik apie 6 proc. jų ne senesnės kaip 5 metų. "Valdžios atstovai kol kas nerodo jokios iniciatyvos, kaip skatinti gyventojus persėsti iš senų mašinų į naujesnes, net nebūtinai naujas, tačiau saugesnes ir mažiau aplinką teršiančias transporto priemones. Net 15 Europos Sąjungos valstybių vyriausybės skatina savo piliečius įsigyti ekologiškesnius automobilius, taiko mažesnius registracijos ar transporto priemonės naudotojo mokesčius, vienkartines išmokas", - tvirtino M.Beišys.

Tuo tarpu LLRI prezidentė R.Vainienė įsitikinusi, kad ketinantiesiems įsigyti naują automobilį valstybė neturėtų skirti finansinės paramos. Anot pašnekovės, tokia parama būtų neteisinga, nes remtų naujų mašinų pardavėjus, o tai, rinkos atžvilgiu, būtų nesąžininga.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"